Splitte Mandriva 2009 DVD op i CD-ROM
Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-11-08 12:03

Jeg skal have installeret Mandriva på en maskine uden DVD, men med CD-ROM.

Jeg syntes en gang i en tideligere udgave at have set en util på DVD'en til
at gøre det, men kan ikke finde den nu.

Nogen der har en god ide?

Internet hastigheden på maskinen er for langsom til at installere direkte
over nettet.

Mvh Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-11-08 12:11

Ivar Madsen wrote:

> Jeg skal have installeret Mandriva på en maskine uden DVD, men med
> CD-ROM.
>
> Jeg syntes en gang i en tideligere udgave at have set en util på DVD'en
> til at gøre det, men kan ikke finde den nu.

Det gik vist lidt hurtigt, men "det" er naturligvis at splitte DVD'en jeg har hentet op i mindre bider, så de kan være på en stak CD-ROM'er, og install programmet kan finde pakkerne.

Fra : jk

Dato : 11-11-08 13:19

On Tue, 11 Nov 2008 12:11:15 +0100, Ivar Madsen <news-r@milli.dk>
wrote:

>Det gik vist lidt hurtigt, men "det" er naturligvis at splitte DVD'en jeg har hentet op i mindre bider, så de kan være på en stak CD-ROM'er, og install programmet kan finde pakkerne.

Google gav dette for linux:

https://www.linuxquestions.org/questions/susenovell-60/can-i-split-the-dvd-iso-into-5-cd-isos-568589/

og dette for windows:
http://club.cdfreaks.com/f34/burn-dvd-iso-cd-152597/

Men jeg ville vist foretrække at gribe en skruetrækker, hvis ikke det
er en bærbar.

mvh

John

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 11-11-08 22:26

Ivar Madsen wrote:

> Det gik vist lidt hurtigt, men "det" er naturligvis at splitte DVD'en jeg har hentet op i mindre bider, så de kan være på en stak CD-ROM'er, og install programmet kan finde pakkerne.
Det er sikkert helt umuligt, når opdelingen er sket tilfældigt. Sådan en
stak cd'er skal være "nummereret" så installations programmet kan
indlæse i rigtig rækkefølge.
Det er meget at købe cd'erne hos f.eks.
http://www.linuxpusher.com/index.php?cPath=7_41

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 11-11-08 22:33

Jørgen Heesche wrote:
> Det er meget at købe cd'erne hos f.eks.
> http://www.linuxpusher.com/index.php?cPath=7_41

Hovsa, der var jeg lidt for hurtig. Der skal selvfølgelig stå 'det er
meget lettere at købe'. Og så glemte at sige at udgiften er ringe:
40 kr. forsendelse.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-11-08 23:34

Jørgen Heesche skrev:

> Det er sikkert helt umuligt, når opdelingen er sket tilfældigt. Sådan en
> stak cd'er skal være "nummereret" så installations programmet kan
> indlæse i rigtig rækkefølge.

Det er helt klart at det ikke er ligegyldigt, hvilke pakker, der ligger på
hvilken skive, det er jo derfor jeg ville have et program, som kunne dele
den ud på flere skiver.
Nu har jeg så hentet 2 .ISO filer, og mangler en hel masse pakker. contrib
m.m.

Men nu køre det, skal jeg have installeret mere på den, så må det bare tage
den tid det tager at hente pakkerne fra nettet efter hånden som der bliver
brug for dem.

Ivar Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 11-11-08 21:00

Ivar Madsen skrev:
> [...]
>
> Nogen der har en god ide?
>
> Internet hastigheden på maskinen er for langsom til at installere direkte

Har du ikke en anden maskine der kan lege ftp/nfs/etellerandet server
for den lille ny?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-11-08 23:29

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Har du ikke en anden maskine der kan lege ftp/nfs/etellerandet server
> for den lille ny?

Nej, ikke som kan forbindes andet end gennem internettet.

Jeg fandt dog CD1 & CD2 med Mandriva på, så nu har jeg fået installeret det
på maskinen.

Selvom den gamle sikkert ikke har letter ved at finde ud af det, end han
havde med windows, så har jeg thivertifald letter ved at hjælpe ham

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-11-08 23:47

Ivar Madsen skrev:

> Selvom den gamle sikkert ikke har letter ved at finde ud af det, end han
> havde med windows, så har jeg thivertifald letter ved at hjælpe ham

Ikke mindst ved at jeg kan gøre det hjemme fra.

Jeg har for nogle år siden leget lidt med tightvnc, der kunne jeg så hvidt
jeg husker få den anden maskine op som et window på min maskine.

Ivar Madsen