Returner streng til VB
Fra : L. Hansen

Dato : 25-07-01 11:48

Hej

Bruger Visual C++ 5.0 Enterprise / Windows 98
Fremstiller en DLL i ovennævnte og skal 'blot' returnere en streng.
Denne kode crasher:

Char* _stdcall TestLogFNr()
{
return ("AGENT 007");
}

Denne kode giver compileringsfejl:

BSTR _stdcall TestLogFNr()
{
BSTR bstrFDATA;
bstrFDATA = "AGENT 007";
return (bstrFDATA);
}

Er der en i NG'en der lige kan anvise den korrekte syntaks for:

Tildeling af værdi til streng, samt korrekte måde at returnere værdien.

(Jeg benytter IKKE MFC, men bruger blot .cpp / .def / .rc)

På forhånd tak.

Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-07-01 14:51

"L. Hansen" <webmaster@dancar.dk> wrote in message
> Hej
>
> Bruger Visual C++ 5.0 Enterprise / Windows 98
> Fremstiller en DLL i ovennævnte og skal 'blot' returnere en streng.
> [...]

jeg tror (det er _ikke_ test) at det er

BSTR _stdcall TestLogFNr()
{
return SysAllocString(L"AGENT 007");
}

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : L. Hansen

Dato : 25-07-01 15:05

Hej

Tak for dit hurtige svar.

Jeg får nu en anden fejl:
error C2664: 'SysAllocString' : cannot convert parameter 1 from 'char [10]'
to 'const unsigned short *'

Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk

Fra : Soeren Sandmann

Dato : 25-07-01 15:39

"L. Hansen" <webmaster@dancar.dk> writes:

[Jeg har omorganiseret dit indlæg, så teksten står i den rækkefølge
den skal læses]

> Tak for dit hurtige svar.
>
> Jeg får nu en anden fejl:
> error C2664: 'SysAllocString' : cannot convert parameter 1 from 'char [10]'
> to 'const unsigned short *'

Jeg kender ikke noget til Window, så dette er kun et gæt: Du glemte
L'et foran "AGENT 007"?

Fra : L. Hansen

Dato : 25-07-01 16:48

"Soeren Sandmann" <sandmann@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender ikke noget til Window, så dette er kun et gæt: Du glemte
> L'et foran "AGENT 007"?

Ok - det er korrekt.
Men jeg modtager desværre en streng i formatet:

"A|G|E|N|T| |0|0|7"

hvor de lodrette tegn er lidt mere fede.
Jeg gætter på, at der skal kaldes en strengkonvertering inden der
returneres.
Jeg har inkluderet <string.h>

Mvh, L. Hansen
webmaster@dancar.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-07-01 19:57

> [...]
>
> "A|G|E|N|T| |0|0|7"
>
> hvor de lodrette tegn er lidt mere fede.
> Jeg gætter på, at der skal kaldes en strengkonvertering inden der

Så prøv

#include <stdlib.h>

BSTR _stdcall TestLogFNr()
{
wchar_t buffer[1024];
mbstowcs(buffer, "AGENT007", sizeof(buffer)/sizeof(buffer[0]));
return SysAllocString(L"AGENT 007");
}

jeg tror at der er en chance for at det virker bedre på din platform, men
jeg har stadig ikke tested det.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : L. Hansen

Dato : 25-07-01 23:17

> [...]
> }
>
> jeg tror at der er en chance for at det virker bedre på din platform, men

Jeg filtrerer strengen når den modtages i VB - det er da rimeligt og
fungerer uden crash.
Tusinde mange tak for din flotte hjælp.

Med venlig hilsen

L. Hansen