MC Master, den er god nok, det er noget sk~
Fra : Anonym

Dato : 31-10-08 22:43

Har lige set papire fra advokater og skifteret i Horsens.

Efter den 10. er der ingen garanti på ting fra dem og bytter-sælger man
med
dem kan man miste pengene eller motorcyklen.

De er i betalingsstandsning og er meldt konkurs fra den 10.

Svineri at de ikke gør opmærksom på dette men holder det hemmelig.

Det er vel derfor de kører knaldtilbud for tiden. Nogen af penge skal nok
hentes hjem for ikke få for stor en pengelussing efter 10 novenmer

Sur anonym som ikke ønsker tæskehold ved hoveddøren

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-11-08 06:01

On Oct 31, 10:42 pm, ano...@anonym.dk (Anonym) wrote:

> [...]
> dem kan man miste pengene eller motorcyklen.
> Svineri at de ikke gør opmærksom på dette men holder det hemmelig.
Det er da ret almindelig adfærd for virksomheder op til en konkurs...

Man tager altid en garanti-risiko ved at handle med små/"vakkelvorne"
forhandlere. Det er en af grundene til at virksomheder ofte vælger at
handle med andre virkshomheder af en vis størrelse.

Men du kan så glæde dig over, at man ofte har garanti hos fabrikanten
af et produkt, når man kan fremvise en kvittering der beviser, at man
har købt produktet for nylig. Du må så selv kontakte fabrikanten, og
klage din nød, så du kan blive henvist til en anden forhandler eller
værksted.

> Sur anonym som ikke ønsker tæskehold ved hoveddøren
Du får næppe et tæskehold på nakken for at gøre opmærksom på, at en
forretning er ved at gå konkurs.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Newt Bridges

Dato : 03-11-08 21:26

On 2008-11-03 14:01:14 +0100, Thomas Makro <thomasmakro@vip.cybercity.dk> said:

> [...]
> har købt produktet for nylig. Du må så selv kontakte fabrikanten, og
> klage din nød, så du kan blive henvist til en anden forhandler eller

Der er vist ikke nogen lovsikret garanti fra fabrikanten, så man er
lidt "på den" medmindre importøren af hensyn til sit image vælger at
overtage garantiforpligtelsen.

Det gør en del importører, men jeg synes godtnok også der er mange
historier om ligeglade importører De har vist levet lidt for godt i
mange år.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Armand

Dato : 03-11-08 23:31

Thomas Makro skrev:

> [...]
> har købt produktet for nylig. Du må så selv kontakte fabrikanten, og
> klage din nød, så du kan blive henvist til en anden forhandler eller

- - - - Bare det ikke er en VZR1800 :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Makro

Dato : 04-11-08 02:41

On Nov 3, 11:31 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> - - - - Bare det ikke er en VZR1800 :-|
Er Suzuki importøren da ligeglad med garanti? Eller er der noget andet
jeg har misset?

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-11-08 13:20

Thomas Makro wrote:
> Er Suzuki importøren da ligeglad med garanti?

Yep. Han henviser bare til forhandleren.

Fra : N/A

Dato : 12-11-08 21:49

Fra : Thomas Makro

Dato : 06-11-08 06:12

On Nov 4, 1:20 pm, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:
> Yep. Han henviser bare til forhandleren.

Hvis det er korrekt, så er garantien på en Suzuki jo ikke meget værd i
praksis. Eller formuleret anderledes: Skruzuki giver ikke garanti, det
gør kun deres forhandlere.
Hmmm mon det er lovligt... Jeg vil foreslå at man lader en advokat
vurdere situationen, hvis ens MC-pusher går konkurs.

Begrebet "bøttejern" kommer pludselig frem på min nethinde

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 06-11-08 15:32

wrote:

> [...]
>Hmmm mon det er lovligt... Jeg vil foreslå at man lader en advokat
>vurdere situationen, hvis ens MC-pusher går konkurs.

Ja da, den er god nok. Her i landet påhviler garantiforpligtigelsen den,
du har købt af = Forhandleren.
I reglen kan han så gøre krav gældende overfor grossist/importør, men
det vedrører ikke "Sluthandlen".
Derfor skal man omvendt ikke finde sig i forklaringer om at importøren
ikke vil dække en garantireperation, for det er ikke ham (Importøren),
men forhandleren, der skal dække!

Begrebet "bøttejern" kommer pludselig frem på min nethinde
Man ser hvad man vil se!
--
Michael D

--** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Newt Bridges

Dato : 07-11-08 00:54

On 2008-11-06 14:11:51 +0100, Thomas Makro <thomasmakro@vip.cybercity.dk> said:

> [...]
> Hmmm mon det er lovligt... Jeg vil foreslå at man lader en advokat
> vurdere situationen, hvis ens MC-pusher går konkurs.

Ja, det er der intet odiøst i. Du har kun et krav overfor forhandleren
(medmindre du ved indgåelse af handlen har fået aftalt andet, men det
er ikke normalt, og det du i så fald har aftalt SKAL være bedre end det
du havde fået per automatisk, da loven er beskyttelsespræceptiv).

Forhandlerne vil selvfølgeligt forsøge at tørre garantireperationer af
på importøren, men det er dig som forbruger inderligt ligegyldigt.
Derfor har forhandleren heller ikke ret til at henvise dig til
importøren, da problemet er imellem dig og ham. Det er der en del
forhandlere der ikke har forstået.

Men samtidigt er importøren af Suzuki vist også lidt en mærkelig snegl,
så der kan vist være problemer med garantireperationer (selvom det
egentligt er forhandlerens problem), og jeg ville ikke forvente at
importøren ville hjælpe folk der havde købt en Suzuki ved en krakket
forhandler. Men jeg ved det selvfølgeligt ikke med sikkerhed.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : N/A

Dato : 12-11-08 21:49

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-11-08 05:13

On Nov 7, 12:54 am, Newt Bridges <nos...@invalid.invalid> wrote:
> Du har kun et krav overfor forhandleren
Interessant, så er jeg blevet klogere i dag.

Hvad med om vi prøver at opsummere de væsentligste mærker?
-Suzuki, Honda, Kawasaki, BMW, Aprilia, Moto Guzzi, Harley Davidson:
Kun forhandlergaranti (iht. købeloven)
-Yamaha: 5 års garanti hos importøren (forhandleruafhængig)
http://www.yamaha-motor.dk/bruger_info/garanti/5_aars_garanti.jsp

Correct me if I'm wrong...

Fra : claus b.p.

Dato : 11-11-08 02:15

> [...]

Kun forhandlergaranti (iht. købeloven)
-Yamaha: 5 års garanti hos importøren (forhandleruafhængig)

Ok, så gør jeg det; der er ikke noget der hedder garanti i købeloven, - kun
reklamationsret. En garanti er noget der kan gives som stiller en køber
bedre end købelovens minimum. Og for at få det på det rene, er der 2 års
reklamationsret, hvoraf der det første halve år er en regel om at fejl
formodes at have været tilstede ved leveringen. Herefter er det i princippet
købers ansvar at bevise at fejlen var tilstede på købstidspunktet.
Er der ikke en fabriksgaranti, (eller importør-udstedt garanti) er det
forhandleren der står for reklamationsbehandlingen. Hvis et konkursramt
firma overtages af nye ejere, vil de nogen gange vælge at overtage den
tidligere ejers forpligtelser, men det er ikke altid det foregår på den
måde. Så hold jer til, hvis forretningen genopstår med nye ejere.

/Claus

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-11-08 17:28

claus b.p. skrev den 11 nov 2008 i

> "Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en

klip

> --
> Thomas Makro
> ** Farten holder trafikanterne vågne **

Kaputte signaturer stinker

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : N/A

Dato : 12-11-08 21:49

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-11-08 02:20

On Nov 11, 5:27 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Kaputte signaturer stinker
Claus syntes vel at min signatur var så perfekt, at han ikke kunne
lade være med at bruge den

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-11-08 21:49

Thomas Makro wrote:
> Claus syntes vel at min signatur var så perfekt, at han ikke kunne
> lade være med at bruge den

Jeg tror Arne hentyder til det manglende " " efter "--"

--
Ole Hansen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 14-11-08 16:14

Ole Hansen skrev den 12 nov 2008 i

> Jeg tror Arne hentyder til det manglende " " efter "--"

Exetement, eller hvordan det nu staves....
Men det kan jo være Makro vil være sikker på hans budskab når ud med
hans "perfekte" signatur

Fra : Grunnet

Dato : 14-11-08 18:16

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror Arne hentyder til det manglende " " efter "--"
>
> --
> Ole Hansen

Eller at Claus bruger Windows Mail - den klipper tilsyneladende ikke
signaturen fra.
Hvis det er opsætningsfejl vil jeg gerne vide hvor den rettes

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : N/A

Dato : 12-11-08 21:49

Fra : eigil

Dato : 09-11-08 14:21

Hvem har begæret MC Master Skanderborg konkurs ?