Medicin Spørgsmål
Fra : Gilette

Dato : 29-10-08 19:10

Oxynorm 10mg kontra Oxycontin 10mg

Virker Depotmedicinen Oxycontin 10mg lige så kraftig og eller hurtigt som
Oxynorm 10mg bare i ca 12 timer istedet for ca 4 til 5 timer ?

Begge dele er mod meget stærke kroniske rygsmerter og er vel en form for
morfin.

Fra : Michael Brock

Dato : 03-11-08 18:16

Gilette udtrykte præcist:
> [...]
> Oxynorm 10mg bare i ca 12 timer istedet for ca 4 til 5 timer ?
>
> Begge dele er mod meget stærke kroniske rygsmerter og er vel en form for

Hej Jeg spiser både oxynorm 15 mg og oxycontin 20 mg. Her er
hvad jeg syntes oxynorm virker inden for 5-7 minutter og virker
på mig i ca 3-4 timer. oxycontin tager jeg 40mg morgen 20mg middag
40mg aften, det giver en god bund, så bruger jeg oxynorm efter behov,
helt smrte fri er jeg aldrig, jeg er ved at forlænge mit venstre ben
6,5 cm.

Mic

Fra : onezommy@gmail.com

Dato : 17-11-08 11:55

On 29 Okt., 19:10, "Gilette" <I...@nogen.com> wrote:
> [...]
> Oxynorm 10mg bare i ca 12 timer istedet for ca 4 til 5 timer ?
>
> Begge dele er mod meget stærke kroniske rygsmerter og er vel en form for

Stop hurtigt!
Min egen erfaring stammer fra brug af 20 mg oxynorm gennem længere
tid. 4 gange 20 mg hver dag.
Det er pokkers svært, at komme ud af den medicin igen. Jeg har prøvet
og mærket meget stærke smerter i knogler og muskler. Meget tynd mave
og mavesmerter, mange dage uden nattesøvn, og for det ikke skulle gå
for nemt havde de oxynorm sløret, at jeg gik rundt med en dårlig ryg.
(Godt det kun var en ryg. Tænk bare på hvad de eller kunne have
været...) mit råd....Undgå 0xynorm