MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord virker pludselig ikke mere~
Fra : Lars Hansen

Dato : 10-11-08 21:31

Hej

Jeg har igennem et par år efterhånden brugt fjernskrivebord til min
stationære computer fra min firma-laptop fordi min stationære står på
kontoret i kælderen.
Det har altid virket upåklageklageligt men pludselig her forleden dag
virkede det ikke mere.
Den skriver bare "Denne computer kan ikke oprette forbindelse til
fjerncomputeren" nu.

Scenariet er at begge computere er dansk Windows XP SP3 koblet på den samme
router. Ingen firewalls andet end XP´s indbyggede som jeg har prøvet at
deaktivere.

Der er ingen tvivl om at fejlen ligger på den computer hvis skrivebord jeg
prøver at tilgå for jeg har nu prøvet at tilgå fjernskrivebordet fra alle
husets andre computere med samme resultat.
Jeg har gennemgået opdateringer og der er intet omkring det tidsrum hvor
fejlen kom.
Fejlen kom meget pludseligt imens jeg sad og skrev et dokument. Pludselig
sagde den at forbindelsen var blevet afbrudt og siden har jeg ikke kunnet få
det til virke.

Router osv. er genstartet adskillige gange.

Hvad har jeg overset, eller hvad kan jeg mon nu prøve???

På forhånd tak.
Lars Hansen

Fra : Henning

Dato : 10-11-08 22:52

On Mon, 10 Nov 2008 21:31:17 +0100, "Lars Hansen" <Lars@oland.denmark>
wrote:

> [...]
>det til virke.
>
>Router osv. er genstartet adskillige gange.
>
>Hvad har jeg overset, eller hvad kan jeg mon nu prøve???

Kan du gå på nettet direkte fra kælder-computeren? Eller er der tale
om defekt netkort?

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-11-08 05:54

> Kan du gå på nettet direkte fra kælder-computeren? Eller er der tale
> om defekt netkort?

Jeg kan sagtens gå på nettet.
Kældercomputeren kan også pinges på både navn og IP

Lars Hansen