Det yderste venstre og Sandholm lejren
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 09:34

http://jp.dk/indland/article1495147.ece

Sakset fra artiklen:

"De seneste par uger har der været voldsom debat i kølvandet på
aktionsgruppen "Luk Lejren". Gruppen vil lukke Asylcenter Sandholm ved en
planlagt demonstration for at protestere mod den racisme, de mener, lejren
er en del af. Desuden vil de med demonstrationen sætte fokus på den danske
asylpolitik, som ifølge "Luk Lejren" er diskriminerende og inhuman."

Hvad er det for en racisme, lejren er en del af?

"På et tidspunkt vil der blive signaleret til deltagerne, at den del af
demonstrationen, som indeholder det, aktivisterne kalder "den civile
ulydighed", vil begynde. Her vil aktivisterne forsøge at klippe hul i
lejrens hegn, sætte overvågningskamera ud af funktion og opsætte bannere.
Alt sammen for at vise solidaritet med beboerne på Sandholmlejren."

De autonome - for jeg mistænker aktivisterne for at være det - vil vise
solidaritet med beboerne, ved at klippe hul i hegnet og smadre
overvågningskameraer?

Gid de ville finde nogle mere værdige sager at gå op i, men jeg fornemmer,
at deres intelligens ikke tillader sådanne tiltag og planer.

I guder.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 25-10-08 09:48

"Thomas M" <OMGWTF> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gid de ville finde nogle mere værdige sager at gå op i, men jeg
> fornemmer, at deres intelligens ikke tillader sådanne tiltag og

De kære mennesker har jo en helt anden virkelighedsopfattelse.

De tror jo at asylsøgerne i lejren, flygter fra lejren og IND i danmark,
de tror lejren er landet hvor de bliver mishandlet, og asylsøgerne
flygter fra..

Når nu de kære unge mennesker ikke har råd til at rejse til Iran, Irak
eller,
andre steder i verden, for at befri undertrykte mennesker, så kan de da
vise viljen med deres totalt misforståede sympati, herhjemme.

Fra : hanzen

Dato : 25-10-08 10:03

> [...]
>
> De autonome - for jeg mistænker aktivisterne for at være det - vil vise
> solidaritet med beboerne, ved at klippe hul i hegnet og smadre

Den kriminelle hallalpræst fra Lyngby er også indblandet i planlægningen af
forbrydelsen.
Han udstillede sin uvidenhed i den sene Deadline tidligere på ugen.
Hvorfor blev han ikke "forebyggende" anholdt efter udsendelsen?
--
hilzen
hanzen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-10-08 13:02

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i meddelelsen
>. Her vil aktivisterne forsøge at klippe hul i

Når de autonome bruger det smarte ord "Civil ulydighed" så undlader medier
at spørge hvorfor de finder grov kriminalitet og sabotage OK

Fra : David Konrad

Dato : 25-10-08 11:03

Thomas M wrote:

> Gid de ville finde nogle mere værdige sager at gå op i, men jeg fornemmer,
> at deres intelligens ikke tillader sådanne tiltag og
> planer.

Du er vist ikke alene. Se http://politiken.dk/indland/article588182.ece

"I stedet for en eftermiddags protestaktion kunne aktivisterne lægge et
reelt stykke arbejde i at gøre forholdene bedre for asylansøgerne, mener
Ungdommens Røde Kors."

Men der er naturligvis sikkert nogle der mener, at det er ét fedt - se bare
hvordan folk opfattede Jørgen Poulsen. Navnet siger vel også alt -
Ungdommens RØDE Kors, uha

Fra : Timo Jensen

Dato : 25-10-08 21:25

"Thomas M" <OMGWTF> skrev i meddelelsen
> http://jp.dk/indland/article1495147.ece
Røde kors tilbød en flygtningene at de kunne komme på weekend-ophold på
andre centre denne weekend. Det forlyder i pressen at mange tog imod
tilbudet, for at slippe for yderligere traumatisering ved synet af optøjer,
vold og ballade. Den gruppe vrangsforstillede mennesker(!) der vil smadre
asylsystemet, fatter tydeligvis ikke konsekvenserne af deres handinger, og
blotter derved en total mangel på empati.

Timo Jensen
http://www.drikkegel.dk