ot. gummiblanding ?
Fra : jhillerup

Dato : 31-10-08 06:09

hejsa gutter vinteren står for døren og madkassen(citroen) skal tætnes
i bagklappen! den er lavet af to dele dvs.glasfiberdele som er limet
sammen og der er rigtig mange steder hvor der kommer vand ind, jeg
formoder at limen er "utæt" eller begyndt at krakkelere, der for vil
jeg afmomtere klappen og hælde noget tynd stads ind som efterfølgende
tætner samlingen men det må helst ikke hærde helt op dvs. det skal
efter udhærdning gerne vedblive med at være gummiagtig!
spørgsmålet er derfor, hvad skal jeg bruge til at lave "fluridiumet"
af ?
lego metoden er overvejet, men den hærder op og bliver hård ;o(
polyester er også overvejet, men bagklappen er møgbeskidt indenvendig
og meget svært tilgængelig for rengøring så det vil aldrig "gro"
fast;o(
er klar til indput
jesper
varadero igen kørende
citroen med guldfisk

Fra : BoA

Dato : 31-10-08 13:38

jhillerup skrev:
..........klippppp
> citroen med guldfisk

Ak ja ! Min gamle citroen gik i sin tid
under øgenavnet "hyttefadet"

BoA

Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-08 13:43

> hejsa gutter vinteren står for døren og madkassen(citroen) skal tætnes
> i bagklappen!

Jeg ville nok bare tætne den med silione og/eller gaffatape (Og det virkede
fint til at tætne soltaget på min første bil ....)

Men har du overvejet at der er to bilgrupper der ville være noget mere
relevante at poste i ?

Jeg har sat FUT til den ene ...

/A

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-10-08 14:38

/Søren
"jhillerup" <jhillerup@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> lego metoden er overvejet, men den hærder op og bliver hård ;o(

Hvor blød bliver legoen egentlig når man opløser den, og hvor hurtigt hærder
den igen?

Jeg tænkte på om man evt. kunne bruge metoden til at støbe en plasticdims.

/Søren

Fra : BoA

Dato : 31-10-08 16:04

Søren Larsen skrev:
> ..............klip
> Jeg tænkte på om man evt. kunne bruge metoden til at støbe en plasticdims.
>
> /Søren

Du vil nok få lidt problem med
dimensionerne.
Når plast opløst i et opløsningsmiddel
størkner, er der ikke tale om hærdning
men om tørring. Det vil sige at
efterhånden som opløsningsmidlet
fordamper så krymper din "dims"
tilsvarende ( jaeh - altså
plasticdimsen, forstås!)
Krympningen er ikke noget problem hvis
man bruger den opløste plast til limning
eller opfyldning af småhuller.

BoA

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-11-08 01:16

"BoA" <boaFJERNESboa@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forstås!)
> Krympningen er ikke noget problem hvis man bruger den opløste plast til

Hmm! Ja, den havde jeg ikke lige tænkt på. Hvad gør man så? Vil jo have at
"dimsen" krymper. Er der andre muligheder, noget 2-komponent måske?

/Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-11-08 14:53

Søren Larsen wrote:

> Hmm! Ja, den havde jeg ikke lige tænkt på. Hvad gør man så? Vil jo have
> at "dimsen" krymper. Er der andre muligheder, noget 2-komponent måske?

Der findes noget plastagtig gips eller omvendt som protesemagere bruger
- kender du en sygeplejerske eller en anden indenfor branchen kan du
måske få noget (materiale). Det skulle være ret hurtigt og temmelig
holdbart.

Ellers er der jo altid 2 komponent epoxy eller polyester. Med masser af
siliciumkugler i bliver epoxy næsten til at arbejde med i våd tilstand -
men en eller anden form skal der jo nok til anyway.

--
vh
Torben

Fra : Jansen

Dato : 01-11-08 19:19

jhillerup skrev:
> [...]
> polyester er også overvejet, men bagklappen er møgbeskidt indenvendig
> og meget svært tilgængelig for rengøring så det vil aldrig "gro"

Hej
Jeg har lige trukket nye ledninger under campingvognen, der har jeg
tætnet gennemføringerne
med en silikone fra det lokale byggemarked, der fås en som kun
overfladehærder d.v.s. ca. 1 mm bliver
gummi agtig, og resten inde i samlingen forbliver blød og smidig, mon
ikke du kan trykke sådan en ind ?.

--
Hilsen
Ole Jansen