Årlig ansvarsforsikring
Fra : Carsten

Dato : 08-11-08 12:39

Hmmm, har lige snakket med Tryg om min MC forsikring. Jeg har en Kymco 125cc
som skal helårsforsikres. Det vil de have 1.800 kr. for - i ren ansvar
(ingen kasko). Er det ikke liiiiige i overkanten (as in: hvad giver i for
ansvar) ?

Carsten

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 08-11-08 12:52

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 125cc som skal helårsforsikres. Det vil de have 1.800 kr. for - i ren
> ansvar (ingen kasko). Er det ikke liiiiige i overkanten (as in: hvad

Min datter på 19, giver 2000,- for en Suzuki på 250cc.
Jeg (over 50 år og elite- bilist da forsikringen blev tegnet) giver
2500,- for Kasko på en BMW K75.
Så med mindre du fortæller om alder og skadefri år, giver det ikke
mening at spørge om prisen!'
--
Michael D

Fra : Carsten

Dato : 08-11-08 15:58

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2500,- for Kasko på en BMW K75.
> Så med mindre du fortæller om alder og skadefri år, giver det ikke mening

hmm, jeg var ikke klar over at alder og skadefrie år havde betydning for en
ansvarsforsikring ??! Jeg ved at det selvsagt har stor betydning for kasko,
men lovpligtig ansvar troede jeg der var en fast tarif for.

Carsten (40 år og elitebillist siden slut 90'erne)

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 08-11-08 17:36

> [...]
> tarif for.
>
> Carsten (40 år og elitebillist siden slut 90'erne)
Det troede jeg også, indtil vi begyndte at se os omkring efter en
forsikring til datteren!
;-(
Jeg blev også overrasket over selvrisiko på ansvarsforsikring er blevet
normalt!
=:-/

--
Michael D

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-11-08 17:42

On Sat, 8 Nov 2008 17:35:42 +0100, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:
Hej Michael.

>Jeg blev også overrasket over selvrisiko på ansvarsforsikring er blevet
>normalt!
>=:-/

Det er jeg ikke sikker på er legalt, idet ansvarsforsikringen er
lovpligtig.
Hvis det er tilfældet er den lige til en klagesag.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-11-08 18:53

Steen Gruby skrev:

> Det er jeg ikke sikker på er legalt, idet ansvarsforsikringen er
> lovpligtig.
> Hvis det er tilfældet er den lige til en klagesag.

Det har jeg da haft på min GF-forsikring i mange år. Så hvis den ikke
var efter bogen var der nok nogen der havde klaget. Eller........

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Finn

Dato : 08-11-08 20:14

Jeg har forsikret i Tryg og der er ingen selvrisiko på ansvar, men der er
selvrisiko
på brand og kasko.

Finn VFR800

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-11-08 20:40

On Sat, 08 Nov 2008 18:52:37 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Det har jeg da haft på min GF-forsikring i mange år. Så hvis den ikke
>var efter bogen var der nok nogen der havde klaget. Eller........

Jeg har lidt svært ved at få øje på at der må være selvrisiko på en
lovpligtig ansvarsforsikring.
Den er netop lovpligtig for at sikre at et evt. offer for et uheld i
trafikken får erstatning hvad enten den part der pålægges skylden for
hændelsen er bemidlet eller ej.
En sådan selvrisiko er ikke i tråd med forsikringens sigte.
Der kan jo være dannet presedens for en sådan forsikringstype med
lovgivernes samtykke, og uden at det er gået op for mig

Når vi nu er ved den med paradokserne har jeg også ofte spekuleret på
den med "forsikringsstilstand" fra 1/12 til 28(29)/2.
Det er helt forståeligt at der kan være en overenskomst mellem
forsikringsselskabet og forsikringstageren om at en kaskoforsikring
ikke dækker i en given periode, således at forstå, at hvis der påføres
køretøjet skader i den periode er det ikke dækket af forsikringen.
Principielt bør denne klausul ikke omfatte den lovpligtige
ansvarsforsikring, idet loven foreskriver at et hvert køretøj der er
indregistreret skal have en lovpligtig ansvarsforsikring.
Med andre ord: Ingen forsikring = Ingen nummerplade.
Da nummerpladen sidder der er det lig med aktiv forsikring.

Den burde man nok grave lidt i ved lejlighed

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bo

Dato : 08-11-08 20:59

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da nummerpladen sidder der er det lig med aktiv forsikring.
>
> Den burde man nok grave lidt i ved lejlighed

Som jeg forstår det, er motorcyklen ansvarsforsikret hele året, men hvis der
kommer en ansvarsskade i stilstandsperioden
(ofte de 3 "vintermåneder" iflg. kalenderen), kan forsikringsselskabet kræve
erstatningen refunderet hos forsikringstager.

/Bo

Fra : Grunnet

Dato : 08-11-08 21:45

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen

> [...]
> hændelsen er bemidlet eller ej.
> En sådan selvrisiko er ikke i tråd med forsikringens sigte.

Hvad er det der gør at du ikke mener det er i tråd med forsikringens sigte?
Skadeslidte vil jo få samme dækning om forsikringstager skal/kan betale en
selvrisiko eller ej.
Selvrisikoen er jo den skadeslidte totalt uvedkommende, men alene et forhold
mellem forsikringsselskabet og forsikringstager.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Grunnet

Dato : 08-11-08 21:59

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Selvrisikoen er jo den skadeslidte totalt uvedkommende, men alene et
> forhold mellem forsikringsselskabet og forsikringstager.

Kan som supplement oplyste at jeg - elite og 56 somre - hos TopDK betaler
1483 kr. for ansvar/kasko på min MC.
På forsikringen er der en selvrisiko på 2.500 kr. på ansvar og en selvrisiko
på 2500 kr. på kasko. Dog betales kun en selvrisiko hvis skaden både
omfatter ansvar og kasko.
Tilsvarende er der selvrisiko på både ansvars- og kaskodelen på begge mine
bilforsikringer.

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-11-08 22:14

On Sat, 8 Nov 2008 21:58:51 +0100, "Grunnet"
<neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

Hej Steen.

> [...]
>På forsikringen er der en selvrisiko på 2.500 kr. på ansvar og en selvrisiko
>på 2500 kr. på kasko. Dog betales kun en selvrisiko hvis skaden både

Se det er en drejning der er til at forstå.
Det betyder i praksis at du har en selvrisiko på 5.000 på din kasko og
at ansvar alene er fritaget.

>Tilsvarende er der selvrisiko på både ansvars- og kaskodelen på begge mine
>bilforsikringer.

Jeg har alle mine køretøjsforsikringer i samme selskab, og har aldrig
tidligere hørt om selvrisiko på ansvar.
Nu skal det også tilføjes at det kun er madkassen der er kasko
forsikring på, og dens selvrisiko på samme er minimal.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 08-11-08 22:34

> On Sat, 8 Nov 2008 21:58:51 +0100, "Grunnet"
> <neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
>
> Hej Steen.

Hej Steen

> Se det er en drejning der er til at forstå.
> Det betyder i praksis at du har en selvrisiko på 5.000 på din kasko og
> at ansvar alene er fritaget.

Nej!
Du misforstår - og jeg kan godt se det let misforståes sådan som jeg fik det
skrevet - men det skulle forståes sådan at jeg maksimalt har en selvrisiko
på 2.500 pr. skade - uanset om skaden belaster ansvarsforsikringen,
kaskoforsikringen eller dem begge.

> [...]
> Nu skal det også tilføjes at det kun er madkassen der er kasko
> forsikring på, og dens selvrisiko på samme er minimal.

Prisen på forsikringen afhænger af selvrisikoen, så jeg har valgt en lidt
højere selvrisiko og dermed en lavere præmie
Ikke at selvrisikoen er vildt høj - så vidt jeg husker (kan ikke komme i
onlineforsikringsmappen efter kl. 22.00) er den omkring 3500 på bilerne.

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-11-08 22:02

On Sat, 8 Nov 2008 21:44:50 +0100, "Grunnet"
> [...]

>Selvrisikoen er jo den skadeslidte totalt uvedkommende, men alene et forhold
>mellem forsikringsselskabet og forsikringstager.

Du har selvfølgelig ret, men forsikringen er jo netop lovpligtig for
at sikre begge parter mod økonomisk ruin.
Det er helt klart at skadelidte får sin erstatning 100% what so ever,
hvorimod skadevolderen sidder tilbage med en ekstra regning.
Det jeg husker fra den lovpligtige forsikrings tilblivelse var netop
at den skulle sikre begge parter.
Som jeg tidligere skrev kan ansvarsforsikringen have ændret status på
det punkt, men det forekommer mig nu underligt hvis en lovpligtig
forsikring kan ændres ad administrativ vej
Jeg tror jeg vil stille mit eget forsikringsselskab en forespørgsel
desangående, blot for at få lovgivningen på plads.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-11-08 22:36

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Der kan jo være dannet presedens for en sådan forsikringstype med
> lovgivernes samtykke, og uden at det er gået op for mig

Jeg har lige tegnet en ansvar hos tryg, dvs gennem min fagforening IDA.
Ansvar koster kr.1752 også der er der en selvrisiko på kr.1524.

> indregistreret skal have en lovpligtig ansvarsforsikring.
> Med andre ord: Ingen forsikring = Ingen nummerplade.
> Da nummerpladen sidder der er det lig med aktiv forsikring.

Mon ikke der er truffet forholdsregler for dette?. Jeg kan mindes den
tid man skulle skrue pladen af og køre på forsikringen. Sikken et bøvl.

> Den burde man nok grave lidt i ved lejlighed

Kunne være der var nogen der fik røde ører.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-11-08 23:06

On Sat, 08 Nov 2008 22:36:29 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Mon ikke der er truffet forholdsregler for dette?. Jeg kan mindes den
>tid man skulle skrue pladen af og køre på forsikringen. Sikken et bøvl.

Jo, sikkert.
Jeg husker også de dage hvor forsikringsfolkene fik en godt olieret
nummerplade fra en utæt englænder stukket i hånden

>Kunne være der var nogen der fik røde ører.

Jeg ved det ikke, og min logik behøver jo ikke at holde i moderne
tider.
Men en lovpligtig forsikring med selvrisiko lyder lidt søgt i mine
øren.
Jeg retter henvendelse til mit forsikringsselskab når jeg får to min.
i dagtid til overs

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-11-08 00:34

> [...]
> øren.
> Jeg retter henvendelse til mit forsikringsselskab når jeg får to min.

Hej Steen.
Jeg glæder mig til at høre, hvad de svarer.
Da Nina skulle have forsikret GS250'eren, endte den hvor jeg har bilerne
og hjemmets forsikringer, i Danske Forsikring (Danske Banks måde at
tegne forsikring for kunderne i Top Danmark).
Hovedårsagen til at det blev der var, at der ikke er selvrisiko på
Kaskoforsikringen. (De var i øvrigt også dem der gav det bedste tilbud
på kasko, men det var for meget til en MC til under 20.000,-.
Mange selskaber har tilsyneladende selvrisiko på Lovpligtig ansvar nu,
og det undrede ikke mig mindre, end det åbenbart undrer dig.
;-(
--
Michael D

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-11-08 00:40

Steen Gruby skrev:

> Jo, sikkert.
> Jeg husker også de dage hvor forsikringsfolkene fik en godt olieret
> nummerplade fra en utæt englænder stukket i hånden

Det roste de mig også for da jeg afleverede den til Nimbussen. Men havde
man en englænder kunne man da også godt lige tørre den af.

> Jeg ved det ikke, og min logik behøver jo ikke at holde i moderne
> tider.
> Men en lovpligtig forsikring med selvrisiko lyder lidt søgt i mine
> øren.

Jo, men man får forsikringen billigere, og det kan vel heller ikke
udelukkes at man kører lidt mere hensynsfuldt når man ved det koster
penge op ad lommen her og nu.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-11-08 00:56

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jo, men man får forsikringen billigere, og det kan vel heller ikke
> udelukkes at man kører lidt mere hensynsfuldt når man ved det koster

Ja, det er da også et skråplan.
Da jeg begyndte kostede en lovpligtig ansvarsforsikring det samme i
alle selskaberne, kun afhængig af motorstørrelsen, som så vidt jeg
husker var inddelt i 3 klasser.
Lovpligtig ansvar= ens pris, og ingen ekstraudgifter ved skade!
Det "kostede" dog i skadefri ancinitet, så det blev dyrt den dag man
ville have Kasko, hvis ansvarsforsikringen havde været i brug) ;-(
--
Michael D

Fra : Jens S.

Dato : 09-11-08 17:32

"Steen Gruby" skrev > Jeg retter henvendelse til mit forsikringsselskab når
jeg får to min.
> i dagtid til overs
**********************
Der må gerne være selvrisiko på en ansvarsforsikring. Dette kommer ikke
modparten til "skade" idet selskabet betaler regningen i første omgang.

Forsikringsselskabet opkræver herefter selvrisikoen hos den der har
forsikringen.

Det samme gør sig i øvrigt gældende hvis man f.eks. har været beruset:
Forsikringsselskabet betaler ved kasse 1, men vil kræve beløbet hos den der
har tegnet forsikringen (gøre regres).

/Jens S., Esbjerg

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-11-08 18:18

"Jens S." <NoRespond@a.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forsikringsselskabet betaler ved kasse 1, men vil kræve beløbet hos
> den der har tegnet forsikringen (gøre regres).

Jeg tror ikke, at nogen af os er i tvivl om hvordan det forvaltes, men
vi er blot meget forundrede over ændringen i praksis, der tilsyneladende
tillader selvrisiko på en lovpligtig Ansvarsforsikring.
;-(
--
Michael D

Fra : "Dadyw

Dato : 10-11-08 08:27

Michael Dahlberg skrev:
> [...]
> vi er blot meget forundrede over ændringen i praksis, der tilsyneladende
> tillader selvrisiko på en lovpligtig Ansvarsforsikring.

Der er ikke tale om ny praksis. Jeg har været ansat i skadeafdelingen i
et støre selskab i 45 år og har kendt til selvrisiko på lovpligtige
ansvarsforsikringer.
Et selskab kan ikke nægte at tegne en lovpligtig ansvarsforsikeing, men
det kan, hvis man skønner, at risikoen ved at tage forsikringen er for
stor, fastsætte betingelserne. Herunder en tvungen selvrisiko på
ansvarsdelen og/eller firhøjet præmie. I bedste fald, alt efter fra
hvilken side, man betragter det, vælger "kunden" et andet selskab.
Hilsen
Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-11-08 18:59

On Sun, 9 Nov 2008 17:31:34 +0100, "Jens S." <NoRespond@a.dk> wrote:

Hej Jens.

>Der må gerne være selvrisiko på en ansvarsforsikring. Dette kommer ikke
>modparten til "skade" idet selskabet betaler regningen i første omgang.

Både du og Ole lyder til at have styr på de "interne"
forsikringsregler
Jeg tilstår at det kom som noget af en overraskelse at der er plads
til "fortolkning" fra forsikringsselskabernes side på en
forsikringstype der er påbudt ved lov.
Selve det at det er en lovpligtig ansvarsforsikring der pålægges et
hvert motorkøretøj er en såre naturlig og fornuftig løsning på et
generelt erstatningsproblem ved uheld hvor "tredie" person påføres
skade.
Der hvor min forståelse hører op er der hvor lovgiverne kaster os i
armene på forsikringsselskabernes forvaltningslyst ved at tillade
forskellige regler for den forsikring der er pålagt os ved lov.
Rammerne omkring en sådan forsikring burde, efter min opfattelse, være
fastlagt i samme lov.

>Forsikringsselskabet opkræver herefter selvrisikoen hos den der har
>forsikringen.

Jeg forstår efterhånden hvad vi er oppe imod, og det vil jeg lige
checke med mit eget forsikringsselskabselskab.
Problemet er at den skyldige i et færdselsuheld også kan være så
alvorligt skadet at arbejdsevnen er nedsat i lang tid, og at
selvrisikoen dermed vil blive en tung post i budgettet.
Det burde lovgiverne have med i den skrevne tekst.

>Det samme gør sig i øvrigt gældende hvis man f.eks. har været beruset:
>Forsikringsselskabet betaler ved kasse 1, men vil kræve beløbet hos den der
>har tegnet forsikringen (gøre regres).

Den er der ingen tvivl om - Sådan er det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : EK

Dato : 10-11-08 18:01

> On Sun, 9 Nov 2008 17:31:34 +0100, "Jens S." <NoRespond@a.dk> wrote:

KLIP
> [...]
> forskellige regler for den forsikring der er pålagt os ved lov.
> Rammerne omkring en sådan forsikring burde, efter min opfattelse, være

SNIP
> selvrisikoen dermed vil blive en tung post i budgettet.
> Det burde lovgiverne have med i den skrevne tekst.

> [...]

I det hele taget burde det hverken være lovligt med såvel selvrisiko som
stigning i præmie på en ansvarsforsikring - dette er jo med til at så mange
(de fleste) stikker af, når de forvolder (små-)skader.
Kan dog godt se, at det er en måde, at holde de mest uansvarlige i ave, men
det har altså en voldsom negativ effekt på folks indstilling til bare at
overlade skaden til skadelidte.
På mine forsikringer, både bil og MC, er der ingen selvrisiko og ingen
bonustab ved ansvarsskader og derfor har jeg ingen grund til at løbe fra
noget - der er dog selvrisiko ved kaskoskader og det betyder, at jeg må
betale når andre stikker af

Har ikke umiddelbart en løsning på, hvorledes selskaberne kan komme efter
folk med for mange skader, men rent lovmæssigt burde det ikke være tilladt
med selvrisiko/bonustab på ansvarsskader.

mvh
Erik

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 09-11-08 11:39

> [...]
> lovpligtig.
> Hvis det er tilfældet er den lige til en klagesag.

Selvrisiko på ansvar har 'Topdanmark' kørt med i mange år. - Jeg kan godt
se, at der kunne blive noget af en 'bet' , hvis jeg - i den fjerde alder - i
tilfælde af uheld skulle blive gjort ansvarlig.
- Dette er så en anledning til at være endnu mere agtpågivende i
trafikken. - At håret er gråt betyder jo også for nogle, at der kan være
lidt friværdi til rådighed til uforudsete krav.

Palle
Triumph Bonneville 650 1973
Matchless 1957 G11 600 - endnu inkomplet. - 'The best of Matchless'.
Matchless 1958 G3LS 350 - i topform.
BMW R60/6 1978

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-11-08 12:59

Er det ikke liiiiige i overkanten (as in: hvad giver i for
> ansvar) ?
>
> Carsten
jow, snak med GF, de skal have 1359,- hvis man har 0 års ancennitet og bor i
Odense C.
Men beregn selv med dine data på deres hjemmeside.
Gav omkring 800 for min DT125 sidste år.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Gimbal

Dato : 08-11-08 15:49

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i Odense C.
> Men beregn selv med dine data på deres hjemmeside.
> Gav omkring 800 for min DT125 sidste år.

Ring til samtlige forsikrings-selskaber. Snup den billigste :)

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 08-11-08 16:11

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 125cc som skal helårsforsikres. Det vil de have 1.800 kr. for - i ren
> ansvar (ingen kasko). Er det ikke liiiiige i overkanten (as in: hvad giver

Jeg har en Geely Grand Puma, (150ccm.) som jeg giver 503,- kr. for ved
Topdanmark.
Jeg er elitecyklist, hvis det hedder sådan, og jeg har flere motorcykler
forsikret ved dem.
Forsikringerne er tegnet med rabat via Touringklubben.
Iøvrigt kan selskaberne selv prissætte ansvarsdelen lige som de lyster. Jeg
mener ikke de kan nægte at tegne en sådan forsikring, men hvis de ikke
ønsker dig som kunde, kan de bare sætte præmien så højt, at du mister
interessen.
Hilsen Matthias

Fra : SB

Dato : 08-11-08 17:06

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg mener ikke de kan nægte at tegne en sådan forsikring, men hvis de ikke
> ønsker dig som kunde, kan de bare sætte præmien så højt, at du mister

Bor du Gellerup eller et af de andre belastede områder kan prisen vel være
en del højere

Jeg giver 2750 kr. for en GW 1500 med kasko, som elite og over 40 og ikke
bor i storby
godtnok kun for 9 mdr. kørsel og 3 på stilstand
men synes det er betalt den pris du har fået oplyst, ville også kontakte
nogen af de andre og høre dem ad

Søren

Fra : ukristoff@gmail.com

Dato : 08-11-08 08:36

On 8 Nov., 12:38, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:
> [...]
> som skal helårsforsikres. Det vil de have 1.800 kr. for - i ren ansvar
> (ingen kasko). Er det ikke liiiiige i overkanten (as in: hvad giver i for

Jeg giver omkring 1600kr for en Yamaha Xs 400 Seca og jeg er 20 og har
1 års ancennitet.

Ulrik

Fra : Big Mumi

Dato : 08-11-08 17:19

Jeg giver 529,-kr ved topdanmark for en honda cb 400 f '77 elitebilist 44
år

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 20:58

Hej

Giver 885.- om året som elite.
Selvrisiko er på 4400.-
Forsikringen er helårs.
Bauta Forsikring.

Mvh
Bo
GSX750es

Fra : Jansen

Dato : 09-11-08 10:53

Præmie og selvrisiko på MC-forsikring er i de fleste selskaber afhængig af:

MC-fabrikat
MC-størrelse
nyværdi
førens alder
bopæl
skadefri kørsel
valgt selvrisiko
forsikringsdækning (f.eks. vinterkørsel)
gruppeordninger
andet arrangement med selskabet
forhandlet rabatter

Derfor er det i dag meget svært at sammenligne præmier og for den sag
også dækninger.

Som allerede nævnt er en ansvarsforsikring lovpligtig, og
forsikringsselskaberne kan ikke nægte at tegne en sådan.
Der er ingen lov, som siger at en ansvarsforsikring ikke må have en
selvrisiko. I "gamle" dage var der som regel ikke selvrisiko under
ansvarsforsikringen. Dette er indført inden for de sidste 10-15 år. Til
gengæld var der bonustab på forsikringerne, hvilket betød at præmien
steg efter en skade. I dag er så godt som alle MC og bilforsikringer
uden bonustab. Altså ingen præmiestigning efter skader. I nogle
selskaber er selvrisikoen obligatorisk og i andre kan den frikøbes mod
merpræmie.
Efter at den nye erstatningsansvarslov trådte i kraft, hvor erstatninger
for personskade næsten blev fordoblet, er det ansvarspræmierne der
fylder mest på en forsikring. Specielt hvis man ikke er elitebilist. På
kaskodelen kan forsikringsselskabet jo kun komme af med, hvad MC'en er
værd. Under ansvarsdelen kan der være tale om milionerstatning.

--
Ole Jansen
BMW K100RT "Wolfgang"

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-11-08 13:08

"Jansen" <dsl208677@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er elitebilist. På kaskodelen kan forsikringsselskabet jo kun
> komme af med, hvad MC'en er værd. Under ansvarsdelen kan der være tale

Snøft!
--
Michael D

Fra : Rexman (9230)

Dato : 10-11-08 17:49

In article <49157a3c$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
carsten@noexists.dk says...
> [...]
> som skal helårsforsikres. Det vil de have 1.800 kr. for - i ren ansvar
> (ingen kasko). Er det ikke liiiiige i overkanten (as in: hvad giver i for

Jeg giver 825/år i ren ansvar for min Kymco 125cc ved GF Forsikring.
Er du "ny" koster den ca 1200 kr.

Husk på at en EU45 knallert koster 800 kr/år +/- det løse.

Rexman

Fra : Carsten

Dato : 10-11-08 19:31

"Rexman (9230)" <katanaracer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
In article <49157a3c$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
carsten@noexists.dk says...
>Jeg giver 825/år i ren ansvar for min Kymco 125cc ved GF Forsikring.
>Er du "ny" koster den ca 1200 kr.

...men er det helårskørsel ? jeg er ikke ny mere (desværre ), jeg er 40
år og har ca. 10 års MC ancinitet lidt mere på bilen.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-08 15:41

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse

> ..men er det helårskørsel ? jeg er ikke ny mere (desværre ), jeg er 40
> år og har ca. 10 års MC ancinitet lidt mere på bilen.

Så burde prisen max være 960 kr hos GF for ansvar med helårsdækning.
Billigeste mulighed 810 kr.
http://www.gf-forsikring.dk/Forsikringer/Bil-og-transport/~/media/Files/Bil%20og%20transport/Brochure_Motorcykel.ashx

Fra : Carsten

Dato : 11-11-08 15:53

"T. R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse

> Så burde prisen max være 960 kr hos GF for ansvar med helårsdækning.
> [...]

Du har ret, og eftersom jeg er "område C" så betaler jeg med andre ord ca.
en tusse mere for produktet end jeg "bør". Der skal straks en mail afsted
til min forsikringsmand. Jeg betaler i forvejen ca. 17.000 årligt i andre
forsikringer, så mon ikke han er lydhør ?

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 11-11-08 21:17

> [...]
> til min forsikringsmand. Jeg betaler i forvejen ca. 17.000 årligt i andre
> forsikringer, så mon ikke han er lydhør ?

Det var han så ikke... han var hverken til at hugge eller stikke i....
desværre tror jeg ikke at gf vil tage min MC alene, og de er ikke
konkurrence-dygtige (eller kun "lige op") på ret mange af mine andre
forsikringer

Carsten

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-11-08 21:57

> [...]
> desværre tror jeg ikke at gf vil tage min MC alene, og de er ikke
> konkurrence-dygtige (eller kun "lige op") på ret mange af mine andre

Så "tilbyd" ham at du flytter alle dine forsikringer hen i et andet
selskab, fordi du da nødig vil være til besvær!

--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-08 20:24

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse

> desværre tror jeg ikke at gf vil tage min MC alene,

Så længe det kun er ansvar du vil have, så mener jeg godt de vil tegne det
uden at du flytter andre forsikringer til GF.
Men i stedet for at tage mit tror for gode ord, så vil jeg da anbefale dig
at prøve at kontakte din lokale gf-forsikring
de kan med sikkerhed fortælle dig om de vil have dig når du kun vil have
ansvar :)

Mvh

Thomas

Fra : Carsten

Dato : 13-11-08 10:52

> [...]
> at prøve at kontakte din lokale gf-forsikring
> de kan med sikkerhed fortælle dig om de vil have dig når du kun vil have

Korrekt Thomas, og det blev så gjort på følgende måde:

12.00 Mig: darwww, jeg hedder Carsten må jeg få en ansvarsforsikring hos jer
GF: ja, sender dig lige en "begæring.pdf" - udskriv og udfyld den og send
den til os
Mig: check ! (modtog pdf, udfyldte alt stadet og faxede den til dem en halv
times tid efter)

13.00 GF: har modtaget din fax, du skal selv lige bede Tryg om en
bekræftelse på at din nuv. forsikring kan fortrydes
Mig: check !

14.00 GF: vi har modtaget en mail fra Tryg om at din police er blevet
fortrudt og vi har oprettet en police til dig her. Pris 810kr/år
Mig: check - I er nogle superhelte !

Så nemt (og hurtigt) kan det gøres !

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 20:47

> [...]
>
> 14.00 GF: vi har modtaget en mail fra Tryg om at din police er blevet
> fortrudt og vi har oprettet en police til dig her. Pris 810kr/år

Jamen det er jo perfekt :)
Dejligt når ting sker glat og gnidningsløst.
Håber du bliver tilfreds med GF :)

Mvh

Thomas