ABS fejl på Politiets Hondaer?
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-10-08 07:24

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/10/28/052405.htm?wbc_purpose=updat%25

//citat//
Forhjulsbremserne blokerer simpelthen, når kørerne bremsede fra høj
fart. Så jeg besluttede at grounde dem, siger Niels Pallesen der er
politimester i Rigspolitiets logistikafdeling.
//citat slut//

Nu er artiklen ikke lige det nemmeste at gennemskue mht om der er fejl
på ABS eller ej, men det er det jeg får ud af det - og ihvertfald står
ST'erne stille i tiden.
Mon der er nogle privatejede der bør tjekkes?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-10-08 08:32

"J.C.Kløve" wrote:
> [...]
> ST'erne stille i tiden.
> Mon der er nogle privatejede der bør tjekkes?

Den gang med politibilerne (Ford Mondeo?) der ikke kunne bremse efter heftig
brug, var det pga skiverne blev varme og udvidede sig bagefter mens de holdt
stille. Når de så skulle bremse næste gang var stemplerne trykket helt
tilbage, og ét tråd bragte dem kun tæt på skiverne, man skulle pumpe dem for
at få bid.

Gad vide om det også denne gang er skiverne der udvider sig for meget og på
den måde blokerer.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 17:38

On Tue, 28 Oct 2008 08:31:43 +0100, Jim Andersen wrote:

> Gad vide om det også denne gang er skiverne der udvider sig for meget og på
> den måde blokerer.

Nej, ikke på en mc, dertil er skiverne for tynde, og udvidelsen pga. varme
for lille, til at skabe et problem. Det er noget helt andet med 20-25 mm.
tykke ventilerede støbejernsskiver. :-/

Det lugter stærkt af en "førstegenerations" ABS, japanerne har jo ikke just
været tidligt ude dér. Dog har vi jo ikke hørt klager på FJR1300 ABS'en.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
26-10-08

Fra : Thore Jensen

Dato : 28-10-08 14:52

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> ST'erne stille i tiden.
> Mon der er nogle privatejede der bør tjekkes?

Jeg har kammerat som er MC-betjent og det er ABS'en som der er problemer
med. Dog undrer mig at det først nu er blevet kendt i offentligheden.
Problemet er flere måneder gammelt.

Thore

Fra : Armand

Dato : 28-10-08 16:20

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> fart. Så jeg besluttede at grounde dem, siger Niels Pallesen der er
> politimester i Rigspolitiets logistikafdeling.

Hørte det i radioen i formiddags og min indre Honda-hader klukkede af
fryd

Honda har gennem et par år kæmpet for også at komme i betragtning ved
etatens motorcykelkøb, og vandt i vinters sagen, hvorefter at
motorcykelbetjentene også fik mulighed for at blive sat overskrævs på en
Honda - Og allerede nu falder deres produkt igennem :-|

> Nu er artiklen ikke lige det nemmeste at gennemskue mht om der er fejl
> på ABS eller ej, men det er det jeg får ud af det - og ihvertfald står
> ST'erne stille i tiden.

Nogle originale skævøjede ingeniører fra Honda skulle ind over og manden
kunne forestille sig tre scenarier:
- At de kom ud at køre igen!
- At enkelte kom ud at køre igen!
- At man ikke turde bruge dem!

> Mon der er nogle privatejede der bør tjekkes?

Det vil jo så vise sig!

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 28-10-08 20:47

Er det ikke ligegyldigt hvad de Hondaer fejler, når bare de ikke kommer ud
efter os

/Leif

Fra : tp

Dato : 28-10-08 21:32

> Er det ikke ligegyldigt hvad de Hondaer fejler, når bare de ikke kommer ud
> efter os

MON ikke de sætter deres personale op på noget andet. skulle det så være de
gamle k75/100'ere, så kan de stadig gøre livet surt for, om ikke andet, så
billister

Mvh TP
K1200RS (findes vist også i hvid med blink

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-08 22:49

tp skrev:

> [...]
> andet, så billister
>
> Mvh TP
> K1200RS (findes vist også i hvid med blink

Niks, der er kun to K75RT'ere tilbage, og de bliver brugt som
værkstedscykler - dvs. aflever cykel til service og få stukket en godt
brugt K75RT'er ud imens din cykel bliver fikset.
De KAN da KØRE!
K100'erne er udfaset.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Armand

Dato : 28-10-08 21:42

Leif skrev:

> Er det ikke ligegyldigt hvad de Hondaer fejler, når bare de ikke kommer
> ud efter os

Lige for tiden er det alligevel kun 50-kubikkere de bruges mod!

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 29-10-08 16:02

> Lige for tiden er det alligevel kun 50-kubikkere de bruges mod!
>
> --
> Armand.

Ja - istedet for at lære de unge(r) at køre ordentligt. Jeg synes, vi
klarede det godt
nok i vore unge dage omend trafiktætheden ikke var så tæt dengang - vi kørte
nok
også noget mere hensynsfuldt.

/Leif

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-10-08 16:34

Leif skrev:

> [...]
> klarede det godt
> nok i vore unge dage omend trafiktætheden ikke var så tæt dengang - vi

Ja for dævlen da, hvor kørte vi hensynsfuldt - og på fuldstændigt
lovlige og regelrette køretøjer . . . . jo jo

..
..
..
..
..
..

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Leif

Dato : 29-10-08 22:20

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Ja for dævlen da, hvor kørte vi hensynsfuldt - og på fuldstændigt lovlige
> [...]

Har absolut ikke noget mod at knallerter kan køre hurtigere end loven
tillader, bare der er en ordentlig forbindelse mellem det der inde i hjelmen
og hånden der holder om gashåndtaget. Havde selv en Kreidler med
10hk som til hver en tid gik de 120 - når der var plads til det!
Ikke en af kammersjukker havde noget der bare tilnærmelsesvis var
indenfor lovens rammer og mig bekendt overlevede vi alle den tid.
Jo vi havde ulykker. Den værste med to der ramte hinanden frontalt
midt på vejen - sikkert med noget der lignede en 60-70 stykker, og det
gav da også lidt mèn - men igen dumheder såsom uden lys og hjelm,
og sikkert også lidt for meget indenbords den lørdag aften, så det er igen
selvforskyldte ulykker. Jeg tror, vi alle lærte det der skulle til af den
ulykke.

Vi var sikkert ikke engle hele tiden, men den der med op på fortorv,
tæt på andre, indenom biler osv. var slet inde i billedet dengang.

Og jo - jeg så godt din ironiske linie......

/Leif