Snekæder
Fra : tp

Dato : 31-10-08 06:58

Fra : oz3bto

Dato : 31-10-08 12:07

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Inspiration til dem der stadig kører
>
> http://www.mv-motorrad.de/lshop,showdetail,17141,e,1225401835-17734,001.0016,10107,,Tshowrub--001.0016,.htm

Kan de mon købes herhjemme eller evt. i Norge ?

Da lige sådan nogen jeg mangler til scooteren når der er sne

12hk 70ccm med variomatik kan være RET spøjst i sne :D

Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-08 13:39

> Kan de mon købes herhjemme eller evt. i Norge ?
> Da lige sådan nogen jeg mangler til scooteren når der er sne
> 12hk 70ccm med variomatik kan være RET spøjst i sne :D

Variogear duer ikke når det er glat - der har man brug for en fast
udveksling. Spinner hjulet det mindste gearer den bare op - ikke lige det
man har behov for i en udskridning ....

Fra 1998 til 2003 kørte jeg hele året på en 150ccm scooter så jeg har
rigeligt erfaring med vario gear kørsel på glatte veje .... Trods vægten er
min XT'er væsenligt bedre på det punkt ....

Fra : oz3bto

Dato : 01-11-08 00:41

> [...]
> rigeligt erfaring med vario gear kørsel på glatte veje .... Trods vægten
> er min XT'er væsenligt bedre på det punkt ....

Har skam kørt et par vintre med såen "voldtunet" scooter
Erfaring har gjort at den er indstillet så den abselut har nul trækkræft
indtil de 30 kmt så den er mulig at køre på når det er glat
Dertil et sæt solide vinterdæk med lameller

Fra : Anders Majland

Dato : 03-11-08 08:14

> Har skam kørt et par vintre med såen "voldtunet" scooter

Min er/var skam helt standard ...

> Dertil et sæt solide vinterdæk med lameller

Hvilke har du gode erfaringer med ?

/A