Det går da fint at få en VFR op og ind på 14.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:490a0fc3$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carsten skrev:
>> "Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:4909FD54.40206@yahoo.com...
>>> Jeg overvejer at sætte min mc i vores fælles cykelkælder i ejendommen, i
>>> stedet for i en garage 50 km væk.. Men hvordan sjusser jeg mig til om
>>> den kan komme derned?! Det er en 110 cm bred trappenedgang med ramper i
>>> begge sider, og cyklen skal så i bunden drejes 90 gr for at komme ind ad
>>> døren
>>> (85 cm bred).
>>>
>>> Mit øjemål siger mig at det er lige til øllet, så hvordan bliver jeg
>>> klogere uden at gøre forsøget (hvis den ikke kan komme ind, kan den
>>> heller ikke vendes, og derfor ikke køres op igen ved egen kraft)?!
>>
>> Glem det - du får den aldrig drejet nede i bunden af "skakten". Vi havde
>> en tilsvarende nedgang der hvor jeg boede i Vanløse. Overvejede det samme
>> med opgav eftersom cyklen ikke kunne manøvre rundt på det ca. 110x110 cm
>> flade område i bunden af "skakten". Du har nok ca. samme størrelse fladt
>> område ?
>>
>> I vores opgang var der dog direkte adgang til cykelkælderen via
>> opgangstrappen også og her var døren ind til cykelkælderen næsten ud for
>> trappenedgangen og her var det faktisk muligt at trille den ned. Man skal
>> dog være 2-3 stykker til at gøre det for at den ikke glider fra en.
>>
> Netop! Med venners hjælp lader snart alt sig gøre: Et par kammerater har
> præsteret at bakse tunge lange skrumler á GPZ1100 og Z1000 ind fra en
> almindelig udendørs villa-kældertrappe
> Strippet motorcykel, så der er masser at stelrør at få fat i, samt masser
> af hænder at gribe; trække; støtte, løfte fik færgerne i havn, samt ud
> igen til foråret!
>
> Der går endvidere mange historier om Harley'er på 3. sal/lign. hvilket
> beviser at en cykelkælder-rampe samt en bred dør nærmest må være barnemad
>
>
> --
> Armand.