Ændre skriftype i læserude
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 07-11-08 11:57

Hej NG,

Jeg har et problem! I Outlook 2003 opfører min læserude sig ikke helt efter
hensigten. Alle indkomne mails præsenteres i Courier / plain text - og
derfor uden nogen form for formatering.

Hvad er det lige der er sket her? Hvor ændrer jeg dette?

Fakta: Outlook 2003 engelsk, Windows XP

På forhånd tak - og go´ weekend.

/Bjarne

Fra : Martin Ploug

Dato : 09-11-08 18:35

"Bjarne Jensen" <bjarnejensen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og derfor uden nogen form for formatering.
>
> Hvad er det lige der er sket her? Hvor ændrer jeg dette?

Hej Bjarne

Har du prøvet at være inde under Funktioner / Indstillinger / Postformat /
Skrifttyper
Vælg Skrifttype ?

Mvh. Martin

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 10-11-08 12:46

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> wrote in message

> [...]
>>
> Hej Bjarne
>
> Har du prøvet at være inde under Funktioner / Indstillinger / Postformat /

Hej Martin,

Jeps, det har jeg - og det har ikke noget med sagen at gøre. De ændringer du
foretager dig der er i forhold til oprettelse af nye (videresendte) mails.
Det har ingen indvirkning på læseruden.

/Bjarne

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 11-11-08 07:43

> Jeps, det har jeg - og det har ikke noget med sagen at gøre. De ændringer
> du foretager dig der er i forhold til oprettelse af nye (videresendte)
> mails. Det har ingen indvirkning på læseruden.

Hejsa

Prøv med 'funktioner' -> 'indstillinger' -> 'læsning' -> 'skrifttyper' ?

Venlig hilsen
Bjørn

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-11-08 10:18

Hej Bjørn,

Nu har jeg kigget meget dybt i programmet (og ikke flasken). I min udgave af
Outlook kan jeg ganske simpelthen ikke finde din angivne sti. Jeg finder
ikke noget faneblad under indstillinger som hedder "læsning" eller "read".

Hvad udgave bruger du?

Tak for indsatsen.

/Bjarne

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 13-11-08 18:15

> [...]
> af Outlook kan jeg ganske simpelthen ikke finde din angivne sti. Jeg
> finder ikke noget faneblad under indstillinger som hedder "læsning" eller

Ohhh, jeg tænkte at det var Outlook Express du brugte (ved ikke hvor jeg
havde den idé fra ) det står jo ellers ganske tydeligt.

Da du nu bruger Outlook (dummeslag til mig igen) vil jeg i så fald gætte på
at du muligvis under Funktioner -> Sikkerhedscenter -> E-mail-sikkerhed har
et 'hak' i "læs alle standard e-mails som almindelig tekst"

Ydmygst
Venlig hilsen
Bjørn

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 19-11-08 13:51

Hej Bjørn,

Tak for inputtet - det var lige der løsningen var. Så nu spiller det igen!

Tak for hjælpen.

Fra : Lars E. P.

Dato : 13-11-08 11:19

Fri, 7 Nov 2008 11:57:16 +0100, skrev "Bjarne Jensen"
<bjarnejensen@hotmail.com> :

> [...]
>derfor uden nogen form for formatering.
>
>Hvad er det lige der er sket her? Hvor ændrer jeg dette?

Hvis det også sker når det er mails du er sikker på er sendt som HTML,
må der være et eller andet sted hvor du kan vælge mellem om de skal
vises som almindelig tekst eller som HTML.
Jeg kender ikke Outlook 2003, så jeg kan ikke fortælle dig hvor det
er.

Det kan også være en sikkerhedsindstilling der gør at den ikke kan
vise HTML.

Hilsen Lars