MS Windows
briani 27239
Fejlfarve på skærmen
Fra : Finn

Dato : 09-11-08 08:08

Hej gruppe

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i,
men min Acer Aspire med Windows XP-Media Center Edition
SP3 laver pludselig en rødlig farve på skærmen.
Jeg har forsøgt med en anden skærm, men med samme resultat.
En del farver bliver orange på skærmen, jeg ved ikke hvor mange
forskellige farver det drejer sig om.
Fejlen har været periodisk i en uge, men er nu ved at være permanent.

Kan nogen komme med et bud på hvad der er galt vil jeg blive glad,
da dette er meget irriterende.

Mvh. Finn

Fra : Anders

Dato : 09-11-08 08:35

"Finn" <autzen(fjern)@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fejlen har været periodisk i en uge, men er nu ved at være permanent.
>
> Kan nogen komme med et bud på hvad der er galt vil jeg blive glad,

Det kunne da tyde at skærmen er defekt (eller ved at blive det).

Det du kan gøre er, at kontakte Acer imorgen, og forklar dem dit problem.

Har du nogen form for garanti på computeren ?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-11-08 09:35

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev

> Det kunne da tyde at skærmen er defekt (eller ved at blive det).

Altså begge skærme?

Fra : Anders

Dato : 09-11-08 10:03

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev

> Altså begge skærme?

Nej, du tager fejl, det er skærmen på den bærbare, eller også kan det være
bundkortet.

Fra : Rado

Dato : 09-11-08 17:34

On Sun, 9 Nov 2008 10:03:29 +0100, "Anders" <anders.forst@gmail.com>
wrote:

>"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, du tager fejl, det er skærmen på den bærbare, eller også kan det være
>bundkortet.

Hvis han har prøvet med en anden skærm med samme resultat er det ret
usandsynligt det er nogen af skærmene. Nærmere grafikkortet.

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect

Fra : Anders

Dato : 09-11-08 17:48

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> leap in consciousness, call it Intuition or what you will,
> and the solution comes to you and you don't know how or why."

Grafikkortet er med stor sansynliged en del af bundkortet. Så det kan der
fejlen er.
Men lad os nu lige få Finn på banen....

Fra : Finn

Dato : 14-11-08 19:17

> Grafikkortet er med stor sansynliged en del af bundkortet. Så det kan der
> fejlen er.
> Men lad os nu lige få Finn på banen....

Ja jeg læser jeres indlæg med interesse, og jeg er sikker på at det
ikke er skærmen der er problemer med. Den er afprøvet på en anden PC
samtidig med at jeg prøvede en anden skærm på min PC.

I starten var den orange farve periodisk, men nu er den der hele tiden.
jeg har ikke forsøgt at rette problemet endnu, da jeg måske skal
have lidt hjælp til at "finde" grafikkortet.

mvh. Finn