Re: at søge efter alle php-filer i et dir~
Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-11-08 10:34

<heesche@webspeed.dk> writes:

>Jeg venter ikke på updateb, men starter kørslen straks efter
>installationen. På en hjemmepc, som ikke kører døgnet rundt har det
>forøvrigt ikke nogen mening at starte updatedb fra et cronjob; det er
>ikke muligt at fastsætte et starttidspunkt for updatedb. Der kan sådan
>slet ikke køres cronjob .

Det er netop derfor, anacron er opfundet. Den kan det, du efterlyser.
Hvorvidt det er ønskeligt at køre updatedb i "prime time", er så en
lidt anden diskussion. Men afhængig af ens krav kan det jo være ret
vigtigt at køre updatedb en gang i timen - eller oftere, hvis den
skal være et reelt alternativ til "find".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 07-11-08 11:06

On Fri, 7 Nov 2008 09:33:34 +0000 (UTC)
Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> Hvorvidt det er _nskeligt at k_re updatedb i "prime time", er s_ en
> lidt anden diskussion.

hvis man har "elevator=cfq" blandt kerne-parametrene og får updatedb
til at nice find, er det oftest ikke et problem at køre updatedb mens
man (eller oracle for den sags skyld) skal bruge maskinen
hvis man alligevel oplever problemer kan man
/bin/echo 4096 > /sys/block/<device>/queue/nr_requests
i et script, der bliver kald under boot , e.g rc.local

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 07-11-08 11:11

Klaus Ellegaard wrote:

> [...]
> vigtigt at køre updatedb en gang i timen - eller oftere, hvis den
> skal være et reelt alternativ til "find".

--Det er ikke nødvendigt for mig at køre updatedb så tit, så mange
ændringer i filsystemet har jeg ikke. Locate er for mig et udmærket
alternativ til "find"

PS.
Hvorfor er dit subject uendlig langt, det er muligt at sende et svar .

Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-11-08 11:14

<heesche@webspeed.dk> writes:

>Klaus Ellegaard wrote:

>--Det er ikke nødvendigt for mig at køre updatedb så tit, så mange
>ændringer i filsystemet har jeg ikke.

Nu snakker vi jo ikke nødvendigvis kun om dig

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-11-08 11:43

Jørgen Heesche wrote:

> PS.
> Hvorfor er dit subject uendlig langt, det er muligt at sende et svar .

Kig i hans headers. Der er ikke angivet tegnsæt i hans indlæg.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-11-08 11:46

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> writes:

>Kig i hans headers. Der er ikke angivet tegnsæt i hans indlæg.

Nærmere at jeg var kommet til at trykke Shift-J et uheldigt sted

Men nej, default i de danske grupper er ISO-8859-1, så der er jo
ikke nogen grund til at skrive det i headeren.

Mvh.
   Klaus.