2 mc på trailer
Fra : tp

Dato : 07-11-08 15:27

Hej

Skal hente 2 mcere i morgen
De kan sagtens være på min trailer (2000kg, 270x150cm), men det er
fastgørelsen jeg er bekymret for.

I det nye touring nyt er der en der har lavet en træslids foran til
forhjulene, og det kunne da være en ide. Andre påhit?

(der er er ingen "øjne" i bunden, og jeg vil helst ikke bore/skrue i den)

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 07-11-08 15:51

Jeg har brugt en hjemmelavet "bøje" lavet af 2*4" reglar, skruet og
limet sammen, har brugt den til at transportere en Skruzuki hjem fra
200km syd for grænsen til aalborg, fungerer fint, og kan laves på en
time for ca 100 kr i materiale udgifter.

Sørg for at hver cykel er spændt for sig, lad en sidde på maskinen
mens du spænder med remme fra ex vangerne under ladet, op til stelrør
ved bagagebærer, en gang rundt om, stramt over sædet, en gang rundt om
samme rør på den anden side af MC'en og ned til den anden sides vange.
Spænd til, så vil affjedringen på MC'en sørge for at remmen hele tiden
er stram.

Husk at spænde lign ved forhjulet.

MVH

Fra : Morten

Dato : 07-11-08 19:32

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhjulene, og det kunne da være en ide. Andre påhit?
>
> (der er er ingen "øjne" i bunden, og jeg vil helst ikke bore/skrue i den)

hej hvis det er en solid trailer kan du sætte 2 båndstrammere på gaffelbroen
på hver cykel så cyklen bliver spændt op mod forsmækken så forgaflen nærmest
går i bund og cyklen står lodret uden støttefod, hvis cyklerne ikke er
pakket ind i kåbe

Morten

Fra : jens s

Dato : 07-11-08 21:11

tp <skodskod@yahoo.com> skrev:
>Hej

> [...]

hej
har selv tidligere kørt med mc på trailer.
sæt plastik/elektriker-strips på forbremshåndtaget.
js