Hvor stor cpu kan mit bundkort klare?
Fra : Kaare Holst

Dato : 25-07-01 13:12

Jeg har et Asus P2L19 AGP bundkort. Ifølge instruktionsbogen kan det
håndtere PII 233 - 333 MHZ cpu'er. Hvad sker der, hvis jeg sætter en større
cpu i, f.ex. en 450 MHZ?

Lige nu er der monteret en 333 Mhz Celeron-processor. Er der noget af
betydning vundet ved at skifte den ud med 333 Mhz med 512 kb cashe?

Håber nogen gider svare!

Venlig hilsen

Kaare

Fra : Lasse Elbek

Dato : 25-07-01 15:27

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg har et Asus P2L19 AGP bundkort. Ifølge instruktionsbogen kan det
> håndtere PII 233 - 333 MHZ cpu'er. Hvad sker der, hvis jeg sætter en
større
> cpu i, f.ex. en 450 MHZ?

så ville den køre 300, 337, 375 mhz, bundkortet kan nemlig ikke køre andet
end 66, 75 og 83 mhz.
hvis du vil opgradere så kig på Celeron 766 + slot converter.
Jeg er dog i tvivl om hvor lav vcore bundkortet kan levere, men et bud et
1.8 ligesom p2b serien.
Hvilket ikke skulle være noget problem.

> Lige nu er der monteret en 333 Mhz Celeron-processor. Er der noget af
> betydning vundet ved at skifte den ud med 333 Mhz med 512 kb cashe?

nej det mener jeg ikke
da cachen på en p2 køre ½ hastighed og på en celeron køre den fuld
hastighed.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-07-01 16:31

> Lige nu er der monteret en 333 Mhz Celeron-processor. Er der noget af
> betydning vundet ved at skifte den ud med 333 Mhz med 512 kb cashe?

Mit gamle system kørte med en celeron 400@450 og da jeg på et tidspunkt fik
en P2 400 foræret, prøvede jeg at smide dne i dyret. P2'en ved 100x4=400 var
ca 10% hurtigere end Celeron'en ved 75x6=450. En P2 er efter mine hurtige
hovedregninger lige så hurtig som en Celeron der er 100 MHz større (Sagt på
en anden måde, en 400 MHz P2 er ca. lig med en 500 MHz Celeron). Men om du
vil skifte for den smule ekstra ydelse, er op til dig.

Jonny.

Fra : Peter Pan

Dato : 25-07-01 17:35

"Jonny Jensen" <a@b.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> en anden måde, en 400 MHz P2 er ca. lig med en 500 MHz Celeron). Men om du
> vil skifte for den smule ekstra ydelse, er op til dig.

Når han har et bundkort som ikke kan køre 100 MHz på bussen er denne
konklution helt forkert!

P2-300 MHz er lige så hurtig som en Celeron 300 MHz, og samme gælder for 333
MHz versionen. Cache hastigheden opvejer den mindre størrelse som
Celeron'erne har. Det er først når P2/P3 har fordelen ved en hurtigere
bushastighed de er hurtigere...

Iøvrigt er den hurtigste processor dette bundkort kan klare en Celeron 533
PPGA sammen med en Socket370-Slot1 converter og nyeste bios på bundkortet.

Mhv Anders

Fra : Kaare Holst

Dato : 25-07-01 19:43

Vi taler om bundkortet, som jeg beskrev indledningsvis i denne tråd, ikke?
Måske nogen så gider forklare mig, hvad en Socket370-Slot1 er for en fisk,
og hvad den mon koster? Og nu vi er ved det, - hvad betyder PPGA efter
Celeron 533?

Mvh.

Kaare