Pral ærligt og angrib humor
Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-08 12:47

Pral ærligt og angrib humor
Jesus angriber farisæere - og jeg vil bekende at sådan en er jeg.
Jeg er farisæisk pralhals uden humoristisk sans og stolt af det.

Mark Twain skrev "Folk kan udføre de fineste og mest heltemodige ting for
andre, men eet evner de ikke - at lade være at prale af egne bedrifter
overfor den ulykkelige."
Verden vil blive bedre, hvis alle praler af deres gode gerninger og andre
svarer igen og diskuterer hvor godt det egentlig er at købe et "Hus forbi"
Vi foragter lavstatus-mennesker, der intet godt udfører, for der er stor
dømmesyge i at fremvise egen kløgt og kreativitet og provokationer.
Jeg nyder når pastor Bock roser mig for at være en stridsmand, men megen
strid skal udstille mine evner og skabe respekt for mig.
Jeg mener, at ved at påtage mig en klovnerolle som uren, så skaber jeg
gavnlig debat som nok er vigtigere end min politiske debat. , min
dødshjælpsdebat, min sæddonordebat, min hygiejnedebat osv
Nietzsche har ret i, at vi kun er gode når vi er farisæiske
"Farisæisme er ikke udartning af det gode menneske,En hel del af den er
snarere betingelsen for al væren-god.Nietzsche "
De intelektuelle er stolte af at have humoristisk sans.Men det betyder blot
at de håner , udstiller og foragter dem de ler af.Hvis en kreativ
teenager-autonom pensler superlim på toilet så folk hænger fast, så roses
han som kreativ ophavsmand til fin "practical joke" og politi straffer ikke,
for det var humor

Men taberen der ikke så sig for og satte sig i det klæbrige og måtte på
skadestue på båre sammen med det afskruede toilet, har haft en ydmygende
dag, bl.a. indtil nogen brød låsen ind til toilettet hvor han sad fastlimet
råbte på hjælp
Hvis hærværkslimerens forældre har bil bør politiet lægge kraftig pres for
at forældrene betaler til det limede offer.
Min gymnasiast søn hærværkede bule i bil i hjørring da han var fuld og man
undlod at lade det gå i straffeattest fordi han betalte 14000 kr i
erstatning så ikke bilisten skulle betale dyrere forsikring.
Sharialov har lidt retfærdighed i sig!

Imamer er som farisæere
'Der er forbud mod grise og engle og andet julepynt i store dele af England,
fordi muslimernes følelser bliver stødt at det. Denne uge har en kommune
under pres fra imamer forbudt ordet "jul" og det skal hedde "lysfes"
Imamerne er som de farisæere som foragtes af Jesus. De er intolerante udfra
overfladiske ligegyldigheder og lovreligion
De praler af ydre ting og forlanger respekt, som farisæeren der i templet
siger Tak Gud at jeg ikke er som den uetiske tolder
Vi bør ikke gå efter manden, for ære, og prale af vore bedrifter - men det
er OK at nævne ærligt sine bedrifter, så de kan blive analyseret for fordele
og ulemper og man kan blive klogere på om man er på rette spor.
Jeg er stolt af at jeg sammen med Glistrup har været blandt de første
advarere vedr Islam.
Kom til kirkekaffe bagefter og hjælp mig med kommentar om farisæismen i
Danmark i dag.
Et aktuelt emne jeg også gerne vil have hjælp til er, om vi kan få FCK og
Brøndby Hooligans som vil slås , til at gå på Parkens plæne i lige store
antal efter fodboldskampene og sparke og slå på hinanden mens der er
ambulancer i nærheden, så de kan få afreageret og så der ikke skal spildes
politi-arbejde på denne voldshobby.

Muslimer som kaldte sig flygtninge og er blevet hjulpet af os, bør være
taknemlige og respektere vor juletraditioner.
Vi har ikke som dem en lovreligioin men Jesus siger
Giv Gud hvad Guds er og Kejseren hvad kejserens er

Farisæere vil sætte i taknemlighedsgæld
Folk kan udføre de fineste og mest heltemodige ting for andre, men et evner
de ikke - at lade være at prale af egne bedrifer overfor den ulykkelige.
Mark Twain

Der er også ærlig snak I farisæisme

Farisæisme er ikke udartning af det gode menneske,En hel del af den er
snarere betingelsen for al væren-god.Nietzsche

Biblen er ikke til humor

Som en vanvittig mand, der udslynger gløder, pile og død, er den, der
sviger sin næste og siger: "Jeg spøger jo kun." Salomons Ordsprog. Det
Gamle Testamente

Det sympatiske ved at prioritere humor lavt, er bl.a. at man ikke mobber så
meget når man ikke griner ad afvigere.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-11-08 14:56

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Pral ærligt og angrib humor
> Jesus angriber farisæere - og jeg vil bekende at sådan en er jeg.
> Jeg er farisæisk pralhals uden humoristisk sans og stolt af det.

Pas på ikke at lande i samme flagellant-psykose som velmeneren.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-08 15:35

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Pas på ikke at lande i samme flagellant-psykose som velmeneren.

Velmener er jeg - kristen opdragelse fik mig til at blive ulandsarbejder i 4
år

Derfor er jeg inficeret med følgende selvhad, som jeg vil angribe på søndag

Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

Beskedenhed er et ønske om at blive rost to gange, siger OscarWilde, og jeg
er ikke selvpisker(flagggelan) fordi jeg anerkender muligheden af at vi alle
er småligt gerningsretfærdige og farisæiske

"Farisæisme er ikke udartning af det gode menneske,En hel del af den er
snarere betingelsen for al væren-god.Nietzsche "

Måske man bør lege med den tanke, at man kun gør godt, når der er tilskuere

Men ved at vi i en fælles tro, stiver vor optimisme af, opbygger vi tillid
og kommer forhånbentlilg ind i gode selvforstærkende cirkler,

Det lykkedes mirakuløst for Kina under Mao og jeg tror at kristne har
vedvarende tendens i samme retning dog uden så dramatisk wirtschaftswunder
som det kinesiske.opnås