Brugt RR-jern hvor i D?
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-11-08 21:39

Nu MÅ jeg altså have det opklaret!

I DK, S og UK ved jeg lige nøjagtigt hvor jeg skal søge hvis jeg vil se
hvilke bruge track-day maskiner der er på markedet.

Jeg har også søgt i D, men uden held!?

Hvis man søger på motoscout.de og mobile.de kommer der alt muligt
skrammel der intet har med RR at gøre frem - tyskerne forbinder åbenbart
"rennsport" med gamle afdengderede Hånda fra midtfirserne???

hvor dælen handles track-day grej tyskere imellem - for de må sgu da
køre nogle trag-dajs eller hur???

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 02-11-08 22:31

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> "rennsport" med gamle afdengderede Hånda fra midtfirserne???
>
> hvor dælen handles track-day grej tyskere imellem - for de må sgu da

Forskellen skulle vel kun udgøres af standen eftersom at en tysker ikke
slipper billigere til et u-indregistreret banejern ligesom vi gør herhjemme.
Men det kán godt være at track-days ikke er noget der foregår i "ordnung
muss sein -landet" udover når man køber sig til én runde af gangen på
Nürnburgring :-/ Og så tror jeg forøvrigt at de tyskere der typisk ville
være draget mod sådant kører rundt på en mærkeligt bobbet GSXR med 2
meter mellem baghjul og bagsæde samt nærmest lodret skorsten, og altså
ikke regulære racerjern :-/

Roadracing standard-klasserne gennemføres ved at man køber sig til en
komplet årspakke incl. ny maskine og beklædning, og eftersom det gør sig
gældende for hvert år er år-gamle racerjern nærmest ubrugelige og
ihvertfald til salg et eller andet sted :-/

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-11-08 22:51

Armand skrev:

> Forskellen skulle vel kun udgøres af standen eftersom at en tysker ikke
> slipper billigere til et u-indregistreret banejern ligesom vi gør
> herhjemme.

Næ det kan du have ret i, men i UK og S er priserne alligevel en hel del
lavere end i DK, når det kommer til banejern (eller som jeg ser det, man
kan få en 2000-2004 for det samme som en 1996-2000 koster i DK...)

> [...]
> være draget mod sådant kører rundt på en mærkeligt bobbet GSXR med 2
> meter mellem baghjul og bagsæde samt nærmest lodret skorsten, og altså

arghh jo tak dem har jeg set rigeligt af, jeg er lige ved at bræke mig
hver gang jeg ser en. >

> [...]
> gældende for hvert år er år-gamle racerjern nærmest ubrugelige og
> ihvertfald til salg et eller andet sted :-/

Jeg ver ikke klar over det med "pakke-løsningen" det var egentligt lidt
smart (læs nemt) - og ja så burde der være ganske mange let brugte jern
i omløb et eller andet sted...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 02-11-08 22:58

J.C.Kløve skrev:

> Jeg ver ikke klar over det med "pakke-løsningen" det var egentligt lidt
> smart (læs nemt)

Men heller ikke gratis!
Anders "tudefjæs", der er en af mine tidligere knægte fra det kommunale
RR-projekt besluttede for 7 års tid siden at tage en dyb indånding og
følge op på sit danske 80cc mesterskab ved at købe sådan en plads: lidt
over 80.000 gode danske kroner skulle han punge ud med

Til gengæld var deltagelses-gebyr og alle sliddele inkluderet i prisen!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-11-08 23:23

Armand skrev:
> [...]
> over 80.000 gode danske kroner skulle han punge ud med
>
> Til gengæld var deltagelses-gebyr og alle sliddele inkluderet i prisen!

Hvis det inkluderer dæk, og for en hel serie á 8-10 løb, kan det næppe
gøres billigere ved at indkøbe maskine, betale sliddele, bruge tid på
velgørere (sponsore) osv osv
såå er det nu ikke fordi det er _så_ galt igen er det?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 02-11-08 23:33

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> velgørere (sponsore) osv osv
> såå er det nu ikke fordi det er _så_ galt igen er det?

Næ, næ! Året efter er man jo også ejer af sagerne og kan realisere dem
efter forgodtbefindende!
Men alligevel en god sum at skulle beslutte at lægge i februar.

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-11-08 23:56

Armand skrev:
> Næ, næ! Året efter er man jo også ejer af sagerne og kan realisere dem
> efter forgodtbefindende!

ja det er naturligvis rigtigt

> Men alligevel en god sum at skulle beslutte at lægge i februar.

jo bestemt man skal være ganske beslutsom, men det er godt der er nogen
der kan-tør-og vil, en dag -måske- vil der være andre end Harms der gør
sig på alverdens tv skærme

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-11-08 19:04

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Næ, næ! Året efter er man jo også ejer af sagerne og kan realisere dem
> efter forgodtbefindende!
> Men alligevel en god sum at skulle beslutte at lægge i februar.

Prisen for deltagelse i R6 Cup'en i D er €14500 - godt 100Kkr. Mener
ikke at sliddele er inkluderet.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 03-11-08 23:43

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Prisen for deltagelse i R6 Cup'en i D er €14500 - godt 100Kkr. Mener
> ikke at sliddele er inkluderet.

Nu er "sliddele"(*) jo ikke entydigt. Smadrede kåber og greb er nok ikke
en del af pakken, men jeg mener bestemt at dæk og bremseklodser var
inkluderet!

(*):
forbrugsdele var nok mere dækkende .-/

--
Armand.

Fra : Casper Jensen

Dato : 03-11-08 15:35

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Nu MÅ jeg altså have det opklaret!
>
> I DK, S og UK ved jeg lige nøjagtigt hvor jeg skal søge hvis jeg vil se
> hvilke bruge track-day maskiner der er på markedet.
>
> Jeg har også søgt i D, men uden held!?

Kik her : www.racing4fun.de
der er mange bane jern af variende specs og årgang til salg..

mvh
Casper .

Fra : Armand

Dato : 04-11-08 00:06

J.C.Kløve skrev:

> Nu MÅ jeg altså have det opklaret!
> hvor dælen handles track-day grej tyskere imellem - for de må sgu da
> køre nogle trag-dajs eller hur???

Faldt lige over en "reklame" på Ebay.de's forside:
Du kommer samme sted ved at skrive "rennmaschine" under Motorräder, og
umiddelbart skimemt igennem er der da indtil flere fornuftige emner!

--
Armand.