Udskrivning af recordset to gange
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-07-01 08:34

Hvordan checker jeg, om et recordset er tomt ?

Mit problem er følgende:

Jeg trækker nogle data ud i et recordset - og disse data skal
skrives ud to gange.

Dette gøres således:

' Første udskrivning
do while not rs.EOF
response.write rs("field1") & "<br>"
rs.MoveNext
loop

'Anden udskrivning
rs.Movefirst
do while not rs.EOF
response.write rs("field1") & "<br>"
rs.MoveNext
loop

Mit problem er, at i enkelte tilfælde er resultatet af min
forespørgsel tomt - dvs jeg skal to gange "udskrive indholdet af
et tomt recordset".

Mit problem opstår i linien

rs.movefirst

der fejler, hvis mit rs er tomt - men jeg behøver linien for at
kunne udskrive et ikke-tomt recordset to gange.

Anyone ?

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hansen

Dato : 25-07-01 08:40

Hva nu hvis du laver en

If rs.BOF Or rs.EOF Then

der tester den jo om dit recordset er tomt...

og så en Else, og derefter det kodning som du har i forvejen

--
venlig hilsen

Martin Hansen
Webudvikler & IT-Administrator
Vestergaard Reklamebureau
Tel: 5485 9009
Fax: 5482 7400

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 25-07-01 09:25

> Hvordan checker jeg, om et recordset er tomt ?
>
> Mit problem er følgende:
>
> Jeg trækker nogle data ud i et recordset - og disse data skal
> skrives ud to gange.
>
> Dette gøres således:

If not rs.EOF

> ' Første udskrivning