kristendom
Fra : dorthe.grenov@gmail.~

Dato : 04-11-08 01:33

er Danmark overhovet et kristent land mere ?

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-11-08 09:38

dorthe.grenov@gmail.com skreiv:
> er Danmark overhovet et kristent land mere ?

Definer hva /du/ mener med "et kristent land".

HM

Fra : dorthe.grenov@gmail.~

Dato : 04-11-08 01:51

On 4 Nov., 09:38, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> dorthe.gre...@gmail.com skreiv:

> Definer hva /du/ mener med "et kristent land".
>
> HM

ja Danmark har altid kaldt sig for et kristent land, men nu er det som
om at over 50% af Danmarks befolkning ikke er kristne.
og så tinkte jeg på er vi overhovet et kristent land?

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-11-08 09:52

dorthe.grenov@gmail.com skreiv:

> ja Danmark har altid kaldt sig for et kristent land,

Har landet kalt seg kristent? Er det ikke heller slik at mennesker i
landet har kalt landet kristent? Hvem er det som har kalt landet
kristent? Og, hva vil det si at landet er kristent?

> men nu er det som
> om at over 50% af Danmarks befolkning ikke er kristne.

Hvem er det som forteller det? Hvem er det som måler slikt? Hvem
bestemmer hvem som er kristen og hvem som ikke er kristen?

> og så tinkte jeg på er vi overhovet et kristent land?

Det er umulig å svare på så lenge begrepet "kristen" ikke er definert.

HM

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-08 11:38

<dorthe.grenov@gmail.com> wrote:

> ja Danmark har altid kaldt sig for et kristent land,

Næh; før Harald Blåtand var landet faktisk asatroende ...

> men nu er det som om at over 50% af Danmarks befolkning ikke er kristne.

Over 90% af de etniske danskere er vel stadig døbt ind i den lutherske
folkekirke ...

> og så tinkte jeg på er vi overhovet et kristent land?

Slå op i grundloven ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-11-08 15:06

"Per Rønne" skrev i

> Næh; før Harald Blåtand var landet faktisk asatroende ...

Kristendommen var i Danmark længe før den tid. Men det er rigtigt at landets
regent antog den katolske tro på det tidspunkt.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : N/A

Dato : 04-11-08 09:52

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-08 11:38

<dorthe.grenov@gmail.com> wrote:

> er Danmark overhovet et kristent land mere ?

Læs grundlovens §4:

»Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke, og
understøttes som sådan af staten.«

I øvrigt er vel omkring 90% af de etniske danskere stadig medlemmer af
folkekirken.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-11-08 12:33

<dorthe.grenov@gmail.com.fjern> skrev

> er Danmark overhovet et kristent land mere ?

samt ...

Subject: kristen?

> hei :)
> jeg har lige nogle fler spørgsmål.
> hvad er det der gør det er fedt at være kristen??
> hvad er det helt præsist der gør at folk vælger at være kristen?

Hej Dorthe,

Grenov, hmm ... det navn siger mig et-eller-andet!

I 1990 kom jeg på besøg i en Apostolsk Frikirke i Lyngby, hvor en af de
ældste hed (vist nok) Grenov.

Han havde 3 sønner. Den ældste hed (vist nok) Kim, og den yngste (vist nok)
Steen. Men han havde (vist nok) ingen døtre.

Er du en datter af en af hans sønner (eller måske en ægtefælle), Dorthe ?

Undskyld dette spring i emnet, men det er nu engang tilladt på disse
nyhedsgrupper, så forlat meg ...

-

Én af grundene til, at det - for øvrigt - er fedt at være kristen, ér, at gå
på "opdagelse" i vor Fars "Have", apropos ...

Coming up:

Subject: ET *Copyright*, Gudstallet 111-
Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
8124 news:gdpqgl$7e1$1@newsbin.cybercity.dk

Man keder sig aldrig ...

Men *forundres* ret ofte, og spørger (sig selv): "*Hvordan* bar Far sig ad
med det ? (det er jo nærmest umuligt, men dog alligevel muligt for Ham !)"

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8158 news:gepaoa$1jb7$1@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8159

Fra : Vidal

Dato : 04-11-08 14:10

dorthe.grenov@gmail.com skrev:

> er Danmark overhovet et kristent land mere ?

Du ved, kristne er jordens salt. Hvor megen udtynding
den tåler, ved jeg ikke. Det står der vist ikke noget
om.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : dorthe.grenov@gmail.~

Dato : 04-11-08 06:14

On 4 Nov., 12:33, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

jo jeg kender skam den ælste som du omtaler han er min farfar, jeg er
datter til hans ælste søn kim :)

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-11-08 17:16

<dorthe.grenov@gmail.com> skrev

[ ... file 8159 ... ]

> [...]
[ ... ]
> hei :)
> jo jeg kender skam den ælste som du omtaler han er min farfar, jeg er
> datter til hans ælste søn kim :)

Okay ...

Øh ...

Mht. dit spørgsmål, lidt i forlængelse af Vidals indlæg, som lød ...

> Du ved, kristne er jordens salt. Hvor megen udtynding
> den tåler, ved jeg ikke. Det står der vist ikke noget
> om.

.... har jeg en enkel lille kommentar:

Ihukom Gideon.

Med venlig hilsen,