Generere trafik (RTP)
Fra : Jonas Jalling

Dato : 06-11-08 10:45

Hej alle,

jeg er igang med mit eksamensprojekt på DTU. Jeg har lavet noget
hardware til at måle kvaliteten af VoIP-streams på et netværk (jitter,
mos osv).
Mit problem er nu: Hvordan simulerer jeg en masse rtp-streams? Indtil nu
har jeg brugt tcpreplay til at "afspille" noget trafik som jeg tidligere
har sniffet med wireshark, men det giver mig ikke rigtig mulighed for at
simulere streams til/fra flere forskellige computere.

Er der en anden gruppe som ville være mere relevant at spørge?

Mvh Jonas Jalling

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 06-11-08 18:50

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i meddelelsen
>...snip...snap....
> Mit problem er nu: Hvordan simulerer jeg en masse rtp-streams? Indtil nu

Prøv at kigge på:
http://www.voip-info.org/wiki/view/How+To+Debug+and+Troubleshoot+VOIP

Især nederst nede er der et punkt der hedder "Traffic generators"

---
MVH Anders Larsson
Få 25G ekstra diskplads:
http://www.servage.net/?coupon=cust42067

Fra : Jonas Jalling

Dato : 10-11-08 09:06

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
> [...]
> http://www.voip-info.org/wiki/view/How+To+Debug+and+Troubleshoot+VOIP
>
> Især nederst nede er der et punkt der hedder "Traffic generators"

Hej Anders,

Tak for svar! Jeg vil kigge på det.

Mvh Jonas