Hvor køber man sikkerheds-clips/splits?
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-11-08 20:20

En kammerat har mistet den sikkerheds-clips/split som sikrer at
møtrikken på bagakselen bliver siddende hvor den skal

Nu lurer han på hvor man kan finde sådanne clips (også i andre
størrelser, til sikring af f.eks bolte), uden at skulle gå den tunge
gang til en forhandler for at bløde en formue for en Original-Suzuki-
Sikkerheds-Clips(TM) til en million-milliard.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : André S Hansen

Dato : 06-11-08 20:33

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> gang til en forhandler for at bløde en formue for en Original-Suzuki-
> Sikkerheds-Clips(TM) til en million-milliard.

Biltema

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=83454

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=83434

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=83447

Mon ikke HN, og T-Hansen også har dem.

André S Hansen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-11-08 20:40

André S Hansen <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen
>
> Biltema
[...]
> Mon ikke HN, og T-Hansen også har dem.

Mageløst. Tak, det går fluks videre.

Kai

Fra : Jørgen

Dato : 07-11-08 00:50

"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> skrev i en
meddelelse news:49134675$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Tøv nu lige en kende

Både Biltema og HN har en sortimentskasse med forskellige splitter og
T-Hansen har også et lille udvalg - MEN:
To af de splitter der bruges på min Honda CX500 findes IKKE i Biltemas
kasse.
På HN's hjemmeside står der bare: "SPLITTER I SORTIMENT 250 DELE Fra
størrelse 1,5 x 25 til 5,0 x 50 ialt 250 stk.", så her må du købe hele
kassen (69,50 kr.) og sikkert opdage at lige netop den størrelse der skal
sikre din hjulmøtrik ikke findes i kassen ;o(
T-Hansen har tre af de fire splitstørrelser jeg skal bruge, men to af dem er
hhv. 5 og 10 mm kortere end dem Honda bruger ;o(

Du skal altså først læse i din reservedelsliste hvilken diameter og længde
den manglende split skal ha' og så søge på Biltemas, T-Hansens og Harald
Nyborgs hjemmeside og forvisse dig om at de har netop den størrelse du skal
bruge - inden du farer ud og køber vildt ind.

Nogle gange er det i den sidste ende lettere (og ofte også billigere) at
bløde nogle få kroner ekstra hos din lokale Suzuki-pusher.

Nedskrevet i et "splitsekund" )

Hilsen
Jørgen

Fra : Simon

Dato : 06-11-08 22:26

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> en Original-Suzuki-
> Sikkerheds-Clips(TM) til en million-milliard.

Hvilken valuta sku det være i!?? DKK 4-7 er tættere på sandheden... :)

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : dots

Dato : 08-11-08 10:47

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang til en forhandler for at bløde en formue for en Original-Suzuki-
> Sikkerheds-Clips(TM) til en million-milliard.

Jeg plejer at købe dem hos den lokale traktor smed..
Bare det antal/størrelse jeg skal bruge.

dots