Salt?
Fra : pbottchernews@gmail.~

Dato : 27-10-08 14:53

Hej!
De næste dage ser tørre ud, men nætterne kolde. Vintertrafik.dk åbner
først i weekenden. Er der andre steder end vintertrafik.dk, hvor jeg
kan følge med i, om der bliver saltet?

vh.
Peter

Fra : Ulvir

Dato : 27-10-08 23:29

<pbottchernews@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej!
De næste dage ser tørre ud, men nætterne kolde. Vintertrafik.dk åbner
først i weekenden. Er der andre steder end vintertrafik.dk, hvor jeg
kan følge med i, om der bliver saltet?

Dagens hygge indlæg..

Fra : Finn og Angela

Dato : 30-10-08 15:53

Ulvir skrev:
> [...]
> De næste dage ser tørre ud, men nætterne kolde. Vintertrafik.dk åbner
> først i weekenden. Er der andre steder end vintertrafik.dk, hvor jeg

Salt er U-hyggeligt! Til Peter: Du kan ringe til vejdirektoratet/dit
lokale vejcenter og få en af de flinke medarbejdere til at undersøge
sagen, hvis du vil være sikker..

Finn

Fra : Søren

Dato : 28-10-08 21:43

[...]

Kig ned på asfalten. Hvis den er overstøet med et hvidligt granulat der til
forveksling minder om det du drysser på æggemaden, bliver der sandsynligvis
saltet

/Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 29-10-08 08:22

> Kig ned på asfalten. Hvis den er overstøet med et hvidligt granulat der
> til forveksling minder om det du drysser på æggemaden, bliver der
> sandsynligvis saltet

Og vi har her i det midtjyske fået den første nattefrost og et lag salt

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-10-08 10:06

Anders Majland wrote:

> Og vi har her i det midtjyske fået den første nattefrost og et lag salt

Jeg lod TDM'en stå på mistanken i dag - det var 1 grad udenfor
hoveddøren. Bilens forrude blev dog ikke hvid på hillerødmotorvejen, så
jeg tror vi er sluppet her.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 29-10-08 13:59

> Jeg lod TDM'en stå på mistanken i dag - det var 1 grad udenfor hoveddøren.
> Bilens forrude blev dog ikke hvid på hillerødmotorvejen, så jeg tror vi er
> sluppet her.

Jeg har godt nok kørt på XT'en de sidste dage - Ikke så meget pga mistanken
om vinter men for at se om den var vinterklar ... Og udover de udsættere jeg
har nævnt i en anden tråd så virker den klar. Og den holder endda olien
inden i motoren nu efter skift af pakningen på motorens venstre side (den
der haved været i klemme da motoren blev skiftet i 2003 og var blevet fusket
med flydende pakning - udvendigt. Så der var en god årsag til at den sidste
vinter pissede territoriet af som en gammel englænder ...)

XTZ'en skulle egenligt ikke i hi endnu, men det afhænger så lidt af
saltsituationen ... Jeg er så heldig at min forsikring (GF) er fomuleret så
jeg gerne må køre hele året - der er bare ikke kasko dækning for
kørselsskader de 3 vintermåneder. Men jeg har også primært kaskoen som
tyveriforsikring.

/A

Fra : Gimbal

Dato : 31-10-08 13:19

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Men jeg har også primært kaskoen som tyveriforsikring.

Har du checket om Yamaha's egen forsikring giver en bedre tyveridækning?
De fleste (alle?) normale selskaber har en fast selvrisiko på 20% ved
tyveri, men jeg skifter til Kawasaki's egen forsikring primært fordi de
tilbyder 10% selvrisiko ved tyveri...måske Yamaha's er magen til.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-08 15:12

> Har du checket om Yamaha's egen forsikring giver en bedre tyveridækning?
> De fleste (alle?) normale selskaber har en fast selvrisiko på 20% ved
> tyveri

Det er imho også en meget væsenligt forskel mellem selskaberne. Hvor mange
bilister tror du ville akceptere en selvrisiko på 20% ? Det er også en
ganske vægtig årsag til at jeg har min mc kasko hos GF hvor der "kun" er alm
selvrisiko ved tyveri.

> , men jeg skifter til Kawasaki's egen forsikring primært fordi de tilbyder
> 10% selvrisiko ved tyveri...måske Yamaha's er magen til.

Hvem står bag den - De er ret usynlige ...

Men på http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/off_road/xt660z.jsp
står: Forsikring fra kr. 3.181,-
Og der står sørme det samme ved den helt lille
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/street/ybr125.jsp

Nogen der ved mere ? Det kan vel ikke passe at man skal finde en forhandler
for at finde noget om vikår og priser ?

Fra : PMH

Dato : 31-10-08 16:02

> Nogen der ved mere ? Det kan vel ikke passe at man skal finde en
> forhandler for at finde noget om vikår og priser ?

Jeg har selv min Yamaha forsikret igennem Yamaha forhandleren.
Det er ETU forsikring der varetager dækningen.
Men den billige pris på forsikringen, ja den kan man kun få hvis
man samtidig vælger at finansiere sit MC køb igennem MC-Finans.
Betaler man sin MC med surt opsparrede mønter, så skal man altså
betale mere, ca. 5-600,- om året.
Men det skal siges, at det stadig er forholdsvis billigt.

Jeg skal give 6200,- om året for min nye FJR 1300, til en værdi
af 290.000,- kr.
Dertil kommer så, at de som så mange andre selskaber, forlanger
satellit overvågning når nyværdien overstiger 150.000,-
Årlig udgift til denne er, 1600,- i abbonement.

Så det beløber sig jo til 7800,- om året.
Men så er skidtet også overvåget, hvilket jeg personligt har det rigtig
godt med, og godt vil give 1600,- om året for.
20% selvrisiko af 290.000,-, er trods alt en sjat at miste, hvis lortet
bliver stjålet.
Selvfølgelig er det ikke 100% sikkert at de finder den igen, men chancen
er iflg. selskabet selv rimelig stor.
De kan søge både via GPS signal, GSM signal og Radio signal.

Jeg vælger at tro dem, men håber samtidig aldrig at det skal
komme på en prøve..

PMH

Fra : Anders Majland

Dato : 03-11-08 14:39

> [...]
> godt med, og godt vil give 1600,- om året for.
> 20% selvrisiko af 290.000,-, er trods alt en sjat at miste, hvis lortet

Hold da *beep* nogle vilkår ... Synes det er helt fint at stille krav om
elektronisk overvågning for at holde præmierne nede, men så samtidig have
58000kr i selvrisiko .... Det lyder så i mine ører som om den overvågning
ikke er så meget værd ...

(Btw vær også lige opmærksom på om selvrisikoen er i forhold til nyværdi
eller af erstatningsbeløbet - Jeg har set et selskab beregne selvrisikoen
til 20% af nyværdien, ligesom mange anvender nyværdien til at beregne
præmier efter ... Slet ikke fedt når modellen får et par år på bagen - det
er da rigtigt at gnide salt i såret (for at komme tilbage til topic) ... Nå
"jensen" - Du har fået stjålet din mc. Det var da ikke så godt - Og de har
stjålet alarmen med. Overvågningen . Ja alarmen gik kl 03:30 men der var
ikke lige nogen der havde tid til at se på skærmen før klokken 8 og der var
signalet forsvundet et sted nede på havnen. Den kunne nok ikke sende mere
fra containeren - Hvor ærgeligt... hmm 5år gammel og 100.000km Så er den da
højest 175000kr værd... Og selvrisiko ja den var jo også dyr fra ny, så vi
trækker lige 58000 fra Vi sender en check på 117000kr om et par måneder hvis
den ikke skulle dukke op .... )

Igen, hvor mange bilister kender i som ville akceptere en selvrisiko på
~60.000kr på familieslæden med samme værdi ?

Langt de fleste motorcyklister når nok ikke længere end at gå efter lavest
mulig præmie, uden dernæst at spekulere så meget i vilkårene ... For hvis
folk begyndte at fravælge kasko med så ublu høj en selvrisiko kunne det jo
nok ændres .... Hvis altså selskaberne ønskedes os som kunder ...

Fra : Gimbal

Dato : 04-11-08 02:04

> [...]
Prøv lige at checke om fabrikanten af din MC tilbyder en bedre kasko! Jeg
skifter til Kawasaki's egen kasko, da de bla. tilbyder kun 10% selvrisiko
ved tyveri. Der ud over er præmien næsten det halve af hvad jeg fik pruttet
mig ned til hos det billigste af de almindelige selskaber. Nogle af de andre
MC fabrikanter giver sikkert samme gode tilbud!

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-08 15:44

On Fri, 31 Oct 2008 13:18:34 +0100, Gimbal wrote:

> De fleste (alle?) normale selskaber har en fast selvrisiko på 20% ved
> tyveri,

Godt at jeg ikke har et normalt selskab.

Orla Pedersen, som fravalgte mærkeforsikring af samme grund :-/
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
30-10-08

Fra : MartinK

Dato : 19-11-08 18:15