Matematisk spørgsmål?
Fra : JBJ

Dato : 09-11-08 14:16

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe men prøver:)

Mellem Danmark og Filippinerne er der en tidsforskel på 7 timer. Det vil
sige at når klokken er 12 her så er den 7 der.

Nu skal jeg have fundet ud af følgende:

Hvis jeg tager fra Kastrup tirsdag d. 25/11 kl. 19, med fly mod Manila
(Filippinerne) og turen tager 18 timer, hvornår er jeg så fremme i Manila
(dag og tid)?

Jeg kan ikke selv dreje mit hoved omkring dette, lige i øjeblikket.

JBJ

Fra : Christen Fihl

Dato : 09-11-08 14:22

Du letter når klokken er 02:00 (26/11) i Manilla, og lander 18 timer
senere, altså kl 20:00 (26/11)

Christen

Fra : alexbo

Dato : 09-11-08 14:33

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev

> Mellem Danmark og Filippinerne er der en tidsforskel på 7 timer. Det vil
> sige at når klokken er 12 her så er den 7 der.
Nja, klokken er 19 i Filippinerne

> Hvis jeg tager fra Kastrup tirsdag d. 25/11 kl. 19, med fly mod Manila
> (Filippinerne) og turen tager 18 timer, hvornår er jeg så fremme i Manila
> (dag og tid)?

DK 25/11- kl 19, DK, er Ma 25/11- kl 26, d.v.s 26/11 kl 02

DK 18 timer senere er 25/11- kl 37, d.v.s.26/11- kl 13.
Ma 18 timer senere er 26/11 kl 20.

Det passer fint med en rejse på 18 timer og 7 timers forskel ialt 25 timer,
du lander tidsmæssigt 25 timer efter afgang.
fra 25/11 kl 19, til 26/11 kl. 20

mvh
Alex Christensen

Fra : JBJ

Dato : 09-11-08 14:51

> [...]
>
> Det passer fint med en rejse på 18 timer og 7 timers forskel ialt 25
> timer, du lander tidsmæssigt 25 timer efter afgang.

Hej Alex,

Tak for svaret:) Det passer meget fint med hvad jeg havde fået det til, jeg
var bare ikke sikker da matematik ikke er min stærke side.

Hav en god søndag:)

JBJ

Fra : alexbo

Dato : 09-11-08 16:52

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev

> Tak for svaret:) Det passer meget fint med hvad jeg havde fået det til,
> jeg var bare ikke sikker da matematik ikke er min stærke side.

> Hav en god søndag:)

Selv tak og i lige måde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-11-08 15:21

JBJ wrote:

> Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe men prøver:)
>
> Mellem Danmark og Filippinerne er der en tidsforskel på 7 timer. Det vil
> sige at når klokken er 12 her så er den 7 der.
>
> Nu skal jeg have fundet ud af følgende:

Ikke lige svaret på dit spørgsmål, men en historie fra det virkelige liv.
Det er nok 20+ år siden vi skulle en tur fra Kastrup til New York.
Kaptajnen havde humor, og 'ting passede sammen', og han proklamerede over
højttalerne:
"This is af Boing 747 (seven fourty seven), and the expected flying time is
747 (seven hours fourty seven minutes), and we expect to land at 7:47
o'clock.

Vi grinede en del, og de 747 flight time passede ikke helt, da det var lidt
medvind i Jetstrømmene (6 timer og en slat belv det til).

Stig Johansen

Fra : JBJ

Dato : 10-11-08 13:27

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lidt
> medvind i Jetstrømmene (6 timer og en slat belv det til).

Hehehehe sjov historie:)

JBJ

Fra : Peter BP

Dato : 11-11-08 09:37

JBJ <thunder@spoergmig.invalid> wrote:

> [...]
> (dag og tid)?
>
> Jeg kan ikke selv dreje mit hoved omkring dette, lige i øjeblikket.

Du gør opgaven nemmere for dig selv ved at dele den op i to dele:

1) Flyvetid.

2) Forskel i tid pga. tidszoner.

HÅber det hjælper.

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of