/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fremtidens motorcykel her i finanskrisen !~
Fra : Per


Dato : 30-10-08 16:17

Mc nu 100 km/l benzin !

http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece

mvh. Per

 
 
Preben Riis Sørensen (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 30-10-08 20:02


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4909d102$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mc nu 100 km/l benzin !
>
> http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece


Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så økonomisk som
alle andre?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Armand (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-10-08 20:53

Preben Riis Sørensen skrev:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4909d102$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mc nu 100 km/l benzin !
>>
>> http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece
>
>
> Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så økonomisk som
> alle andre?
>
Medvind :-/ Hvilket mest realistisk kan være et par hundrede km's ned af
bakke fra den peruvianske højderyg og til kysten

--
Armand.

Lars / Viborg (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Lars / Viborg


Dato : 30-10-08 22:13


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:490a1042$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Preben Riis Sørensen skrev:
>> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4909d102$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Mc nu 100 km/l benzin !
>>>
>>> http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece
>>
>>
>> Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så økonomisk
>> som alle andre?
>>
> Medvind :-/ Hvilket mest realistisk kan være et par hundrede km's ned af
> bakke fra den peruvianske højderyg og til kysten

- VW ku bygge en bil - godt nok Diesel - der klarer 33.3 / liter, men vejer
tæt på 1000 kilo, hvad skulle så forhindre en 5 gange lette maskine på
benzin i at være 3 gange bedre???
12 heste til 125 cc er jo ikke ligefrem hårdt tunet...

Men nu er jeg jo ikke ingeniør eller mc-tekniker...

Lars / Viborg

> --
> Armand.


Preben Riis Sørensen (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 30-10-08 23:37


"Lars / Viborg" <lars@s2v.dk> skrev
>
> - VW ku bygge en bil - godt nok Diesel - der klarer 33.3 / liter, men
> vejer tæt på 1000 kilo, hvad skulle så forhindre en 5 gange lette maskine
> på benzin i at være 3 gange bedre???

Jamen hvorfor så nævne det? Men altså, det er især vindmodstanden der æder
benzin, og i mindre grad vægten. Bilen er vindoptimeret, cyklen er ca. som
alle andre kåbeløse.

> 12 heste til 125 cc er jo ikke ligefrem hårdt tunet...

Men alligevel en vis literydelse. Andre tilsvarende skal vel være heldige at
gå 30 på en liter, så hvorfor lige denne skulle kunne klare over det
tredobbelte?
Jeg vil tillade mig at dømme løwn, hvis altså den ikke ligefrem laver strøm
ned ad et bjerg, det skulle den jo kunne helt uden benzin i tanken.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Ulvir (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 30-10-08 23:41

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen
news:490a3716$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men alligevel en vis literydelse. Andre tilsvarende skal vel være heldige
> at gå 30 på en liter, så hvorfor lige denne skulle kunne klare over det
> tredobbelte?
> Jeg vil tillade mig at dømme løwn, hvis altså den ikke ligefrem laver
> strøm ned ad et bjerg, det skulle den jo kunne helt uden benzin i tanken.
>

I sommers fik jeg 37 km/l ud af min Honda CMX250C Rebel ved bedstefar
kørsel.. I snit får jeg en 30-32 stykker. Så deeet..



Michael Dahlberg (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 30-10-08 23:43


"Lars / Viborg" <lars@s2v.dk> skrev i en meddelelse
news:BPydnVta6K_cvpfUnZ2dnUVZ8uOdnZ2d@posted.nordit...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:490a1042$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Preben Riis Sørensen skrev:
>>> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4909d102$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Mc nu 100 km/l benzin !
>>>>
>>>> http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece
>>>
>>>
>>> Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så
>>> økonomisk som alle andre?
>>>
>> Medvind :-/ Hvilket mest realistisk kan være et par hundrede km's ned
>> af bakke fra den peruvianske højderyg og til kysten
>
> - VW ku bygge en bil - godt nok Diesel - der klarer 33.3 / liter, men
> vejer tæt på 1000 kilo, hvad skulle så forhindre en 5 gange lette
> maskine på benzin i at være 3 gange bedre???
> 12 heste til 125 cc er jo ikke ligefrem hårdt tunet...
>
> Men nu er jeg jo ikke ingeniør eller mc-tekniker...
>
Hej Lars.
Nu skulle man jo tro, at en MC i sig selv havde bedre brændstoføkonomi
end en bil, men det er egentlig ikke sikkert.
Frontarealet er mindre, men til gengæld er vindmodstanden af en normal
Goretex indpakket person, der sidder overskrævs på en Mc, uden kåbe i
dette tilfælde, mildest talt generende for den samlede økonomi.
Selv hvis vi placerer en lille spinkel kineserpige, uden
beskyttelsespåklædning på MC'en, og lader hende ligge fladt over
køretøjet, har det en forholdsvis ringe aerodynamik.
I øvrigt giver måling af benzinforbrug ingen mening på en MC, så længe
der ikke er standarder for hvordan de skal udføres.
Hvis der er målt noget der blot ligner de resultater på 109 Km/l, så er
det med absolut konstant , lav hastighed, og med en super lille og let
kører. samtidig er det uden tvivl med motoren trimmet til optimal
økonomi uanset "kørbarhed" og med en eller anden aerodynamik-forbedring
(kåbe/karosseri).
--
Michael D



Per (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 31-10-08 06:44

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4909d102$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mc nu 100 km/l benzin !
>>
>> http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece
>
>
> Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så
> økonomisk som alle andre?


Det beskriver de netop på producentens egen hjemmeside:

Dobbelte tændrør og et specielt flow i kammeret.

http://www.bajajauto.com/xcd/

mvh: PER



Ulvir (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 31-10-08 14:41

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:490a9c0b$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Preben Riis Sørensen wrote:

>> Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så
>> økonomisk som alle andre?
> Det beskriver de netop på producentens egen hjemmeside:
>
> Dobbelte tændrør og et specielt flow i kammeret.

Udstødningen er også noget anderledes.. Sjovt at folk ikke kan finde ud af
at læse de information sider der bliver henvist til..

http://www.bajajauto.com/xcd/




Gimbal (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Gimbal


Dato : 31-10-08 13:22

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:490a0491$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Og hvilken teknologi skulle lige netop gøre den 3-4 gange så økonomisk som
> alle andre?
>
>
Overså du pedalerne på siden?



Preben Riis Sørensen (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 31-10-08 22:01


"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev
> Overså du pedalerne på siden?
>

Det ville nok være det bedste af buddene.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Allan Nielsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Allan Nielsen


Dato : 01-11-08 13:46



"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4909d102$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mc nu 100 km/l benzin !
>
> http://fpn.dk/motor/mc/article1497179.ece
>
> mvh. Per


hmm Peru.... så surfer man lidt på nettet og vupti

Firmaet hedder åbenbart Bajaj Auto...

og efter lidt mere surfen:

"Bajaj Auto is continuing to increase its shareholding in Austrian bike
manufacturer, KTM. Amsterdam-based Bajaj Auto International Holdings BV, a
wholly-owned subsidiary of the Bajaj Group, has acquired a further 59,500
KTM shares, taking its total to 1.78 million voting shares - 25.86 percent
of the total equity in KTM Power Sports AG.

Rajiv Bajaj, MD, Bajaj Auto, is already on the KTM board of directors since
the end of last year, when the two companies signed a technology exchange
and manufacturing agreement. Together, Bajaj and KTM are said to be working
on 250cc and larger displacement bikes, which would be sold in India,
various parts of Asia and Europe. These bikes are expected to hit the market
early next year." fra
http://www.zimbio.com/Bajaj+Pulsar/articles/41/Bajaj+increases+stake+KTM+Power+Sports+AG

måske det er det rene fup, hvad ved jeg?

Allan
900 supersport




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste