Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lightroom2: import med 4 stjerner?
Fra : Michaelbs

Dato : 09-11-08 11:26

Alle mine billeder, der importeres fra kameraet (via kortlæser) får pr
default en rating på 4 stjerner.

Jeg fatter ikke hvorfor.

Nogen der kender til dette og ved hvordan det slås fra?
Jeg ønsker ikke nogen rating, jeg ikke selv manuelt har givet billederne.

mvh Michaelbs

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-11-08 15:31

"Michaelbs"
> [...]
>
> Nogen der kender til dette og ved hvordan det slås fra?
> Jeg ønsker ikke nogen rating, jeg ikke selv manuelt har givet billederne.

Hva klager du over - 4 stjerner er da ikke dårligt -
mere surt for dem der blir rated "rejectet" over
hele linien..

Desværre kan jeg ikke hjælpe, da min 1,4 er flintrene
ligeglad med kvaliteten af mine billeder, men lyder det
ikke som en bug, der er ingen logik, som jeg kan se,
i at rate alle importerede billeder.. -max-

Fra : Michaelbs

Dato : 09-11-08 18:23

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen

> Hva klager du over - 4 stjerner er da ikke dårligt -
> mere surt for dem der blir rated "rejectet" over
> hele linien..

hehe. Nej jeg synes da også at det er smigrende, at LR synes jeg er så
dygtig.
Desværre hjælper det ikke så meget i udvælgelsesprocessen.

> Desværre kan jeg ikke hjælpe, da min 1,4 er flintrene
> ligeglad med kvaliteten af mine billeder, men lyder det
> ikke som en bug, der er ingen logik, som jeg kan se,
> i at rate alle importerede billeder.. -max-
Nej der erikke den store logik. Selvfølgelig kan jeg bare markere alle
billeder og så fjerne de 4 stjerner hver gang. Synes bare det er underligt
at den gør det.

mvh Michaelbs

Fra : Robert Piil

Dato : 09-11-08 15:38

Michaelbs skrev:
> [...]
>
> Nogen der kender til dette og ved hvordan det slås fra?
> Jeg ønsker ikke nogen rating, jeg ikke selv manuelt har givet billederne.

Har du et preset sat i din import-dialog? Måske er der kommet rod i det
preset?

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Michaelbs

Dato : 09-11-08 18:20

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Har du et preset sat i din import-dialog? Måske er der kommet rod i det
> preset?

Ja jeg bruger altid et standard preset, jeg har lavet. Men det er jo lavet i
Develop modulet. Det burde ikke have noget med rating at gøre?

Hvad bruger I da som import preset? Zeroed eller hvad?

mvh Michaelbs

Fra : Robert Piil

Dato : 09-11-08 21:51

Michaelbs skrev:

> Ja jeg bruger altid et standard preset, jeg har lavet. Men det er jo
> lavet i Develop modulet. Det burde ikke have noget med rating at gøre?

Det er vel nemt at test - prøv at udføre det på et billede uden rating.

> Hvad bruger I da som import preset? Zeroed eller hvad?

Jeg har lavet en autoimport preset, jeg bruger til det meste.

--
Robert Piil
http://piil.org/