Kendskab til orm eller lignende der bruger~
Fra : ZUM

Dato : 25-07-01 12:41

Min firewall indikerer, at et par af min SUN kasse pludselig har scannet 1000 porte på andre maskiner i nettet.
Jeg har ikke installeret nogen portscanner på min SUN kasser, så et gør mig lidt nervøs....

Nogen der har hørt om noget der ligner ????

mvh Jan

Fra : Alex Holst

Dato : 25-07-01 13:59

ZUM <zum@mail.flashmail.com> wrote:
> [...]
> portscanner på min SUN kasser, så et gør mig lidt nervøs....
>
> Nogen der har hørt om noget der ligner ????

Kun i tilfaelde hvor nogen har brudt ind paa en maskine. Er du sikker paa,
at det er portscans, og ikke blot syn pakker fra et fejl-konfigureret
program eller lignende?

Fra : Peter Kruse

Dato : 25-07-01 14:35

"ZUM" <zum@mail.flashmail.com> wrote in message
> [...]
1000 porte på andre maskiner i nettet.
> Jeg har ikke installeret nogen portscanner på min SUN kasser, så et gør

Det kan kun blive et "wildshot", men du skulle vel ikke køre en sunrpc (port
111) service som du ikke har opdateret på dine kasser/kasse?

Venligst
Peter Kruse

Fra : ZUM

Dato : 25-07-01 15:39

Glem det.... en traceroute fra en SUN giver den karaktestik .