Samled til tænd(rørs)kabel ?
Fra : Anders Majland

Dato : 28-10-08 12:01

Nogen der ved hvor man kan finde et samleled til tændkablet ?

Maskinen er 20år og har gået tæt på 100.000km så vibrationer vintervejr mm
har sat sit præg --- Når man nu er så heldig at have en tændspole med fast
kabel og det efterhånden er ved at være lige kort nok / halv ringe ... er en
ekstra samling nok det mindste af mulige onder ...

jeg har lidt problemer med at den kan finde på at sætte lidt ud ved kraftig
acc omkring 4500rpm og mistænker gnisten eller mangel på samme ... Så nyt
tændrørshætte og kabel kunne være et sted at starte ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 28-10-08 17:11

> [...]
> tændspole med fast kabel og det efterhånden er ved at være lige kort
> nok / halv ringe ... er en ekstra samling nok det mindste af mulige

Sådan et samleled har jeg du kan købe for cola , men køb da en ny
tændspole i stedet for at lappe.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Armand

Dato : 28-10-08 17:20

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Sådan et samleled har jeg du kan købe for cola , men køb da en ny
> tændspole i stedet for at lappe.

En 20 år gammel spole er vel heller ikke værd at satse videre på :-/

Det er min erfaring at kablet ofte knækker lige ved spolen, og dér er
det sq svært at forlænge sig ud af problemet

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 28-10-08 20:15

Til 688,50

Og når jeg nu ikke er sikker på at det er løsningen ...

> En 20 år gammel spole er vel heller ikke værd at satse videre på :-/

Sådan en 20år gammel gyngehest er vel heller ikke værd at satse videre op

Men nu havde jeg været på arbejde i Silkeborg idag og tog lige en kop kaffe
lidt nord derfor på vejen hjem... Han havde sørme en lav-km-tal tændspole
liggende i dyngen af tiloversblevne stymper fra en tysker. Så den lånte jeg
lige - Og for at det ikke skal være løgn så er den tyske med løst kabel ...
Så måske min gamle også er det ... Jeg har behandlet den forsigtet når jeg
har haft ved den netop for ikke at knække kablet af ...

Men på sådan en rystepudser bliver tændrørshætten bogstaveligt talt slidt op
af vibrationerne. Jeg har også tidligere klippet et par cm af kablet og
monteret en ny hætte ...

/AM