Anbefaling af motorcykelfilm
Fra : Newt Bridges

Dato : 07-11-08 21:02

Fik lige set "The World's Fastet Indian", en ganske udmærket og
"livsbekræftende" film - detaljer om den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_World's_Fastest_Indian

Er der nogen der kan anbefale andre film, hvor motorcykler har en
fremtrædende rolle?

Kiksede film som Torque og lignende behøver ikke blive nævnt

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-08 21:58

Der findes jo denne action James Bond film med alt hvad dertil hører , og at
den også har nogle MC stunds gør vel ikke noget , men om det kan lade sig
gøre Hmmmmm

Se den online her

http://www.youtube.com/watch?v=VKZbxTH9DWw

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-11-08 23:26

Newt Bridges <nospam@invalid.invalid> writes:

> [...]
> fremtrædende rolle?
>
> Kiksede film som Torque og lignende behøver ikke blive nævnt

Hvis man er til dokumentar om roadracing, så kan Faster og The Doctor,
The Tornado, and The Kentucky Kid anbefales varmt.

http://www.fastermovie.com/
http://www.dtkmovie.com/

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-11-08 01:41

Newt Bridges skrev:
> [...]
> fremtrædende rolle?
>
> Kiksede film som Torque og lignende behøver ikke blive nævnt

Er man til touring og to tossede skuespillere der flintrer rundt på
planeten, er "Long Way Round" og "Long Way Down" ganske udmærket
vinterunderholdning.
Er man mere til ørken-knoldhopperi, er Charley Boormans "Race To Dakar"
også nydelig.

Venlig hilsen

Aragorn. Der i stedet for at være ude at trille i dag med vennerne, fik
oksesteg med nogle kollegaer - og dermed lykkedes med et lille projekt
med at få omdøbt madørerne fra "SS" (SuperSpiserne) til
"Luftwaffe"...gæt selv hvorfor...bvadr...

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-11-08 10:02

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> projekt med at få omdøbt madørerne fra "SS" (SuperSpiserne) til
> "Luftwaffe"...gæt selv hvorfor...bvadr...

Hm. Jeg troede, at "the old saing" sagde : What goes up, must come down!
Gik I imod strømmen?
;o(
--
Michael D
(Der gerne ripper op i slige ting, han ikke selv deltog i)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-11-08 22:14

Michael Dahlberg skrev:
> [...]
> --
> Michael D
> (Der gerne ripper op i slige ting, han ikke selv deltog i)

Hæhæ, tjah - lad mig sige det på denne måde:
Udstødning ER en god ting - også den naturlige slags, selv om sådanne
peristaltiske udgydelser ikke ligefrem er vellugtende, når man sidder 6
mand høj og rent ud sagt skrupfiser hinanden baglæns ud af kataloget!
Så rip du bare løs min ven - we let it rrrrrrip, too!

Venlig hilsen

Aragorn. Der først fik sin naturlige kulør i ansigtet tilbage i løbet af
dagen i dag, oven på dén omgang!

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Bo Christensen

Dato : 10-11-08 08:54

> Er der nogen der kan anbefale andre film, hvor motorcykler har en
> fremtrædende rolle?
Ghostrider filmene må da nævnes her,
den hvor han melder sin ankomst til politiet, som dukker op med hele
styrken, og så kommer han på en lille 9" BMX fik klart mig til at grine :D
/bo

Fra : Anders Majland

Dato : 10-11-08 09:49
Fra : MartinK

Dato : 10-11-08 13:41

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_World's_Fastest_Indian
>
> Er der nogen der kan anbefale andre film, hvor motorcykler har en

"Easy rider".
Og så kan man glæde sig over Jack Nicholson samtidig.

Martin.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-11-08 17:16

"MartinK" <martinK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> "Easy rider".
> Og så kan man glæde sig over Jack Nicholson samtidig.
Glæde sig?
Jeg vil hyle i kor med hans kollega Oliver Reed, der sagde:
Nicholson [Jack Nicholson]? As far as I'm concerned, he's a balding
midget. He stands five-foot-seven, you know. He tries to play heavies
and doesn't quite make it.

--

Michael D

Fra : MartinK

Dato : 10-11-08 23:22

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Nicholson [Jack Nicholson]? As far as I'm concerned, he's a balding
> midget. He stands five-foot-seven, you know. He tries to play heavies and

Tak for det fine indlæg.

Oliver Reed. Der er mange sjove anekdoter hvori han medvirker.
Bl. a. skulle han, i en pause fra optagelserne til Gladiator, have drukket
3 flasker rom, utallige whiskyshots og 8 øl, inden han lagde arm med
4 Royal Navy sømænd, som han selvfølgelig alle lagde ned.
Han nåede ikke at genoptage indpilningerne, da han døde kort tid efter.

Tror ikke han har medvirket i en motorcykelfilm, selvom det helt sikkert
ville have styrket hans macho image.

Martin.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-11-08 15:45

"MartinK" <fake@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter.
>
> Tror ikke han har medvirket i en motorcykelfilm, selvom det helt

Indrømmet, at mit indlæg ikke var sagligt, ikke desto mindre dækkede det
min opfattelse af gøgeungen.
M.h.t Reed, var han en af de sidste der værdsatte et hurtigt uddøende
fænomen: "Ædel druk"
Man kan sige, at han kæmpede så hårdt for at holde live i begrebet, at
han ofrede livet for det.
--
Michael D
Der godt ved at jeg (for) ofte er usaglig.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-11-08 20:56

Newt Bridges skrev den 07 nov 2008 i news:2008110721020850073-
nospam@invalidinvalid:
klip
> Er der nogen der kan anbefale andre film, hvor motorcykler har en
> fremtrædende rolle?

Ikke en film, men en bog jeg lige har læst færdig, om MCén har en
fremtrædende rolle kan diskuteres, jeg synes det....

Deon Meyer: Jægerens Hjerte.

"Thobela "Tiny" Mpayipheli, tidligere elitesoldat i kampen mod
apartheid, har forladt sin voldelige fortid og er begyndt at opbygge et
nyt liv.

Men fortiden er ikke død, og da Mpayiphelis tidligere chef bliver
kidnappet og beder om hans hjælp, befinder Tiny sig i løbet af
forbløffende kort tid på en stjålen motorcykel på vej gennem det
sydafrikanske landskab. En harddisk fuld af sprængfarlige oplysninger
skal bringes til Zambia, tusinder af kilometer væk, hvor kidnapperne
befinder sig. "

Advarsel: Begynd ikke på den ved sengetid - så får du ikke sovet

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : MartinK

Dato : 11-11-08 18:03

> Er der nogen der kan anbefale andre film, hvor motorcykler har en
> fremtrædende rolle?

Kom lige i tanke om "Motorcykel dagbog", "Travelling with Che Guevara",
er originaltitlen.
http://onfilm.dk/Anmeldelse/Anmeldelse.aspx?AnmeldelseId=572
Den er kanon, og nok den mcfilm som ligger længst fra den gængse opfattelse
af en sådan, og så er Jack Nicholson ikke medvirkende.

Martin.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-11-08 15:27

Og Harley Davidson and the Marlboro Man

http://www.imdb.com/title/tt0102005/

Utroligt som Don Johnson ligner Poul Thomsen i den film

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Biker-Torben®

Dato : 18-11-08 11:36

> Er der nogen der kan anbefale andre film, hvor motorcykler har en
> fremtrædende rolle?

Så vidt jeg kunne se er "Wild Hogs" ikke blevet nævnt:
http://www.imdb.com/title/tt0486946/

Og snart kommer "Hell Ride": http://www.imdb.com/title/tt0411475/

Biker-Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-08 13:34

Biker-Torben® wrote:

> Så vidt jeg kunne se er "Wild Hogs" ikke blevet nævnt:
> http://www.imdb.com/title/tt0486946/

Ikke så mærkeligt, subject taget i betragtning.

--
vh
Torben