Lettere skuffet over Intrepid Ibex
Fra : Peter Mogensen

Dato : 09-11-08 11:18

Nu syntes jeg efterhånden at jeg har fået lidt for mange WTF!-oplevelser
med Ubuntu 8.10. - er jeg den eneste, der oplever det?

Jeg havde et 8.04 (hardy) system som jeg gerne ville have opgraderet for
at få en x-server med XvMC, men jeg valgte at installere Intrepid frisk.
- og så starter balladen:

1) Bluetooth er åbenbart alvorlig knækket m.h.t. keyboard/mus. Jeg havde
lige fået bekræftet at det virkede perfekt med Hardy og nu er der
ingenting, der virker. Den siger den kan pair'e, men i syslog er der
blot timeouts.

2) DVD-drevet trækker skuffen ind ligeså snart den er kommet ud ...
well. det er åbenbart en kendt bug.
Jeg kan heller ikke længere spille DVD'er fra mit eksterne USB DVD drev.
Der vælter fejl ud af samtlige afspillere jer prøver (og ja, jeg har
installeret CSS).

3) Den opdager godtnok at jeg har to SATA diske sidende på en fakeraid
controller (Silicon Image) og tilbyder om den skal aktivitere dem. Nej,
det skal den ikke for det er ikke fakeraid, det er alm. Linux sw-raid. I
modsætning til Hardys installer så jeg ikke nogen mulighed for at mounte
dem.

3) Forsøger jeg så bagefter at installere mdadm, så vil den gu'hjælpeme
også installere CITADEL!?!?! ... ok... det kan være den har brug for en
smtp-server, men CITADEL!!??

.... måtte bare ud med det. :)
Hvis der er nogen, der ringer en klokke for her og ved hvad problemet
er, så må I endelig sige til.

/Peter

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 12:27

Den Sun, 09 Nov 2008 11:18:25 +0100 skrev Peter Mogensen:

> ... måtte bare ud med det. :)
> Hvis der er nogen, der ringer en klokke for her og ved hvad problemet
> er, så må I endelig sige til.
>
> /Peter

Tjae Petter
Hver gang jeg hører om nogen der har problemer med noget der fungerer
udemærket for mig, tænker jeg "Der er da vist en der ved for lidt om det
han piller ved".

Eller er dine forventninger for store til "gratis" programmer?
Forventer du at Linux-programmer skal kunne det samme, som programmer til
Windows, der koster 1000'vis af kroner- og som bare installerer sig selv
og fungerer ved første klik?

Det kan være en lang sej kamp at læse manualer, hint og andre brugeres
erfaringer - guldkornene gemmer sig mellem en masse, tilsyneladende
ubrugeligt crap

--
Karl Erik

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-11-08 12:59

Karl Erik Christensen wrote:

> [...] Det kan være en lang sej kamp at læse manualer, hint og andre brugeres
> erfaringer - guldkornene gemmer sig mellem en masse, tilsyneladende
> ubrugeligt crap

....hvilken insigt...

M.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-11-08 13:18

Karl Erik Christensen wrote:

> Eller er dine forventninger for store til "gratis" programmer?

Sig mig, er du lige så dum i din fritid?

Peter har konstateret at der er ting der ikke virker i en nyere version,
som virkede upåklageligt i den version han kom fra og så ævler du løs om
for store forventninger til gratis software. Mage til skovl skal man
godt lede længe efter!

Jesper Poulsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 09-11-08 13:59

Karl Erik Christensen skrev:

> Hver gang jeg hører om nogen der har problemer med noget der fungerer
> udemærket for mig, tænker jeg "Der er da vist en der ved for lidt om det
> han piller ved".

Lige Peter plejer godt at vide hvad der er op og ned på edb-ting :)

I det aktuelle tilfælde ville jeg fejlmelde sagen til Canonical, og
rulle tilbage til sikkerhedskopien der blev taget lige inden der blev
opdateret

Kan apt-get egentlig nedgradere til en tidligere version?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-11-08 15:08

On 2008-11-09, Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> Forventer du at Linux-programmer skal kunne det samme, som programmer til
> Windows, der koster 1000'vis af kroner- og som bare installerer sig selv
> og fungerer ved første klik?

Ja.

--
Andreas

Fra : Jesper Krogh

Dato : 09-11-08 15:23

I dk.edb.system.unix, skrev Andreas Plesner Jacobsen:

> Ja.

Baseret på adskillige års erfaring.. så må jeg også sige "Ja" det
forventer jeg da så sandeligt.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-11-08 00:51

Karl Erik Christensen wrote:
> Tjae Petter

Uha da... jeg havde ikke forventet at der kom så meget virak ud af det
indlæg, men du har da godtnok fået pisket en stemning op med dit svar.

> Hver gang jeg hører om nogen der har problemer med noget der fungerer
> udemærket for mig,

At dømme efter de forumtråde og launchpad bug-report jeg har fået læst
om emnerne, så ville det undre mig kraftigt hvis det "fungerer
udemærket" for dig. Jeg er tydeligvis ikke den eneste, der har oplevet
talrige regressioner i forhold til Hardy.
.... og jeg kan da tilføje en til i dag. Jeg har netop forsøgt at
opgradere en laptop med VIA K8M800 grafik-kort til Intrepid. og har
måtte erkende at det er komplet umuligt. Ubuntu har i deres visdom
besluttet at udskifte den normale via-driver med openchrome-driveren,
der ganske simpelt ikke fungerer med det grafik-kort.
Launchpad Bug #274340. (Og nej. Det workaround, der beskrives er ikke
praktisk anvendeligt.)

> tænker jeg "Der er da vist en der ved for lidt om det
> han piller ved".

Ja. Det er jo fristende.
Syntes du at Citadel er det rigtige default valg, hvis har brug for en MTA?
Launchpad Bug #280414

> [...]
> Windows, der koster 1000'vis af kroner- og som bare installerer sig selv

God pointe... det er ofte at nybegyndere forventer mere end er
realistisk muligt med software, der ikke har adgang til propritær
dokumentation.
Det er også derfor jeg kun brokker mig over regressioner.
At Windows koster 1000'vis af kroner er nu ikke ensbetydende med
kvalitet og det med "fungerer ved første klik" kræver vist også en
passende definition af "fungerer".

> Det kan være en lang sej kamp at læse manualer, hint og andre brugeres
> erfaringer - guldkornene gemmer sig mellem en masse, tilsyneladende
> ubrugeligt crap

Tror du virkelig at jeg postede det indlæg uden at have brugt timer på
at trawle Launchpad og ubuntuforum igennem for at sikre mig at jeg havde
fundet den rigtige bug-report?
M.h.t. guldkornene for ovenstående Openchrome bug, så var det vist at
det bare var synd, hvis man havde et K8M800 grafik-kort.

/Peter

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 13:09

Den Sun, 09 Nov 2008 12:59:18 +0100 skrev Michael Zedeler:

> ...hvilken insigt...
>
> M.

Insigt? - mener du indsigt?

Hvilken hensigt?

--
Karl Erik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 13:56

Den Sun, 09 Nov 2008 13:17:59 +0100 skrev Jesper Poulsen:

> Mage til skovl skal man
> godt lede længe efter!

Kan en spade skovle om på ordstillingen, eller er det også for svært?
Idioter som dig der ikke kan opretholde en sober tone, gider jeg ikke
spilde min tid på. EOD

--
Karl Erik

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-11-08 14:07

On Sun, 09 Nov 2008 13:58:45 +0100, Thorbjørn wrote:

> Kan apt-get egentlig nedgradere til en tidligere version?

Man kan bruge apt-get -t [dist] [pakke] eller apt-get [pakke]/[dist]
eller apt-get [pakke]=[version] - men det er noget mere håndholdt end
hvis der var en "rul en upgrade tilbage"-funktionalitet. Det er nok også
for meget forlangt.

Mvh.

Adam

--
"you will enjoy the video." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-08 14:24

Den Sun, 09 Nov 2008 14:07:19 +0100 skrev Adam Sjøgren:

> [...]
> eller apt-get [pakke]=[version] - men det er noget mere håndholdt end
> hvis der var en "rul en upgrade tilbage"-funktionalitet. Det er nok også

Kan man ikke bare skifte til en tidligere version i sources.list,
og køre apt-get update && apt-get dist-upgrade igen?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 09-11-08 15:01

I dk.edb.system.unix, skrev Kent Friis:
> Kan man ikke bare skifte til en tidligere version i sources.list,
> og køre apt-get update && apt-get dist-upgrade igen?

Nej, opgraderinger baserer sig på at pakkkernes versionnumre er "højere"
end dem systemet har i forvejen. Så dist-upgrade med et gammel repo gør
ikke noget som helst.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-08 15:14

Den Sun, 9 Nov 2008 14:00:37 +0000 (UTC) skrev Jesper Krogh:

> Nej, opgraderinger baserer sig på at pakkkernes versionnumre er "højere"
> end dem systemet har i forvejen. Så dist-upgrade med et gammel repo gør
> ikke noget som helst.

Ok. Det lyder faktisk brugbart i andre sammenhænge.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 15:20

Den Sun, 09 Nov 2008 14:07:57 +0000 skrev Andreas Plesner Jacobsen:

> Ja.

Saglige er de enfoldige (lettere omskrivning af "Salige er de enfoldige").

--
Karl Erik

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-11-08 16:04

On 2008-11-09, Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> Saglige er de enfoldige (lettere omskrivning af "Salige er de enfoldige").

Disse gratis programmer har givet mig meget mindre besvær end de dyre
windows-ditto i de sidste 12 år, så baseret på den statistik virker det
ikke urimeligt at forvente at det fortsætter.

--
Andreas

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 16:09

Den Sun, 09 Nov 2008 14:23:24 +0000 skrev Jesper Krogh:

> Baseret på adskillige års erfaring.. så må jeg også sige "Ja" det
> forventer jeg da så sandeligt.
>
> Jesper

Alene det at du siger sådan, lyder ret uerfarent.
Definer "adskillige".

--
Karl Erik

Fra : Jesper Krogh

Dato : 09-11-08 16:19

I dk.edb.system.unix, skrev Karl Erik Christensen:

> Alene det at du siger sådan, lyder ret uerfarent.
> Definer "adskillige".

Jeg har nu aldrig hørt at "adskillige" er betragtet som uerfarent.

... i mit tilfælde er det over 8 år.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 09-11-08 16:13

On 2008-11-09, Thorbj??rn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Lige Peter plejer godt at vide hvad der er op og ned p?? edb-ting :)
>
> I det aktuelle tilf??lde ville jeg fejlmelde sagen til Canonical, og
> rulle tilbage til sikkerhedskopien der blev taget lige inden der blev
> opdateret
>
> Kan apt-get egentlig nedgradere til en tidligere version?

Men det virker ikke lige godt i alle tilfælde.

Nogen pakker skifter konfigurationsfilformat og opdaterer automatisk
brugerens filer næste gang programmet kører.

Det kan også være at systemkonfigurationsfiler ændres.

Generelt er det "ikke understøttet", men virker i mange tilfælde.

/Sune

Fra : Sune Vuorela

Dato : 09-11-08 16:14

On 2008-11-09, Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> Alene det at du siger s??dan, lyder ret uerfarent.
> Definer "adskillige".

Jeg har også adskillige års erfaringer for at det virker.

/Sune

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 16:21

Den Sun, 09 Nov 2008 15:04:05 +0000 skrev Andreas Plesner Jacobsen:

> Disse gratis programmer har givet mig meget mindre besvær end de dyre
> windows-ditto i de sidste 12 år, så baseret på den statistik virker det
> ikke urimeligt at forvente at det fortsætter.

12 år? - 96 - ok. Da havde vi Windows 95 og RedHat 4 var mest udbredte
Linux dist. Star Office hoppede rundt på skærmen, og kunne overhovedet
ikke leve op til Word 6.

Næ min gode mand - Det en ommer.
(Men du har vel andre eks. der retfærdiggør dine udtalelser).

--
Karl Erik

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-11-08 16:27

On 2008-11-09, Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> 12 år? - 96 - ok. Da havde vi Windows 95 og RedHat 4 var mest udbredte
> Linux dist. Star Office hoppede rundt på skærmen, og kunne overhovedet
> ikke leve op til Word 6.

Men det kunne LaTeX. Uden at crashe tilmed.

> Næ min gode mand - Det en ommer.
> (Men du har vel andre eks. der retfærdiggør dine udtalelser).

Masser.
Men jeg gider ikke engang bruge en brøkdel af min opsparede
weekendenergi på at stille dig tilfreds, sådan som du generelt opfører
dig.

--
Andreas

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-08 16:38

Den 09 Nov 2008 15:20:59 GMT skrev Karl Erik Christensen:

> 12 år? - 96 - ok. Da havde vi Windows 95 og RedHat 4 var mest udbredte
> Linux dist. Star Office hoppede rundt på skærmen, og kunne overhovedet
> ikke leve op til Word 6.

Star-Office var et betalingsprogram til bl.a. Windows. At Sun købte
det og gjorde det open source, ændrede ikke på magisk vis kvaliteten
fra den ene dag til den anden.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-08 16:23

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 16:38

Den Sun, 09 Nov 2008 15:26:37 +0000 skrev Andreas Plesner Jacobsen:

> Men jeg gider ikke engang bruge en brøkdel af min opsparede
> weekendenergi på at stille dig tilfreds, sådan som du generelt opfører
> dig.

Ja så skal du self. ha en undskyldning.
Det er blot slående hvor mange umodne bumsede 17 årige, der fører sig
frem som "eksperter" fordi de har brugt Linux i 16 år.

--
Karl Erik

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-08 16:40

Den 09 Nov 2008 15:38:29 GMT skrev Karl Erik Christensen:

> Ja så skal du self. ha en undskyldning.
> Det er blot slående hvor mange umodne bumsede 17 årige, der fører sig
> frem som "eksperter" fordi de har brugt Linux i 16 år.

"Så brugervenligt at selv en et-årig kan finde ud af det".

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Christian Laursen

Dato : 09-11-08 17:01

Karl Erik Christensen <none@none.com> writes:

> Det er blot slående hvor mange umodne bumsede 17 årige, der fører sig
> frem som "eksperter" fordi de har brugt Linux i 16 år.

Og fordi dit verdensbillede ikke lige stemmer overens med de erfarne
brugeres, er det okay at du opfører dig som en elefant i en glasbutik?

Ja, det virker da modent...

--
Christian Laursen, der vist kun har brugt Linux i 11 år

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 16:49

Den Sun, 09 Nov 2008 15:40:24 +0000 skrev Kent Friis:

> "SÃ¥ brugervenligt at selv en et-Ã¥rig kan finde ud af det".
>
> Mvh
> Kent

Der er faktisk en grund til at jeg bruger Windows. Hvis det ikke virker
kan man altid give Microsoft skylden. Hvis man bruger Linux er det ens
egen skyld.

--
Karl Erik

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-08 16:58

Den 09 Nov 2008 15:48:38 GMT skrev Karl Erik Christensen:

> Der er faktisk en grund til at jeg bruger Windows. Hvis det ikke virker
> kan man altid give Microsoft skylden. Hvis man bruger Linux er det ens
> egen skyld.

Det var så den negative måde at sige det på.

Den positive er: "Hvis det ikke virker, kan kun Microsoft løse det.
Hvis man bruger Linux, kan man selv løse det".

Det handler om at se løsninger frem for problemer.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 09-11-08 17:02

On 2008-11-09, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> --Sig_/sPOSMvV92LvYjt6LK/IDMKk
>
> Hej Sune,
>
> Du b=F8r lige kikke p=E5 din tegns=E6tning i slrn.
>
> Du anvender danske tegn, der ikke er defineret i ANSI_X3.4-1968 (US
> ASCII), nemlig =E6=F8=E5=C6=D8=C5
>
> Det er derfor udefineret, hvordan en standard compliant nyhedsl=E6ser,
> vil fremvise dine indl=E6g.

Ja. den har desværre tabt at skrive tegnindkodning da jeg ret for nylig
opgraderede min slrn (fra sarge-edition til lenny edition) - og har ikke
fixet det endnu.

Men til gengæld ser alle jeres danske tegn også mærkelige ud hos mig ;)

/Sune

Fra : Sune Vuorela

Dato : 09-11-08 17:06

On 2008-11-09, Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote:

> Ja. den har desv?rre tabt at skrive tegnindkodning da jeg ret for nylig
> opgraderede min slrn (fra sarge-edition til lenny edition) - og har ikke
> fixet det endnu.

sørøver blåbærgrød æbleflæsk skægpest åndehul

/Sune

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 09-11-08 18:21

Sune Vuorela skrev:

> sørøver blåbærgrød æbleflæsk skægpest åndehul

Du turde ikke få robotten i dk.test som penneven? Den er ellers meget
tålmodig over for den slags tiltag :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-11-08 17:14

Kent Friis wrote:

> Den positive er: "Hvis det ikke virker, kan kun Microsoft løse det. Hvis
> man bruger Linux, kan man selv løse det".
>
> Det handler om at se løsninger frem for problemer.

En del Windows problemer kan dog løses ved diverse udokumenterede hacks i
regedit (efter endeløse studier på MSDN og Dr Google), men det er ikke
specielt brugervenligt i forhold til at rette i .conf filer

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-08 17:28

Den 09 Nov 2008 16:14:21 GMT skrev Jesper Lund:

> En del Windows problemer kan dog løses ved diverse udokumenterede hacks i
> regedit (efter endeløse studier på MSDN og Dr Google), men det er ikke
> specielt brugervenligt i forhold til at rette i .conf filer

Og resten løses med de 5*Re

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-08 17:17

Fra : Niels Baggesen

Dato : 10-11-08 18:05

Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> [-- text/plain, encoding quoted-printable, charset: US-ASCII, 15 lines --]

> Det havde ogsaa vaeret nemmere om alle anvendte US ASCII. Alle disse
> nymodens tegnsaet som ISO-x-y og UTF-x er unoedvendigt fyld

N}, du mener den gang vi skrev bl}b{rgr|d?

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-11-08 18:28

Niels Baggesen skrev:

> N}, du mener den gang vi skrev bl}b{rgr|d?

Det ligner ISO-646 DK til forveksling (DS 2089)... Det duer heller ikke!

(Faktisk har Michael et problem fordi US-ASCII _er_ ISO-646 :) )

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-11-08 18:55

nba@users.sourceforge.net (Niels Baggesen) writes:

>N}, du mener den gang vi skrev bl}b{rgr|d?

Og de "herlige" terminaler der kunne snakke "dansk". Bevares, de
kunne skrive "blåbærgrød", men det er skidt at admin'e på dem...

# cat * ø tail -7
while(hest)
   if(blah)
      bleh blah blih Ø
         bluh;

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-11-08 19:02

Klaus Ellegaard skrev:

> Og de "herlige" terminaler der kunne snakke "dansk". Bevares, de
> kunne skrive "blåbærgrød", men det er skidt at admin'e på dem...

> [...]

Hvis du koder sådan, har du FORTJENT at admine dem :p

Fra : N/A

Dato : 11-11-08 23:02

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-11-08 22:25

Niels Baggesen wrote:
> N}, du mener den gang vi skrev bl}b{rgr|d?

Jeg har aldrig skrevet bl}b{rgr|d.
Jeg har derimod tit skrevet blebfrgrxd, blåbærgrød, blXbXrgrXd,
bl??gr?, bl=E5b=E6rgr=F8d o.s.v.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 11-11-08 22:26

Peter Mogensen skrev:

> Jeg har aldrig skrevet bl}b{rgr|d.

Det har jeg faktisk (bortset fra at skærmcontrolleren VISTE det som
æøå), men det er dæleme længe siden. Pascal på en Piccolo fra
Regnecentralen så ikke kønt ud med den slags klammer.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-11-08 17:18

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 18:48

Den Sun, 09 Nov 2008 18:23:01 +0100 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Der er en del umodne bebumsede 17-Ã¥rige der ved betydeligt mere om Linux
> end midaldrende familliefædre.

Vi har, heldigvis, alle været unge, umodne og naive, men fandenivoldske.
Og respekt for det.
Visdom og beskedenhed kommer med alderen - for de fleste.

Måske forstår du ikke dette nu - så skal du blot vente nogle år.

--
Karl Erik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-11-08 20:15

Den Sun, 09 Nov 2008 19:04:17 +0100 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Hvis jeg nu siger jeg er en midaldrende familliefar, perspektiverer det
> måske min udtalelse lidt?
>
> Måske kan du tippe mig om hvornår det der Visdom og Beskedenhed
> indfinder sig?

Det er sgu svært du
Jeg skrev jo - "For de fleste"

--
Karl Erik

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-11-08 08:20

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> [...]
> eller apt-get [pakke]=[version] - men det er noget mere håndholdt end
> hvis der var en "rul en upgrade tilbage"-funktionalitet. Det er nok også

'apt-get -t <dist>' er vidst ikke helt nok til at få nedgraderet
pakker. Target-release får tildelt prioteten 990, men det er kun pakke
med prioritet over 1000 der bliver installeret hvis der er en nyere på
systemet i forvejen.

Så hvis man skal gå fra unstable til testing (eller lignende) skal man
have tildelt pakkerne fra testing en prioritet højere end 1000. Det
gør man i /etc/apt/preferences:

Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 1001

Så vil man med 'apt-get -t testing' kunne nedgradere sit system. Det
er dog ikek officielt understøttet, så hvis ting går i stykker må man
beholde begge dele.

//Makholm

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-11-08 18:37

nba@users.sourceforge.net (Niels Baggesen) writes:

> N}, du mener den gang vi skrev bl}b{rgr|d?

Hvad mener du med "den gang"? Vi har kunder der stadig gør det.

--
/Wegge

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-11-08 01:02

On Mon, 10 Nov 2008 08:20:29 +0100, Peter wrote:

> [...]
> pakker. Target-release får tildelt prioteten 990, men det er kun pakke
> med prioritet over 1000 der bliver installeret hvis der er en nyere på

Ah, så er det derfor jeg altid falder tilbage på <pakke>/<dist>-
syntaksen. Jeg tænkte nok der var en grund - tak for redegørelsen.

Mvh.

Adam

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-11-08 21:48

On Mon, 10 Nov 2008 19:02:20 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvis du koder sådan, har du FORTJENT at admine dem :p

Øvelse, undskyld: \velse,

Hvilket sprog skulle det forestille og er der ikke mindst en fejl i det?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-11-08 23:02

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

>Øvelse, undskyld: \velse,

>Hvilket sprog skulle det forestille og er der ikke mindst en fejl i det?

Det skulle forestille at være en demonstration af deværste
tegn, der blev til æøåÆØÅ. Selve sproget er vist KlenTalk v0.01,
og der er naturligvis aldrig fejl i mine KlenTalk-programmer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-11-08 22:03

On Mon, 10 Nov 2008 22:24:37 +0100, Peter Mogensen wrote:

> Jeg har aldrig skrevet bl}b{rgr|d.
> Jeg har derimod tit skrevet blebfrgrxd, blåbærgrød, blXbXrgrXd,
> bl??gr?, bl=E5b=E6rgr=F8d o.s.v.

Brist i din opdragelse. Til gengæld har du garanteret også skrevet

bl[b;rgr'd

eller måske snarere

cd &mnt æ mkdir temp æ mount &dev&hda1 temp
temp&bin&loadkeys dk+latin1

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-11-08 22:30

On Tue, 11 Nov 2008 21:58:43 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> csh måske? Glem ikke HVOR meget erfaring Klaus har (burde _K_laus ikke
> bruge ksh?) og han ved godt hvor fælderne ligger i csh :)

Jo, men der skal da ikke ; efter bluh, så, skal der?

Fra : N/A

Dato : 11-11-08 23:02

Fra : N/A

Dato : 11-11-08 23:02