Netværk mellem Vista Home Prem. - Ultimate~
Fra : Lasse Andersen

Dato : 07-11-08 04:07

Hej.

Jeg prøver at få en Acer bærbar (Vista Home Premium) til at arbejde sammen
med hele lokal netværket og det går ikke specielt godt.

Netværket består (foruden D-Link DIR-615 routeren) af disse enheder:
1. Acer bærbar - Vista Home Premium (trådløs netværk)
2. Zepto bærbar - Win XP Home (trådløst netværk)
3 Stationær pc - Vista Ultimate (kablet netværk)
4. Synology Disk Station (NAS) - (Kablet netværk)
5. Sony Ericsson mobiltlf. C905 (trådløst netværk)

Alle enheder er i samme arbejdsgruppe

Når jeg dobbeltklikker på 'Netværk' på Acer'en er det kun den stationære pc
og Acer'en selv, der vises som 'Computer' i fanen 'Kategori'
NAS'en og mobiltlf. vises som Medieenheder
Zepto'en vises slet ikke.

Hvis jeg dobbeltklikker på 'Netværk' på den stationære pc, vises alle
enheder som 'Computer' i fanen 'Kategori' og jeg har adgang til alle delte
filer og mapper på de forskellige enheder.
På Zepto'en kan jeg også se alle enheder og har adgang til de forskellige
filer og mapper.

Mine spørgsmål lyder som følger:
1. Hvorfor vises NAS'en og mobilen som 'Medieenheder' og ikke som
'Computere' på Acer'en ?
2. Hvordan får jeg dem vist som 'computere' så jeg kan få adgang til dem ?
3. (Mindre vigtigt:) Hvorfor kan jeg ikke se Zepto maskinen på Acer'en når
jeg nu kan se den på den stationære pc ?

Det var lidt af en mundfuld, men jeg håber at der er en, som kan guide mig
på rette spor gerne i form af et link på dansk eller engelsk.

Takker på forhånd

Mvh.
L.A.

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 07-11-08 09:14

....og du har aktiveret fil- og udskriftsdeling på alle maskiner`?

--
MVH Anders Larsson
Få 25G ekstra diskplads:

Fra : Lasse Andersen

Dato : 07-11-08 14:40

Ja, det er slået til.

Jeg har dog fundet en midlertidig løsning, som ser ud til at virke.
Når jeg dobbeltklikker på Netværk dukker enhederne op. Som tidligere nævnt
vises NAS'en og telefonen som medieenheder og vælger man en af disse
enheder, startes Windows Media Player.
For at få vist filer eller mapper fandt jeg ud af, at jeg kan gå op i
adresselinjen og indtaste eksempelvis \\Diskstation eller \\C905
Så vises alle mapper og filer korrekt og jeg har også adgang til dem.

Det er dog mig stadig en gåde, hvorfor de vises som medieenheder til at
begynde med og ikke mindst hvorfor Media Player bliver rodet ind i det her

Jeg har lavet et par screenshots, som viser problemet og "løsningen"

1 - http://lasse-andersen.dk/net1.bmp Her kan man se, at NAS'en og tlf
vises som medieenheder
2 - http://lasse-andersen.dk/net2.bmp - Viser løsningen med at indtaste
computernavn i adresselinjen