abs ER et hit
Fra : tp

Dato : 27-10-08 16:22

det står der ihvertilfælde i artiklen her

http://fpn.dk/motor/mc/article1496340.ece

Mvh TP
og min første MC med ABS - k1200rs

Fra : MKS - 74

Dato : 27-10-08 16:53

On Mon, 27 Oct 2008 16:21:58 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>det står der ihvertilfælde i artiklen her
>
>http://fpn.dk/motor/mc/article1496340.ece

Tjoh, men overskriften er nu lidt problematisk, hvis man ser meget
rigoristisk på det, for selvom den påviser en statistisk sammenhæng
mellem ABS-bremser og antallet af uheld, så godtgør den ikke en
årsags-/virkningssammenhæng (i samme størrelsesorden), en mulig bias
f.eks som beskrevet til allersidst -

"ABS-bremser købes fortrinsvis af ældre og mere rutinerede
motorcyklister, og de har i forvejen mindre risiko for at blive
indblandet i ulykker," lyder et af kritikpunkterne.

Kunne sagtens tænkes at ha' en større eller mindre betydning.

Personligt er jeg nu ikke i tvivl om, at ABS er en god ting i hvert
fald til gade, specielt efterhånden som systemerne bliver bedre,
meeeeen jeg gider nu ikke købe en Gammelsmølf-MC (læs BMW o. lign) for
at få det , så fint at de nu også dukker op på regulære
sports-MC'ere, bliver sjovt at få prøvet...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : tp

Dato : 27-10-08 18:23

> [...]
> at få det , så fint at de nu også dukker op på regulære
> sports-MC'ere, bliver sjovt at få prøvet...

Og dermed smiley'en. Læste engang en engelsk artikel der sagde at en CBR600
havde tre gange så mange uheld som en CBR1000 (midt halvfemser), og det
beskriver jo meget godt at trods 1000'eren har flere hypper, så er det
nærmere en touring maskine end en sportscykel.

Men med tiden tror jeg nu ABS bliver udbredt på de fleste maskiner, og så må
vi se hvad der sker

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-10-08 18:56

tp skrev:

> [...]
> og det beskriver jo meget godt at trods 1000'eren har flere hypper, så
> er det nærmere en touring maskine end en sportscykel.

det var en "interessant" konklission - ja jeg var da lige ved at skrive
at "det er noget vås", - men du skal da lige have lov at udlægge teorien
bag inden jeg vil tage så "store" ord i min mind....

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : tp

Dato : 27-10-08 20:53

> det var en "interessant" konklission - ja jeg var da lige ved at skrive at
> "det er noget vås", - men du skal da lige have lov at udlægge teorien bag
> inden jeg vil tage så "store" ord i min mind....

Åh ja, i gamle dage kunne man bare læse et blad og smide det fra sig igen,
idag skal også kunne give et link. Beklager, det kan jeg desværre ikke, så
det skal stå dig frit at stemple mit udsagn som noget vås

Fra : Armand

Dato : 27-10-08 20:58

tp skrev:

> Åh ja, i gamle dage kunne man bare læse et blad og smide det fra sig
> igen, idag skal også kunne give et link. Beklager, det kan jeg desværre
> ikke, så det skal stå dig frit at stemple mit udsagn som noget vås

Jeg kan støtte dig lidt: CBR 1000 er et hit omkring forsikring på den
anden side af sundet - Forsikrings-selskaberne vurderer af givne grunde
dén til at være tilstrækkelig morfar til at præmien er lav!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-10-08 21:18

tp skrev:

> Åh ja, i gamle dage kunne man bare læse et blad og smide det fra sig
> igen, idag skal også kunne give et link. Beklager, det kan jeg desværre
> ikke, så det skal stå dig frit at stemple mit udsagn som noget vås

argh nej min ven jeg anker ikke antallet i forhold til hinanden, blot
den ikke eksisterende sammenhæng mellem uheldsantal og sport kontra
touring...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 27-10-08 18:50

tp skrev:

> Mvh TP
> og min første MC med ABS - k1200rs

Aprospos: Hvilken årgang er den?

--
Armand.

Fra : tp

Dato : 27-10-08 20:52

> Aprospos: Hvilken årgang er den?
>
> --
> Armand.

97, dvs det må være "absII"

Fra : Newt Bridges

Dato : 27-10-08 18:50

On 2008-10-27 16:21:58 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> said:

> det står der ihvertilfælde i artiklen her
>
> http://fpn.dk/motor/mc/article1496340.ece

Sjovt at man ved en undersøgelse omkring sikkerhed i USA vælger ikke at
inkludere Harley Davidson cykler

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Gimbal

Dato : 28-10-08 11:37

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> det står der ihvertilfælde i artiklen her

ABS er alle pengene værd x10! Min Kwaka har det og jeg er virkelig glad for
systemet. Det har aldrig opført sig underligt og giver en masse ekstra
tryghed, bla. ved at jeg tør bremse min MC helt til max uden nogen frygt for
at det skulle gå galt. Det giver en god øvelse i "katastrofe opbremsninger"
uden at skulle opleve den reelle ubehagelighed ved at bremse for hårdt, så
jeg ser det som et sikkerhedsnet ved træning, der har gjort mig bedre til at
bremse rent generelt, og finde bremsepunktet som ligger netop før ABS'en
slår til. Og alligevel bliver jeg stadig overrasket fra tid til anden - der
skal så uendeligt lidt til at træde for hårdt på bagbremsen, hvis hjulet
befinder sig på en regnvåd vejstribe... ABS kommer til undsætning og man
slipper for at smutte med halen.