MC Master i Skanderborg
Fra : Hansi

Dato : 30-10-08 20:04

Har hørt et rygte om at MC-Master i Skanderborg er gået i
betalingsstandsning, men der står intet på deres hjemmeside.

Hans

Fra : Jan

Dato : 30-10-08 20:36

"Hansi" <HhHansen@one.dk> skrev i en meddelelse
> Har hørt et rygte om at MC-Master i Skanderborg er gået i
> betalingsstandsning, men der står intet på deres hjemmeside.
>
> Hans

Kan det passe, læste i Familie Journalen at han skal til at etablere en af
Europas største motorcykelforretninger på 2500kvm.??
Og det stod også at han var den største forhandler af honda i DK(hvis jeg
husker rigtigt)
Selv kender jeg slet ikke forretningen.

Jan

Fra : AndersH

Dato : 31-10-08 18:15

"Jan" <jansduerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Europas største motorcykelforretninger på 2500kvm.??
> Og det stod også at han var den største forhandler af honda i DK(hvis jeg

De er gået over til at have Suzuki i stedet for Honda. Suzuki mente ikke, at
de både måtte have Honda og Suzuki sammen.. så vidt jeg lige ved.

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 31-10-08 23:13

> [...]
> Europas største motorcykelforretninger på 2500kvm.??
> Og det stod også at han var den største forhandler af honda i DK(hvis jeg

Jeg kender forretningen sporadisk og undres ikke. Har været der en enkelt
gang, og da tog det dem mindre end 5 minutter at følge mig til døren med en
kæk bemærkning om, at sådan nogen som mig handlede man ikke med. Min
forbrydelse bestod i, at jeg ville betale dem for at montere et bagdæk jeg
selv medbragte. Endvidere ønskede jeg at købe et fordæk som også skulle
monteres.
Jeg opfattede forretningens afvisning af at gøre en god handel med mig, som
et udtryk for at "man havde råd til det". Det var altså ikke tilfældet.
Jeg fandt et værksted med en anden holdning. De ville gerne skrue nye dæk på
min cykel, og sjovt nok er dette værksted ikke i betalingsstandsning...

Mvh. Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 09:23

On Fri, 31 Oct 2008 23:12:41 +0100, Tommy Jakobsen wrote:

> [...]
> min cykel, og sjovt nok er dette værksted ikke i betalingsstandsning...

Ja, det er en lidt naiv holdning forretninger har på det område, og dumt på
sigt er jeg ret sikker på. :-/

Den lokale automekker afviser ikke kunder, der kommer med deres egne
"tante" reservedele. Dels fordi her er også penge at tjene, men også fordi
at en kunde kunne være kørt sur i selv at forsøge sig som mekker. Men han
forventer at kunden kommer med de rigtige stumper, ellers står bilen til
timeløn på liften _indtil_ de rigtige stumper dukker op. Det er da fair
nok.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
30-10-08

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-11-08 12:01

meddelelse news:tn5b3kp0acp5$.dimpgk2j6b00$.dlg@40tude.net...

> [...]
> til
> timeløn på liften _indtil_ de rigtige stumper dukker op. Det er da
Auuu, den kan komme til at gøre ondt, især hvis det er en lidt eksotisk
model man har
Min egen automekaniker bruger lidt andre metoder. Han tager 20% højere
timeløn, hvis kunden kommer med det hele selv. Og han skilter tydeligt
med det!
--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 15:21

On Sat, 1 Nov 2008 12:00:50 +0100, Michael Dahlberg wrote:

> [...]
> meddelelse news:tn5b3kp0acp5$.dimpgk2j6b00$.dlg@40tude.net...

> Auuu, den kan komme til at gøre ondt, især hvis det er en lidt eksotisk

Jo, men er lortet først adskilt i atomer, og ikke kan bevæges ned fra
liften, så optager bilen jo plads fra den næste i rækken, så jeg forstår
fint argumentet. Fejler mekanikeren selv ved indkøb, så er det derimod en
helt anden sag. Så ærlig er han.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-11-08 16:40

meddelelse news:jxshneq27w06.13uk8cwah0xc9.dlg@40tude.net...

> [...]
> forstår
> fint argumentet. Fejler mekanikeren selv ved indkøb, så er det derimod

Morale:
Brug aldrig en mekaniker med kun en lift!

--
Michael D

Fra : Anders Majland

Dato : 03-11-08 16:49

> Morale:
> Brug aldrig en mekaniker med kun en lift!

"Alt" kan vel køres tilside med en palleløfter - eller to ....

(Jeg har set en bil blive bugseret af molslinien på den måde - ratlåsen
havde sat sig fast, så den var ikke lige til at flytte ... Det lød bare ikke
helt godt da de løftede den, trods det at de havde smidt en palle med ind
under ....)

Fra : PMH

Dato : 30-10-08 23:44

"Hansi" <HhHansen@one.dk> skrev i en meddelelse
> Har hørt et rygte om at MC-Master i Skanderborg er gået i
> betalingsstandsning, men der står intet på deres hjemmeside.
>
> Hans

Jep, jeg har hørt det samme fra flere forskellige.
Men om der er hold idet, det tør jeg ikke svare på.

PMH