Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Guide til colormanagement med CS3 ?
Fra : Brian Østergård

Dato : 09-11-08 21:43

Hej

Håber ikke dette er helt off topic ?

Jeg har anskaffet mig en Spyder3Pro og kalibreret mine skærme.
Det er sådan set ganske udmærket, faktisk er det imponerende hvor ens den
kan gøre en billig skod LCD og en god CRT.

Nå men problemet kommer når jeg skal bruge Photoshop CS3.

Jeg har sat RGB working space til sRGB og Convert to working RGB i color
settings, men det kræver så at jeg at jeg vælger Proof Setup -> Monitor RGB
og flueben i Proof Colors for at det jeg ser svarer til det jeg gemmer.

Er det den rigtige måde at gøre det på ?, og findes der evt. en guide som
selv jeg kan forstå ?

Input, links og andre gode råd modtages med glæde.

På forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : Brian Østergård

Dato : 09-11-08 22:02

> Input, links og andre gode råd modtages med glæde.
>
> På forhånd tak.
>
> Brian :ø)

Hej

Jeg fandt faktisk selv en god guide/forklaring her.:
http://www.photoshopforphotographers.com/pscs3/download/PSCS3_colmanage.pdf

Brian :ø)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-11-08 13:47

On Sun, 9 Nov 2008 22:02:20 +0100, "Brian Østergård"
<mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote:

>Jeg fandt faktisk selv en god guide/forklaring her.:
>http://www.photoshopforphotographers.com/pscs3/download/PSCS3_colmanage.pdf

Pyh, det er godt nok en "langhåret" PDF

Fra : Per

Dato : 12-11-08 02:26

On 9 Nov., 21:42, "Brian Østergård" <mantabr...@REMOVEhotmail.com>
wrote:
> [...]
> selv jeg kan forstå ?
>
> Input, links og andre gode råd modtages med glæde.

Normalt skal man ikke gøre noget. photoshop gør det automatisk.

Men mange programmer understøtter ikke Colormanagement. Hvad mener du
med "....for at det jeg ser svarer til det jeg gemmer."??

Per

Fra : Brian Østergård

Dato : 13-11-08 23:11

KLIP
[...]

Jeg havde problemet hvis jeg i CS3 brugte farveprofilen til min monitor, så
skulle jeg aktive "proof colors" hver gang for at det jeg så når jeg
redigerede i CS3 svarede til det IE uden farvestyring viste.

Lige nu har jeg bare deaktiveret farvestying i CS3 da jeg primært redigerer
til web.

Har ikke helt besluttet hvad jeg skal gøre når jeg sender billeder til
"print" hos Pixum de har tilsyneladende ikke rigtig noget farvestyring ud
over at de forsøger at efterligne sRGB, en praktisk test må afsløre om det
bare ligner en smule.

Brian :ø)