Utopia-fængsel: Popendas 7 år
Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-08 15:15

Jeg har en drøm om et fængselsvæsen så godt som det japanske.
De har vist at uden tortur kan man sikre at en gang fængslet, aldrig mere
kriminel

Hos os bør alle, der ikke er fysisk farlige have, elekronisk fodlænke

Popenda skal i Vridsløse eller lignende gammeldags ikke-åbent fængsel

Det skal være flugtsikkert og narkofri, og det er let når fangesamvær
afskaffes.

For at imdekomme våset om, at isolation giver sindsyge, skal der være masser
af telefonadgang til medfanger i alle Europas fængsler.
Tlfsnak med familie, psykologer osv ersatter udgang og besøg.

Al tflsnak skal båndes og stikprøveovervåges idet kun dansk og engelsk er
tilladte sprog.

Bøger, vasketøj, mad osv fordeles i fængslet via rørpost eller robotter, så
ingen smugleri kan ske
Ingen samvær betyder nul vold og store fangevogter-besparelser.

Efterhånden som det billigt kan opgraderes, kan telefonien til medfanger
være med video og med dislpay, hvor kan læses om medfangers CV og hvilke
ikke er optaget.dvs kan ringes til nu.

Når fanger skal i forhør (o.a. udenfor fængslet) skal de under kamera klæde
sig nøgne og påføre sig strømstødapparatur så de let kan konrolleres på
afstand

Nogle fanger er så utiltalende fxdumme, at ingen gider tale med dem, og
derfor indføres overtaksering, så man for den løn man får ved arbejde i
fængslet, kan betale fx 1 timers snak, men fanger der ikke gider ringes op
af alle, kan vedtage overtakst for hver især af medfangerne og så vil nogen
forkøbe sig i snak med charmerende Jønke-typer og vil undertiden være nødt
til at tale med de mest kedsommelige underfanger, hvis de vil snakke
fordi de har brugt telefonpengene op

Jeg ser overtaksering som et meget lovende eksperiment der kan bekæmpe
samfundssygdommen *rethaveriskhed*, alså at man sætterr sig over
medmennesker mere end svarende til ens reelle markedspris
Tilpas ydmygelse pr dette telefonsystem vil få nogle fanger ud af deres
sindsygdom og andre nykker, der har gjort dem kriminelle

De vi blive mere ydmyge og civiliserede mennesker efter løsladelse.

Ubehageligheden ved det foreslåede vil betyde at - som i Japan -
fængselsvarighed kan mindskes drastisk og alligevel er straffen afskrækkende

Den vision om et "forbedringshus" som man engang havde med fængsler, kan
blive realitet , når der kombineres frivilligt fangesnak og ensomhed på
denne måde - tror jeg, men forsøg kræves.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-10-08 16:10

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nogle fanger er så utiltalende fxdumme, at ingen gider tale med dem, og
> derfor indføres overtaksering, så man for den løn man får ved arbejde i

Dit high tech forbedringshus er i princippet fint. Men hvorfor skal
kriminelle tale med kriminelle? Du mangler helt opdragende elementer. Lad
pletfri ikke-muslimske samtalevenner være i tlf i begrænset tid. Ellers
videoer om samfund og uddannelse.
Robotsamtale er også muligt.
Lad det hele køre pr automatik - fransk lokum (hul) i hjørnet.
Veludførte arbejdsopgaver som kan udføres i cellen kan belønnes med
luksusforplejning (toiletpapir, sæbe, varm mad etc).

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-08 17:33

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
snip

> Dit high tech forbedringshus er i princippet fint. Men hvorfor skal
> kriminelle tale med kriminelle?

For at undgå sindsyge og forværret selvhad - for at gøre det tåleligt
Det levende ord er godt

> Du mangler helt opdragende elementer.

Jeg tror man bliver ydmyg af overtakseret telefonsnak hvor man indser at man
må tale pænt for at nogen gider

Lad
> pletfri ikke-muslimske samtalevenner være i tlf i begrænset tid.

Enig -

>Ellers videoer om samfund og uddannelse.
> Robotsamtale er også muligt.

Er de ikke letgennemskuelige, stereotype og ubrugelige?
Programmeret undervisning har jeg skrevet speciale om og noget KAN DESIGNES
,
så man lære regler pr automatik

> Lad det hele køre pr automatik - fransk lokum (hul) i hjørnet.
> Veludførte arbejdsopgaver som kan udføres i cellen kan belønnes med
> luksusforplejning (toiletpapir, sæbe, varm mad etc).

KZ-arbejdslejr var en god ting - arbejde gjorde fri og lovlydig i Dachaus
første år.
Men vore fagforeninger tillader ikke at fanger tager arbejde fra deres
medlemmer - øv

Japanerne har meditatioin og straffende munke med en kæp! Det virker men kan
næppe kopieres her. Recidiv 0 %