Tasker der kan låses på Honda CBR 1000
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 03-11-08 19:28

Hej Ng.
Sidder lige og planlægger de ting som godt kan gøres uden for sæsonen, og én
af dem er at anskaffe tasker til min Honda CBR1000. Men jeg har ikke en
anelse om,hvilke der passer i størrelse og udseende eller for den sags skyld
hvilke mærker der er gode/dårlige.
Kan nogen af jer være venlige at skrive et par ord om emnet?
Mange tak
Mvh John

Fra : Anders Majland

Dato : 04-11-08 08:00

> [...]
> anelse om,hvilke der passer i størrelse og udseende eller for den sags
> skyld hvilke mærker der er gode/dårlige.

Låse taskerne fast på cyklen eller låse dem så indholdet ikke er for let
tilgængeligt ?
Jeg har ikke set en plastikkuffert der ikke åbnes med brug af "let vold" -
og låsene er ikke meget bedre end på kuffert. Dvs også uhyre lette at dirke
op.

Selv har jeg fine erfaringer med hepco og becker og Givi. Min hepco og
becker junior er fra 1993. Jeg købte dem brugt i 2004 og har kørt omkring
100.000km med dem. MEN Firmaet H&B er nogle arrogante røvhuller... Når deres
beslag ikke passer til motorcyklen er det cyklern der er forkert og ikke
dem. For de har nemlig kvalitetsstyring og laver ikke fejl .... (Nå ja det
rack der ikke passede havde jeg selvfølgelig kontrolleret på en anden mc og
desuden kontrolleret mod et ældre H&B rack - Ingen tvivl om at det var
racket det var galt med. Den tyske sælger (Kedo) kunne heller ikke snakke
fornuft med dem og endte med selv at tilpasse racket så det passede ....

Mhs tasker tænker du så topboks/tanktaske eller sidetasker ?

Jeg går og overvejer at få lavet nogle alutasker på mål - Men der er måske
ikke lige stilen til en cbr

/A

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 04-11-08 15:21

Hej Anders.
Tak for dit grundige svar.
Jo jeg har også set Hepco og becker men har netop også hørt at beslagene er
problematiske.
Jeg leder efter nogle STIVE beslag (aluminium) og ikke alt for bløde tasker,
da jeg tidligere har læst at det også skal tages i betragtning, da taskerne
ellers "rusker" og føles løse/levende.
Jeg fik udtrykt mig uklart mht låse, men mente faktisk begge dele altså
lådes på cyklen, og låses individuelt.
Jeg har tanktaske, men mangle lie de der dejlige tsker som gør at alt
bagagen (næsten) kan være der - Altså topbox og sidetasker.
De bedste Mc hilsener
John

Fra : André S Hansen

Dato : 04-11-08 12:38

"John Senius-Jørgensen" <jsj@se9us.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skyld hvilke mærker der er gode/dårlige.
> Kan nogen af jer være venlige at skrive et par ord om emnet?

Ja, eller give 400, plus fragt, for orginale Honda nylon sidetasker, ved
ikke, om de er det værd,
har lige bestilt et sæt, til min CBR1000F, så må vi se

Ups Link: https://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_38100/

Mvh
André S Hansen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 04-11-08 15:24

Hej André
De tasker du har foreslået er vist lidt for bløde at køre med efter min
smag.
Men vil da meget gerne høre om dine erfaringe med dem - Når du har fået dem
hjem
Jeg søger vand/støv tætte tasker uden overtræk, og som en stive i siderne,
og det udelader stog/læder m.m.
Men tak for indsparket
Med venlig MC hilsen
John
"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> skrev i en
meddelelse news:49103421$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : André S Hansen

Dato : 10-11-08 13:38

"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> skrev i
meddelelsen news:49103421$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> ikke, om de er det værd,
> har lige bestilt et sæt, til min CBR1000F, så må vi se

Så kom sidetasker, eller rettere en orginal laptop taske, kan satme ikke
tage mere, 400 kr for en taske jeg ikke har en skid at bruge til.

har sendt email til dem så må jeg se

Fra : Morten KD

Dato : 05-11-08 09:32

Hej John

Nu skriver du ikke hvilken CBR 1000 du har.. - det ville gøre det noget
nemmer at hjælpe dig

Anyways - uden at have erfaring med andre mærker, vil jeg uden tøven
anbefale tasker fra www.givi.it

For 10 år siden købte jeg en mc hvor 3 Givi-tasker fulgte med.. - taskerne
har jeg endnu Taskerne har altid virket perfekt og sidder helt stabilt.

/Morten

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 06-11-08 14:58

Hej Morten.
Har været inde og se på deres hjemmeside, men kan ikke lge finde de
befæstninger der passer til min CBR CS24 fra 1992- -Men en forhandler må vel
kunne hjælpe.
Tak for dit svar
Mvh MC Hilsen
John

Fra : Morten KD

Dato : 06-11-08 18:55

Jeg er nu ganske sikker på at der findes et givi-wingrack til din model:
http://www.givi.it/per_la_tua_moto.asp?co_id=1079&lang=en Jeg havde et
wingrack på min SC21 og topboks + sidetasker sad fuldstændig stabilt.. -
også ved hastigheder over 200 km/t *host*.

Men ja, tror også forhandleren kan bestille det hjem.. - evt. tjeck dba.

Venligst,
Morten

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 06-11-08 19:39

Hej Morten.
Tak for dit svar, jeg har netop spurgt på Give´s hjemmeside, om E41, som jeg
synes er FED, dette for at være sikker på hvad jeg skal lede efter af beslag
m.m. - på E-bay, qxl, eller hvad det nu måtte blive.

Fra : Morten KD

Dato : 06-11-08 21:59

Hey John.

Jep, E41 er rimelig fed.. og med et wingrack, er den lige til at klikke
på.. Og så en E52 eller E55 på toppen, så kan du pakke til en måneds ferie..

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-08 22:46

On Thu, 6 Nov 2008 21:58:34 +0100, Morten KD wrote:

> Og så en E52 eller E55 på toppen, så kan du pakke til en måneds ferie..

Men undgå V46, den er simpelthen for blød i bunden, og vibrerer derfor alt
for meget :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Heise

Dato : 07-11-08 18:39

"John Senius-Jørgensen" <jsj@se9us.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg synes er FED, dette for at være sikker på hvad jeg skal lede efter af
> beslag m.m. - på E-bay, qxl, eller hvad det nu måtte blive.

Hej

Der findes et monteringskit for wingrack til CBR 1000F årg. 89-00 (SC24).
http://www.jml.dk/jml/grafik/sider/pdf/Givi_sidetaskeholder.pdf
Y155 til 620kr. Nederst side 1, højre spalte.

Hilsen Heise
FZS 600