MS Windows
briani 27239
Vista er blevet langsooooooom.
Fra : Mona og Kim

Dato : 06-11-08 12:23

Hej.
Efter sidste opdatering af vista er explorer blevet umådeligt langsom. Når
jeg går på nettet kan det køre udmærket men pludseligt går det langsomt og
sommetider går det helt istå. Hvis først at det er gået i stå påvirker det
også andre programmer.
Kan nogen hjælpe med hvad jeg kan gøre for at få det til at køre?

Kim Jensen

Fra : Janner

Dato : 06-11-08 13:11

"Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse
> [...]
> også andre programmer.
> Kan nogen hjælpe med hvad jeg kan gøre for at få det til at køre?

Hvad siger dine ressourcer når det sker og hvilken proggramemr trækker på
dem?

Det er jo et rent gæt udfra din beskrivelse.

/jan

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-08 13:33

In news:4912dee7$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Janner <baumspieler@NOTVALID.NONO> typed:
> [...]
>>
> Hvad siger dine ressourcer når det sker og hvilken proggramemr
> trækker på dem?
>
> Det er jo et rent gæt udfra din beskrivelse.

Det er nogenlunde det samme her siden opdateringen. Når jeg skal åbne et
link på nettet kan det nogle gange gå meget langsomt med IE, det har
computeren aldrig gjort før, så ét eller andet må da være skyld i det. Min
hastighed er 4Mb og det plejer at være rigeligt når jeg skal hente noget
eller åbne et link.

Jeg bruger også ind imellem Firefox, og den har ikke det problem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mona og Kim

Dato : 06-11-08 17:27

"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem?
>
> Det er jo et rent gæt udfra din beskrivelse.

Undskyld for den dårlige beskrivelse.

Som Tove skrive er det når man klikker på et link eks på google. Det går
helt galt hvis man vil åbne linket i et nyt vindye. Den blå cirkel bliver
ved med at rotere og der sker ikke mere. Man kan ikke engang åbne eks en
mappe og når det går helt i stå kan man ikke engang skifte nede i
proceslinen.
Hvis det kun er explorer som som går i stå så virker windows mail udemærket.
Det virker som om problemet er i explorer.
Min bærbare med xp virker udemærket.

Kim

Fra : Janner

Dato : 06-11-08 18:35

> "Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse

> Undskyld for den dårlige beskrivelse.

Ja men du kommer stadigt ikke med det ..... godmorgen !

Prøv at kigge i din job liste hvad det er der hænger !

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-11-08 21:28

"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i meddelelsen

> "Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse

> Ja men du kommer stadigt ikke med det ..... godmorgen !
>
> Prøv at kigge i din job liste hvad det er der hænger !
Ja God Morgen Janner, prøv nu lige at læse hvad de skriver ik, det er kommet
efter en opdate!!
og det er IE der hænger det behøver man ikke at se i joblisten efter.
Kim og Tove det er ikke kun ved jer det er galt jeg tror at en af de sidste
opdate fra MS der er dårlig.

Mvh
Kurt

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-08 22:14

In news:49135327$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kurt Lund <klander52@hotmail.com> typed:
> [...]
> og det er IE der hænger det behøver man ikke at se i joblisten efter.
> Kim og Tove det er ikke kun ved jer det er galt jeg tror at en af de

Tak for svar Kurt. Så er jeg da ikke alene om problemet. Håber at Microsoft
får det rettet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-11-08 23:32

Tove Krieger skrev:

> Så er jeg da ikke alene om problemet.

Jeg var ved at bestille en ny desktop da jeg stødte på problemet 1. gang i
vores fritidshus, hvor der står en gammel pc - men da min noget yngre
hovedcomputer fik samme fejl kunne jeg begynde at se et mønster
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-08 13:41

In news:49137070$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> [...]
> gang i vores fritidshus, hvor der står en gammel pc - men da min
> noget yngre hovedcomputer fik samme fejl kunne jeg begynde at se et

Og så er det jo nok et spørgsmål hvor meget Microsoft gør ved problemet,
hvis det er opdateringerne der er skyld i det. De er mere interesserede i at
skabe et nyt styresystem med lige så mange fejl som der indtil nu har været
i XP og Vista. Bevares, en del af dem er rettet, men det har da også holdt
hårdt.

http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=19070

Windows 7 er tilsyneladende ikke så langt borte, og så kan vi begynde
forfra.

Det værste er den hardware som f.eks. min Epson Stylus C46 printer der
tilsyneladende ikke kan accepteres af Vista. Jeg har da ikke tænkt mig at
skulle anskaffe ny printer hver gang der kommer et nyt styresystem fra
Microsoft. Og hvad med alle de programmer der heller ikke er kompatible med
Vista. Nu må de godt nok snart styre sig.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-08 23:08

Tove Krieger skrev:

> [...]
> som der indtil nu har været i XP og Vista. Bevares, en del af dem er
> rettet, men det har da også holdt hårdt.

Jeg troede da ellers du var en lykkelig Vista-bruger!?

Selv holder jeg krampagtigt fast i XP og skifter ikke før der kommer noget
der er bedre

Har også flirtet med Ubunta mange gange, men dén er nu for langhåret til mig

> Windows 7 er tilsyneladende ikke så langt borte, og så kan vi begynde
> forfra.

Som sagt: inte jag!

> [...]
> styresystem fra Microsoft. Og hvad med alle de programmer der heller
> ikke er kompatible med Vista. Nu må de godt nok snart styre sig.

Lyder ikke rart! :-/

Findes der ikke et smart trick til printeren? En opdatering af driveren,
feks.?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-08 12:03

In news:4914bc46$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Jeg troede da ellers du var en lykkelig Vista-bruger!?

Jo da. Det er jeg også det er bare Vista's kompatibilitetsproblemer der
irriterer mig. XP havde også visse mangler, men ikke helt de samme.

> Selv holder jeg krampagtigt fast i XP og skifter ikke før der kommer
> noget der er bedre

Ja, eller de stopper med opdateringer ligesom i Millenium.

> Lyder ikke rart! :-/
>
> Findes der ikke et smart trick til printeren? En opdatering af
> driveren, feks.?

Jeg har nærmest stået på hovedet på nettet for at finde en opdateret driver
til Vista, for den var ok til min XP, men der findes tilsyneladende kun
driveren til XP, og den kan jeg ikke få til at virke. Kunne være jeg skulle
"lufte" problemet i hardwaregruppen.

Fra : Rado

Dato : 08-11-08 12:23

On Sat, 8 Nov 2008 12:02:35 +0100, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>In news:4914bc46$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
>Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

>Ja, eller de stopper med opdateringer ligesom i Millenium.

Det gør de ikke før 2014, har de lovet.

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect

Fra : John

Dato : 08-11-08 12:28

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, eller de stopper med opdateringer ligesom i Millenium.

"Microsoft vil fortsat levere hjælp og sikkerhedsopdateringer til Windows XP
frem til april 2014"

http://www.business.dk/article/20080701/techmobil/80701069/

John :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-08 17:21

Tove Krieger skrev:

> [...]
> driver til Vista, for den var ok til min XP, men der findes
> tilsyneladende kun driveren til XP, og den kan jeg ikke få til at

Ærgeligt for dig!

> Kunne være jeg skulle "lufte" problemet i hardwaregruppen.

Prøv!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Janner

Dato : 08-11-08 12:17

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og det er IE der hænger det behøver man ikke at se i joblisten efter.
> Kim og Tove det er ikke kun ved jer det er galt jeg tror at en af de

Godmorgen Kurt du er sgu da et geni til at gætte !

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-08 20:25

"Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis det kun er explorer som som går i stå så virker windows mail
> udemærket. Det virker som om problemet er i explorer.

-----------

Fuldstændig korrekt beskrivelse af hvad jeg også oplever.

Det må stamme fra en windows update-opdatering.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-08 20:22

> [...]
> også andre programmer.
> Kan nogen hjælpe med hvad jeg kan gøre for at få det til at køre?

____

Det er helt korrekt at det er sket efter den sidste opdatering. Det har jeg
også erfaret. Jeg vil dog ikke sige at det ligefrem er dramatisk, men jeg
kommer jo også lige fra Windows 98, så jeg har ikke været vant til det store
sus.

Jeg har oplevet at når jeg klikker på et links på google, så går det enkelte
gange umådeligt langsomt. Cirklen snurrer rundt mens siden indlæses. I
ekstreme tifælde kan der gå et halvt minut.

Denne langsommelighed er sket efter en opdatering fra windows update. Men
det bliver vel rettet, skulle man mene.

Hilsen Åge