Selvantændelsespunkt ?
Fra : John T.

Dato : 10-11-08 08:47

Hej.
Kender I en side hvor div. brændbare materialers
selvantændelspunkt er beskrevet ?
(Har forsøgt at google uden resultat)
Hilsen John

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-11-08 10:06

John T. skrev:

> Kender I en side hvor div. brændbare materialers
> selvantændelspunkt er beskrevet ?

Wikipedia har denne artikel på engelsk om "autoignition
temperature". Prøv at skifte sprog til tysk i samme artikel.
Der er også nævnt nogle andre materialer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Autoignition_temperature

--
Herluf :·)

Fra : Sten Bo

Dato : 10-11-08 12:52

> [...]
> temperature". Prøv at skifte sprog til tysk i samme artikel.
> Der er også nævnt nogle andre materialer.

Der måske også noget at hente her?

http://www.skeptica.dk/2003/bagady.htm

Om man er brændbar - graden er vel individuel.

Men jeg har lige set Mytebusters sende en raket op hvor brændstoffet var
salami.

Fra : John T.

Dato : 10-11-08 20:49

> [...]
>

> Om man er brændbar - graden er vel individuel.
>
> Men jeg har lige set Mytebusters sende en raket op hvor brændstoffet var

Tak til jer begge for svarene/link !!
Venligst
John

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-08 22:35

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Om man er brændbar - graden er vel individuel.
>
> Men jeg har lige set Mytebusters sende en raket op hvor brændstoffet var

USERIØST Fedtet i pølsen er fint nok men vand og protein er dødvægt>

Fra : N/A

Dato : 12-11-08 11:42

Fra : John T.

Dato : 12-11-08 11:42

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> "John T." <duer-ikke@pc.dk> skrev i en meddelelse
>

> Bredskabet har en udmærket side med den slags...
> http://www.kemikalieberedskab.dk/ominformationssystemet.shtml

Først TAK for linken, men jeg kan ikke finde det jeg søger
John

Fra : /Peter

Dato : 13-11-08 09:02

> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

> Først TAK for linken, men jeg kan ikke finde det jeg søger
> John

Nej undskyld, jeg tog for givet at den slags også stod på indsatskorterne
-men det gør de altså ikke