Ka' den være der??
Fra : Simon

Dato : 30-10-08 19:31

(Lidt for sjov, men inspiration søges:)

Jeg overvejer at sætte min mc i vores fælles cykelkælder i ejendommen, i
stedet for i en garage 50 km væk.. Men hvordan sjusser jeg mig til om den
kan komme derned?! Det er en 110 cm bred trappenedgang med ramper i begge
sider, og cyklen skal så i bunden drejes 90 gr for at komme ind ad døren
(85 cm bred).

Mit øjemål siger mig at det er lige til øllet, så hvordan bliver jeg
klogere uden at gøre forsøget (hvis den ikke kan komme ind, kan den heller
ikke vendes, og derfor ikke køres op igen ved egen kraft)?!

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-10-08 19:45

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> klogere uden at gøre forsøget (hvis den ikke kan komme ind, kan den heller
> ikke vendes, og derfor ikke køres op igen ved egen kraft)?!

Bak den ned - så kan den køre ud igen ved egen hjælp
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Hansi

Dato : 30-10-08 20:03

Pas på om du overhovedet må opbevare knallert/MC i cykelkælderen.
Tænker på ejendommens forsikring.
Nogen vil ikke have køretøjer med brændstof, olie e.lign. stående.

Hans

Fra : Glavind

Dato : 30-10-08 22:10

Hansi skrev:
> Pas på om du overhovedet må opbevare knallert/MC i cykelkælderen.
> Tænker på ejendommens forsikring.
> Nogen vil ikke have køretøjer med brændstof, olie e.lign. stående.
>
> Hans

Undersøg det først med varmemesteren / viceværten. Hvor jeg er vicevært
må man ikke.
Mvh
Glavind

Fra : Carsten

Dato : 30-10-08 20:19

> [...]
> klogere uden at gøre forsøget (hvis den ikke kan komme ind, kan den heller
> ikke vendes, og derfor ikke køres op igen ved egen kraft)?!

Glem det - du får den aldrig drejet nede i bunden af "skakten". Vi havde en
tilsvarende nedgang der hvor jeg boede i Vanløse. Overvejede det samme med
opgav eftersom cyklen ikke kunne manøvre rundt på det ca. 110x110 cm flade
område i bunden af "skakten". Du har nok ca. samme størrelse fladt område ?

I vores opgang var der dog direkte adgang til cykelkælderen via
opgangstrappen også og her var døren ind til cykelkælderen næsten ud for
trappenedgangen og her var det faktisk muligt at trille den ned. Man skal
dog være 2-3 stykker til at gøre det for at den ikke glider fra en.

Carsten

Fra : Armand

Dato : 30-10-08 20:51

Carsten skrev:
> [...]
> trappenedgangen og her var det faktisk muligt at trille den ned. Man skal
> dog være 2-3 stykker til at gøre det for at den ikke glider fra en.

Netop! Med venners hjælp lader snart alt sig gøre: Et par kammerater har
præsteret at bakse tunge lange skrumler á GPZ1100 og Z1000 ind fra en
almindelig udendørs villa-kældertrappe
Strippet motorcykel, så der er masser at stelrør at få fat i, samt
masser af hænder at gribe; trække; støtte, løfte fik færgerne i havn,
samt ud igen til foråret!

Der går endvidere mange historier om Harley'er på 3. sal/lign. hvilket
beviser at en cykelkælder-rampe samt en bred dør nærmest må være
barnemad

--
Armand.

Fra : tp

Dato : 30-10-08 21:27

Hvis længen af cyklen kan være på alle leder, så burde den kunne vendes
dernedes, såfremt du får den ned af trappen.

Du kan jo sætte den på støttebenet, trække den mod dig så begge hjul er fri
(eller næsten fri) og så dreje den på støttebenet.. Den er tung siger du,
men jeg har lavet nummeret med en gammel CBR1000 og DEN er tung Dog
ikke ned ad en trappe

Fra : Ole

Dato : 30-10-08 23:01

Det går da fint at få en VFR op og ind på 14.

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-10-08 08:24

Simon wrote:
> Det er en 110 cm bred
> trappenedgang med ramper i begge sider, og cyklen skal så i bunden
> drejes 90 gr for at komme ind ad døren (85 cm bred).

Du skal bare rejse den op på højkant så kan den snildt drejes.

Fra : Simon

Dato : 31-10-08 17:50

He - tak for svarene!

Jeg er selv formand for ejerforeningen; og kender ikke noget til at den
som sådan ikke må være i kælderen! Men der er selvf lige det med
benzinen og små rum... Tror alt i alt jeg ender med at foretrække
(isoleret) garage hos bekendte.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07