Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DIY Ringflash
Fra : Hans

Dato : 02-11-08 14:50

Jeg har set en del opskrifter på en gør-det-selv ringflash på nettet,
men mangler noget at bruge den ydre skal/reflektor.

Er der nogle som har et forslag til hvad man kan bruge (også gerne hvor
det kan købes)? Det skal helst være billigt.

Jeg har ledt efter aluminiums lampeskærm, men har ikke fundet noget i
den rigtige størrelse. Har også kigget efter wok låg, men kan ikke finde
noget i dk.

Mangler også et materiale at sætte på som diffuser. Nogle der har nogle
ideer her?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-08 17:48

On 2008-11-02 14:49:43 +0100, Hans <whocares@whatever.dk> said:

> Jeg har set en del opskrifter på en gør-det-selv ringflash på nettet,
> men mangler noget at bruge den ydre skal/reflektor.

Inden du bruger en masse penge og tid, så tjek dette link:
<http://cavvisualcommunication.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=62&_PID=82&_M=Shop&Search=True&Salman=True&ShopSearchCategory=&ShopSearchTextMethod=1&ShopSearchMinPrice=&ShopSearchMaxPrice=&ShopSearchText=flaghead>

Og

så skal du være opmærksom på, at ringflash giver et meget grimt og fladt lys.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-11-08 19:07

Niels Riis Ebbesen wrote:

> så skal du være opmærksom på, at ringflash giver et meget grimt og fladt
> lys.

Til visse ting giver det det perfekte lys. Men det er rigtigt: ikke
særligt kreativt lys. Jeg bruger det til tekniske makro optagelser, hvor
skygger o.l. vil være generende. Ofte er det printplader, kabler, stik
og den slags.

Jeg har valgt at bygge en ring af hvide high-power lysdioder. Jeg har
lavet det i 4 segmenter, der kan tændes separat.

Bo //

Fra : Autocadster

Dato : 02-11-08 19:12

Bo Bjerre forklarede den 02-11-2008:
> Jeg har valgt at bygge en ring af hvide high-power lysdioder. Jeg har lavet
> det i 4 segmenter, der kan tændes separat.

Kan du ikke nogle billeder/tegninger af det

Autocadster / 2620

Fra : KsK

Dato : 02-11-08 19:31

> Kan du ikke nogle billeder/tegninger af det
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

ja kan du ikke nogle billedere

KsK

Fra : Hauge

Dato : 02-11-08 19:38

Autocadster wrote:
> Kan du ikke nogle billeder/tegninger af det

Er omtalt i Elektor fra engang sidste år.

Mvh Hauge

Fra : Autocadster

Dato : 02-11-08 20:02

Hauge kom med denne ide:

> Er omtalt i Elektor fra engang sidste år.

Det hjælper så ikke meget dags dato

Autocadster / 2620

Fra : Hauge

Dato : 02-11-08 20:22

Autocadster wrote:
> Det hjælper så ikke meget dags dato

Nåda, http://www.elektor.com/led-ringflash.350117.lynkx

Google er opfundet

Mvh Hauge

Fra : Autocadster

Dato : 02-11-08 20:29

Hauge forklarede:

> Nåda, http://www.elektor.com/led-ringflash.350117.lynkx
>
> Google er opfundet

Hvad er Google

Autocadster / 2620

Fra : Henrik

Dato : 02-11-08 15:44

On 2 Nov., 20:28, Autocadster <autocads...@gmail.com> wrote:

> Hvad er Google
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620
Tjaa der er faktisk sket en delpå mange områder de sidste mange år.
Blandt andet er 3d modelering opfundet

mvh

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 10:01

"Hans" <whocares@whatever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i dk.
>
> Mangler også et materiale at sætte på som diffuser. Nogle der har nogle

Hvad med at lodde en ringformet uprofil i noget hvidblik?
Og henvende dig til en der fabrikerer skilte, for at købe noget opaliseret
acryl?

Lyder ellers spændende, - det projekt!!!

mvh.