Fiber fra EnergiMidt
Fra : John

Dato : 06-11-08 14:39

Jeg overvejer en 10/10 forbindelse ved EnergiMidt (tak for hint Asbjørn).
Jeg har en hjemmeserver stående med DNSm web og mail (alle indgående). Jeg
kan se på deres side, at port 25 er lukket. Jeg har så haft snakket med
deres support og de fortæller mig, at det er en fejl på deres side og at de
ikke har nogen begrænsinger på deres linie.

Er der nogen der har erfaringer med EnergiMidt? Får man den ønskede
hastighed? Det gør man selvfølgelig internt i deres eget net men hvordan er
forbindelsen udaftil resten af verden? Og ér alle deres porte åbnet begge
veje?

Fra : MooreHojer

Dato : 06-11-08 14:53

> [...]
> deres support og de fortæller mig, at det er en fejl på deres side og at de
> ikke har nogen begrænsinger på deres linie.

Deres port 25 er ikke lukket, den er bare "omdirigeret" så man skal bruges deres smtp-server.
Dette gælder dog kun med en standard konto.
Hvis du tilkøber en fast ip (nødvendigt hvis du vil have folk udefra skal kunne se din server) så er der ikke denne begrænsning på port 25.

> Er der nogen der har erfaringer med EnergiMidt? Får man den ønskede
> hastighed?

Det mener jeg man gør.
Vi var nogle af de første der blev tilsluttet og de havde en del startproblemer med hardware der fejlede, men det er de forlængst kommet over er nu yderst stabile.
Vores forbindelse er en 15/5 og den ligger næsten konstant på max, men kan dog komme ned på 12/4 nogle få gange...

> Og ér alle deres porte åbnet begge veje?

Kun hvis du tilkøber fast ip (15kr pr. måned)

--
MooreHojer

Fra : John

Dato : 06-11-08 15:05

> [...]
> Hvis du tilkøber en fast ip (nødvendigt hvis du vil have folk udefra skal
> kunne se din server) så er der ikke denne begrænsning på port 25.

Jeg skal naturligvis have en fast IP pga. min server skal tilgåes udefra.

Hvordan mht. trafik - de har vel ikke en max-grænse på trafik eller
nedprioiteret torrent trafik eller lignende?

Fra : MooreHojer

Dato : 06-11-08 15:12

> Hvordan mht. trafik - de har vel ikke en max-grænse på trafik eller
> nedprioiteret torrent trafik eller lignende?

Ved ikke hvad deres politik er på området...
Har ikke selv oplevet at de "blandede" sig...

--
MooreHojer