Jeremy Clarkson om motorcykler
Fra : Newt Bridges

Dato : 28-10-08 23:05

Særdeles underholdende læsning:
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article4963194.ece

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-10-08 23:31

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:2008102823050116807-nospam@invalidinvalid...
> Særdeles underholdende læsning:
> http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article4963194.ece
>
> --
> Newt Bridges
> Forge ahead! To the hilt!

Ja - underholdende fordi han selv på alle måder slår fast at han er - en
svagpisser !
Fuldstændig blottet for småting som f.eks. teknisk indsigt - i hans stilling
kan man vel forvente at hans viden om en scooter's konstruktion er nyere en
tiden umiddelbart efter 2. verdenskrig.
Og at han ikke selv kan rejse en sølle scooter op, hvis den er
væltet........

BBC - det er sgu en ommer mht valg af tv-vært !

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-10-08 14:17

Jesper Hedegaard wrote:
> Og at han ikke selv kan rejse en sølle scooter op, hvis den er
> væltet........

Han kan jo ikke rejse den når han er blevet slået ihjel

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-10-08 14:23

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Han kan jo ikke rejse den når han er blevet slået ihjel

Du har jo ret - jeg burde huske på Monty Python; Allways look at the bright
side.....

Han vil jo i så fald aldrig mere plage os med sine beysnderlige meninger

Fra : dw

Dato : 28-10-08 23:34

Newt Bridges skrev:
> Særdeles underholdende læsning:
> http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article4963194.ece

Meget høj underholdningsværdi.

I also liked the idea of a Vespa because most bikes are Japanese. This
means they are extremely reliable so you cannot avoid a fatal crash by
simply breaking down. This is entirely possible on a Vespa because it is
made in Italy.

Fra : Ulvir

Dato : 28-10-08 23:50

Then we get to the brakes. Because bikes are designed by bikers - and
bikers, as we all know, are extremely dim - they haven't worked out how the
front and back brake can be applied at the same time...

En point?

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-10-08 00:08

On Tue, 28 Oct 2008 23:49:50 +0100, "Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com>
wrote:

Hej.

> [...]
>bikers, as we all know, are extremely dim - they haven't worked out how the
>front and back brake can be applied at the same time...

NIX!
Det Fandtes meget tidligt i MC historien, og er faktisk videreført til
i dag.
Vincent HRD havde det vist før WW2.
Det egner sig sikkert til sidevognsmaskiner, men på solomaskiner er
det ikke uden problemer..
Der kan være tilfælde hvor en linkning af begge bremsesystemer er
krævet, og der er faktisk kendte tilfælde hvor det er bragt til at
virke fornuftigt - KD?
Hvis man endelig benytter bagbremsen er det med megen følelse for lige
at strække cyklen ud en brøkdel af et sekund før forbremsen overtager
det grove arbejde.
Prøv at spørge de skrappe RR drenge hvad de bruger bagbremsen til og
svaret vil sikkert være: Teknisk kontrol

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Gimbal

Dato : 29-10-08 13:15

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> det grove arbejde.
> Prøv at spørge de skrappe RR drenge hvad de bruger bagbremsen til og
> svaret vil sikkert være: Teknisk kontrol

Min tanke var også på Garry McCoy, da flødebollen fra BBC nævnte
sammenhængende bremser. Og det var endda ham selv som sagde tidligere, at
man ikke skal tro en motorcykel skal køres som en bil...det gælder sgudda
også bremserne. Men jeg tror nu ikke der er mange der tager hans artikel for
mere end et underholdende indslag til formiddagskaffen på kontoret. Han har
nu ret mht. Italiensk mekanik ;)

Fra : Thore Jensen

Dato : 30-10-08 19:25

Steen Gruby skrev:
> Prøv at spørge de skrappe RR drenge hvad de bruger bagbremsen til og
> svaret vil sikkert være: Teknisk kontrol

Men de skrappeste vil svare: Stabilisering...

Thore

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-10-08 12:48

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Særdeles underholdende læsning:
> http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article4963194.ece
>
> --
det er god humor

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Bo

Dato : 02-11-08 13:27

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Clarksons scooteranmeldelse findes oversat til vort modersmål i Berlingeren:
http://www.berlingske.dk/article/20081102/bil/711010009/

/Bo