Nu kan vi vel...
Fra : kim.frederiksen@gmai~

Dato : 05-11-08 05:12

.... omsider slippe for at høre på hylekoret der mener at USA er
racistisk, nu hvor de har valgt en sort præsident. Kan man mon være så
heldig?

.... i øvrigt ville han også have fået min stemme, havde jeg været
amerikaner.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Michael Weber

Dato : 05-11-08 13:20

><kim.frederiksen@gmail.com> wrote in message
>... omsider slippe for at høre på hylekoret der mener at USA er
>racistisk, nu hvor de har valgt en sort præsident. Kan man mon være så
>heldig?

Næppe...
http://www.theonion.com/content/news_briefs/black_man_given_nations

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 05-11-08 13:47

> [...]
> heldig?

> ... i øvrigt ville han også have fået min stemme, havde jeg været

Nej, for han en rig sort - se på ham som en 'samvittighedsneger' = den
sorte mand der altid er med i en film og som oftest bliver skudt først.

Obama er heller ikke en rigtig sort. Han er ikke slaveefterkommer og
er derfor ikke på samme måde kulturelt forankret i en sort/hvid verden.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 13:59

-=* NEiL DANELAW *=- wrote:
> Obama er heller ikke en rigtig sort. Han er ikke slaveefterkommer og
> er derfor ikke på samme måde kulturelt forankret i en sort/hvid
> verden.

Bortforklaringerne og bitterheden er begyndt at blive rigtigt sjove, her i
gruppen.

Ha ha ha.

Seriøst - I er nogle wankers.

--
/ Thomas

Fra : Michael Weber

Dato : 05-11-08 13:59

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nej, for han en rig sort - se på ham som en 'samvittighedsneger' = den
> sorte mand der altid er med i en film og som oftest bliver skudt først.

Mmmm...han er en forkert sort.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 05-11-08 18:48

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> wrote in message

> Mmmm...han er en forkert sort.

Han har intet tilfælles med den sorte underklasse i USA.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-11-08 18:54

> Han har intet tilfælles med den sorte underklasse i USA.

Er det et krav for at kvalificerer sig til at være rigtig sort,
at man har noget til fælles med den sorte underklasse i USA ?

Hvad er det, han ikke har til fælles med den sorte underklasse i USA ?

Fra : Kim2000

Dato : 05-11-08 19:03

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man har noget til fælles med den sorte underklasse i USA ?
>
> Hvad er det, han ikke har til fælles med den sorte underklasse i USA ?

Det er da komlet ligegyldigt om han er sort, hvid eller en blå smølf. Han er
en sympatisk og dygtig mand, det er nok for mig.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-08 19:04

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, han ikke har til fælles med den sorte underklasse i USA ?

At hans far var Afrikansk neger fra Kenya og hans mor hvid, amerikansk
middelklasse? At han ikke er opvokset i USA?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 05-11-08 19:05

> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> At hans far var Afrikansk neger fra Kenya og hans mor hvid, amerikansk
> middelklasse? At han ikke er opvokset i USA?

Dumme mig der troede Hawai var en del af USA....

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-08 19:16

> Dumme mig der troede Hawai var en del af USA....

Kender du forskellen på "født" og "opvokset", eller var dén slags forståelse
for simpel dansk ikke med som obligatorisk pensum på lærerseminariet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-11-08 19:06

> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> At hans far var Afrikansk neger fra Kenya og hans mor hvid, amerikansk
> middelklasse? At han ikke er opvokset i USA?

Grib lige knoglen og giv USA et kald.
De tror tilsyneladende at de har fået en sort præsident.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-11-08 19:19

> Grib lige knoglen og giv USA et kald.
> De tror tilsyneladende at de har fået en sort præsident.

Whatever.

Du stillede et konkret spørgsmål, og jeg forsøgte at få dig til at tænke dig
lidt om, så du måske selv kunne finde svaret.

Dét havde jeg så ikke succes med. Surprise.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-11-08 19:23

http://www.barackobama.com/learn/meet_barack.php

> Dét havde jeg så ikke succes med. Surprise.

Hvad er det du ved, som resten af verden ikke ved ?

Fra : Kim2000

Dato : 05-11-08 19:29

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> http://www.barackobama.com/learn/meet_barack.php

> Hvad er det du ved, som resten af verden ikke ved ?

Bruun er bare lidt negativ over en sort er blevet valgt fordi han var
dygtigere end en gammel mand. Bruun skal nok blive god igen, når han har
fået det ud af systemet.

Fra : Michael Weber

Dato : 05-11-08 19:33

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
>
> Bruun er bare lidt negativ over en sort er blevet valgt fordi han var
> dygtigere end en gammel mand. Bruun skal nok blive god igen, når han har

Måske har han bare en alternativ definition på, hvad det vil sige
at være "rigtig" sort ?!

Lad os afskrive hans indlæg som en klassisk "Bruunie".

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-11-08 19:29

> Bruun er bare lidt negativ over en sort er blevet valgt fordi han var
> dygtigere end en gammel mand.

Nej, det er Bruun ikke. Bruun har vist ikke givet udtryk for, at Bruun fandt
den ene kandidat bedre end den anden - vel?

> Bruun skal nok blive god igen, når han
> har fået det ud af systemet.

Hvordan går det med dit syn på Obamas brug af telepromptere? Har du fået
kigget lidt nærmere på hans tale, eller er du stadig bare faldet i svime
over hans angivelige oratoriske og retoriske evner?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 06-11-08 19:40

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er Bruun ikke. Bruun har vist ikke givet udtryk for, at Bruun
> fandt den ene kandidat bedre end den anden - vel?

Omtaler du nu dig selv i 3. person?

> Hvordan går det med dit syn på Obamas brug af telepromptere? Har du fået
> kigget lidt nærmere på hans tale, eller er du stadig bare faldet i svime
> over hans angivelige oratoriske og retoriske evner?

Han er skidedygtig til at tale direkte til publikum, så enkelt er det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-11-08 19:26

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du ved, som resten af verden ikke ved ?

Måske du skulle læse dit spørgsmål igen?

Fra : Michael Weber

Dato : 06-11-08 21:21

> "Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle læse dit spørgsmål igen?
>
> "Hvad er det, han ikke har til fælles med den sorte underklasse i USA ?"

Og jeg kan læse dit svar:
"At hans far var Afrikansk neger fra Kenya og hans mor hvid,
amerikansk middelklasse? At han ikke er opvokset i USA?"

Og jeg spørger IGEN:
Hvad er det du ved, som resten af verden ikke ved ?

Fra : @

Dato : 05-11-08 20:03

On Wed, 5 Nov 2008 13:58:40 +0100, "Michael Weber"

lysesort måske

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim2000

Dato : 05-11-08 14:44

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:8uqdnUkLkJU2CIzUnZ2dnUVZ8oSdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Obama er heller ikke en rigtig sort. Han er ikke slaveefterkommer og
> er derfor ikke på samme måde kulturelt forankret i en sort/hvid verden.

Han er født i middelklassen, han har så sandelig selv arbejdet sig op gennem
samfundet. Og han har samlet penge ind blandt almindelig amerikanere og sagt
nej til masser af dollars fra multinationale selskaber. Alene der scorede
han på min konto, han er ikke lommen på selskaberne - i hvert fald ikke
endnu, så lad os da være lidt positive, tænk hvis McCain havde vundet, så
havde Palin været et hjerteslag fra verdens mægtigste post. GYS!

Fra : JBH

Dato : 05-11-08 19:08

<kim.frederiksen@gmail.com> skrev i en meddelelse
.... omsider slippe for at høre på hylekoret der mener at USA er
racistisk, nu hvor de har valgt en sort præsident. Kan man mon være så
heldig?

Neej .. klynkeriet vil fortsætte indtil "Det hvide hus" skifter navn til
"Det sorte hus"

mvh
JBH

Fra : Nauclerus

Dato : 06-11-08 08:51

[...]

Hvad jeg synes er mærkværdigt er at der konstant bliver slået på tromme for
at Obama er sort. For det første er han da kun halv sort, og hvad angår
ansigtstræk så lidt sort man overhovedet kan blive uden at miste det sorte.

For det andet er bevæggrundene for at påpege Obams hudfarve det faktum at,
en persons kompetence ikke er afhængig af hudfarve. Hvorfor det så virker
noget underligt at Obama's hudfarve bliver nævnt så mange gange. Og bemærk,
ikke blandt dem der ikke ønsker en sort præsident, men blandt dem der
agiterer for det modsatte.

Man kan også beskrive scenarioet på følgende måde. Hvis man nævner det
posstive i en person hudfarve, kan man være rimelig sikker på at blive
klandret for racsime hvis man f.eks fremhævede det porssitive i at Obama er
halv hvid. Det er ikke sket én eneste gang når Obama's sorte hudfarve er
nævnt. Så ved jeg udmærket godt at svaret vil være at, valget af Obama er
repræsenterende en udvikling der kan tolkes som at en persons hudfarve ikke
længere er af betydning. Men hvorfor så nævne det?

Allan Knaap

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-11-08 09:23

"Nauclerus" <nauclerus@msn.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> at Obama er sort. For det første er han da kun halv sort, og
> hvad angår ansigtstræk så lidt sort man overhovedet kan

Han er slet ikke sort, men lysebrun. Han er neger, men også
det begreb er under pres. Afro-amerikaner er han ikke, i så
fald ville alle i verden være afroamerikanere, da vi stammer
fra Afrika.

Det er hans gerninger der tæller -ikke hans hudfarve. Jeg har
set "hvide" gå i solarium og blive mere brune end ham, så why
bother?

Fra : Ivannof

Dato : 08-11-08 17:27

[...]

Vi er mange, der synes det er for risikabelt at overlade det til
amerikanerne selv at vælge deres præsident.

Nu gik det godt denne gang. De valgte den rigtige, men problemet kommer jo
igen om 4 år!?

Hilsen Ivan