http://www.nal-net.dk/
Fra : Per H

Dato : 11-11-08 23:05

Min bror har denne udbyder
http://www.nal-net.dk/

kan det passe at han ikke kan sætte en FTP server (Winftp) så jeg
kan hente filer hos ham?

Råd ønskes?

per

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-11-08 23:25

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Min bror har denne udbyder
> http://www.nal-net.dk/
>
> kan det passe at han ikke kan sætte en FTP server (Winftp) så jeg
> kan hente filer hos ham?

ja
http://www.nal-medienet.dk/internet/14.html#q18

> Råd ønskes?

få en offentlig ip som siden også nævner

Fra : Per H

Dato : 12-11-08 00:28

On Tue, 11 Nov 2008 23:24:45 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.invaliDK> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>ja
>http://www.nal-medienet.dk/internet/14.html#q18

>få en offentlig ip som siden også nævner

Ok. er det noget man beder om eller koster det kr?
er der mon ventetid ?

per

Fra : Mr.Larsen

Dato : 12-11-08 00:42

Per H tastede følgende:

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Per H

Dato : 12-11-08 00:37

> [...]

>ja
>http://www.nal-medienet.dk/internet/14.html#q18

>få en offentlig ip som siden også nævner

der står også at den skal være fast ipadr. til nal.net

Jeg har en dynamisk fra TDC og min ftp virker fint.

per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-11-08 07:41

On Wed, 12 Nov 2008 00:37:16 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> der står også at den skal være fast ipadr. til nal.net
>
> Jeg har en dynamisk fra TDC og min ftp virker fint.

Du over ser ordene "offentlig" og "privat". Læs evt. de FAQs, som der
linkes til på siden.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-08 03:20

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Min bror har denne udbyder
> http://www.nal-net.dk/
>
> kan det passe at han ikke kan sætte en FTP server (Winftp) så jeg
> kan hente filer hos ham?
>
> Råd ønskes?

LOL.

Hvor hurtig er forbindelsen? Det er svært at sige da mange faktorer
spiller ind, men hurtig! Maksimal hastighed er 2,5 Mbit/s hvilket svarer
til en hastighed der er op til 40 gange hurtigere end den forbindelse du
får med et almindeligt modem/ISDN forbindelse, eller lidt hurtigere end
den hurtigste ADSL forbindelse der tilbydes idag.

Det firma ville jeg nu ikke røre med en ildtang.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jens

Dato : 12-11-08 09:15

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> får med et almindeligt modem/ISDN forbindelse, eller lidt hurtigere end
> den hurtigste ADSL forbindelse der tilbydes idag.

Da jeg skrev teksten i slutningen af år2000, kunne jeg ikke få leveret 2
Mbit/s ADSL. WOL var bange for at jeg boede for langt fra centralen.
Jeg syntes dog også at min 256/256 Kbit/s forbindelse var top dollar indtil
jeg som en af de første personer (som medlem dataudvalget) kom på NAL-NET.DK
2,5 Mbit/s ned og 512 Kbit/s op var hurtigt dengang. Faktisk så hurtigt at
man kunne streame fuld skærm video. Det var de færreste der havde set/prøvet
det.

At NAL-medienet ikke efterfølgende har rettet teksten er jo så bare ærgeligt
her 8 år senere....

Jens

Fra : Jens

Dato : 12-11-08 09:19

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i meddelelsen

Endnu sjovere var det faktisk at surfe direkte fra serverrummet.
Med en 45 Mbit/s fiber opkobling fra hedengangne SONG networks, var der
virkelig skrald på.
Her 8 år efter har jeg så privat fået 40 Mbit/s fiber smidt ind i huset...
Tankevækkende

Jens

Fra : frank.allan.rasmusse~

Dato : 07-01-09 06:28

On 12 Nov. 2008, 03:20, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> [...]
> får med et almindeligt modem/ISDN forbindelse, eller lidt hurtigere end
> den hurtigste ADSL forbindelse der tilbydes idag.

Lader til vi skal ha' rettet FAQ'et. Teksten er skrevet for nogle år
siden......

Vi kører nu 10/1 Mbit og modems er ikke så normale som de var engang.

> Det firma ville jeg nu ikke røre med en ildtang.

Nu er det ikke et firma, men en antenneforening.

Mvh
Frank Allan Rasmussen
Medlem af NAL-Medienet's bestyrelse
Formand for NAL-Medienet's dataudvalg
Udtaler sig her som privat person

Fra : N_B_DK

Dato : 07-01-09 17:21

<frank.allan.rasmussen@gmail.com> wrote in message
> Vi kører nu 10/1 Mbit og modems er ikke så normale som de var engang.

Modemmer er mindst ligeså udbredt som tidligere, men nu er det ADSL
modems (ofte i en samlet boks, så det er en ADSL router)

Fra : Jens

Dato : 08-01-09 08:36

> <frank.allan.rasmussen@gmail.com> wrote in message
>

> Modemmer er mindst ligeså udbredt som tidligere, men nu er det ADSL modems
> (ofte i en samlet boks, så det er en ADSL router)

Ikke på NAL-Medienet. Der er modemmet et kabel-modem....

Jens

(Som I sin tid var med til at etablere NAL-Medienet)

Fra : frank.allan.rasmusse~

Dato : 07-01-09 06:54

On 11 Nov. 2008, 23:05, Per H <traman...@gmail.com> wrote:
>  kan det passe at han ikke kan sætte en FTP server  (Winftp) så jeg
> kan hente filer hos ham?

Nej - din bror skal bestille en fast ip-adresse inde på
selvbetjeningssiden.

Så kan han knytte en pc til den faste ip-adresse og starte WinFTP som
han lyster.

Han kan evt. ringe til supporten for at få hjælp til selve
bestillingen af en fast IP.

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-01-09 23:30

N_B_DK wrote:

> Modemmer er mindst ligeså udbredt som tidligere, men nu er det ADSL
> modems (ofte i en samlet boks, så det er en ADSL router)

Den bedste analogi er vel 3G modems.

--
Jesper Lund