Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med handstrap?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-10-08 11:08

Jeg tilhører en gruppe der aldrig bruger kamera remmen. Faktisk er den
et irritationsmoment for mig. Er der nogen der har erfaring med
handstraps på slr kamera?

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 24-10-08 11:55

"Thomas Schreiber" <fornavn@mayfly.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tilhører en gruppe der aldrig bruger kamera remmen. Faktisk er den et
> irritationsmoment for mig. Er der nogen der har erfaring med handstraps på
> slr kamera?

Hej Thomas

Jeg har brugt Canons E-1 på et 30D med BG-E2 greb. Det var ret lækkert i
starten, men af en eller anden grund røg det af, og jeg har ikke savnet det
siden. Den giver ellers et godt greb, men den er til gengæld en smule varm.
Hånden bliver lidt irriteret når man har brugt den over flere timer.

I forbindelse med en af mine hjemmesider har jeg lige været model i en
fotosession på en times tid.. Det var en fotograf fra den lokale avis som
tog billederne, det var en pæn opstilling med 2stk flash (580 exII og 550)
på manfrotto stativer, med paraplyer osv.. Hun brugte et 5D og der var
håndledsrem på, men jeg lagde mærke til, at den kun blev brugt ca. halvdelen
af tiden. Resten af tiden var den i vejen.

Mvh Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-10-08 12:20

"Thomas Schreiber" <fornavn@mayfly.dk> wrote in message
> Jeg tilhører en gruppe der aldrig bruger kamera remmen. Faktisk er den et
> irritationsmoment for mig. Er der nogen der har erfaring med handstraps på
> slr kamera?

Ja - jeg har sådan een Canon E1 håndrem til Canon 1D.
Den blev prøvet kortvarigt, men var mere til gene end til gavn - så nu
ligger den i den store æske med overflødige ting (den er sikkert til salg
for en hund).

Med hensyn til skulderrem, kan jeg meget varmt anbefale ThinkTank Camera
Strap
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_CmraStrp.php
De er ualmindeligt gode, og noget af det bedste tilbehør jeg har købt.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-10-08 12:56

On 2008-10-24 13:20:24 +0200, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> [...]
> Den blev prøvet kortvarigt, men var mere til gene end til gavn - så nu
> ligger den i den store æske med overflødige ting (den er sikkert til salg

Skal ikke have noget der står Canon på

> [...]
> http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_CmraStrp.php
> De er ualmindeligt gode, og noget af det bedste tilbehør jeg har købt.

Den originale Nikon rem er fin som rem, men jeg bruger aldrig
funktionen. Når jeg ikke bruger mit kamera ryger det i tasken. Lige nu
bruger jeg kun remmen til at vikle rundt om armen/hånden som sikkerhed,
men det sker ofte at remmen ryger ned foran søgeren lige når det aller
mindst må ske. Derfor er jeg på udkig efter en anden løsning - evt. en
handstrap.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : John Sahl

Dato : 24-10-08 13:54

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> sikkerhed, men det sker ofte at remmen ryger ned foran søgeren lige
> når det aller mindst må ske. Derfor er jeg på udkig efter en anden

Jeg har det akkurat som dig, så jeg følger lige med på sidelinien.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : AndersH

Dato : 24-10-08 16:26

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har det akkurat som dig, så jeg følger lige med på sidelinien.

Hvad med sådan en her?
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=Search&A=details&Q=&sku=194759&is=REG&addedTroughType=search

Jeg har set flere gå rundt med dem, og har selv overvejet en.. Jeg benytter
også teknikken med at sno remmen rundt om hånden, men det kan være langsomt
og irriterende at gøre sådan.. og remmen kommer i vejen en gang i mellem..

Mvh Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-10-08 16:27

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg benytter også teknikken med at sno remmen rundt om hånden, men det kan
> være langsomt og irriterende at gøre sådan.. og remmen kommer i vejen en
> gang i mellem..

Det gør jeg også, og jeg vil gentage at ThinkTank remmen fungerer bedre end
noget andet jeg har prøvet.
Indtil den var jeg vest begejstret for de remme der fulgte med mine gamle
Olympus OM3 og OM4.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-10-08 18:07

> [...]
> end noget andet jeg har prøvet.
> Indtil den var jeg vest begejstret for de remme der fulgte med mine gamle

Er ThinkTank rammen ikke smallere end de standard medfølgende remme? Jeg
synes at problemet med D700+24-70 er vægt, og at remmen bliver "tung" på
skulderen efter et par timers tid. ThinkTank remmen ser ud til at være lige
så tynd.. og ligner ellers en normal rem? Er du glad for den, fordi den kan
klipses på en taske?

Mvh Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-10-08 19:28

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> wrote in message
newsSdnWkMtdY5nZ_UnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...

[8<8<8<]
> Er ThinkTank rammen ikke smallere end de standard medfølgende remme?

Jo - den er godt halv bredde.

[8<8<8<]
> ThinkTank remmen ser ud til at være lige så tynd.. og ligner ellers en
> normal rem? Er du glad for den, fordi den kan klipses på en taske?

Nej - det er fordi den er meget smidig, ikke kommer så meget i vejen og har
en god gummibelægning.
Jeg købte den efter anbefaling fra Jens Dresling
http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=9356
og må sige at det endnu et ualmindeligt godt, simpelt råd fra en meget
erfaren fotograf.
Jeg købte dog hos A&T Phototech i Sverige
http://www.atphototech.se/

ThinkTank remmen virker klart bedre end den originale rem med både
24-70/2.8, 70-200/2.8 og større objektiver på Canon 1D serie kameraer.

Iøvrigt kan man se en god tutorial om hvordan man holder på kameraet (især
hvis man er venstre-øjet)
http://www.youtube.com/watch?v=EDsx3-FWfwk

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-10-08 09:07

AndersH skrev:

> [...]
> og irriterende at gøre sådan.. og remmen kommer i vejen en gang i mellem..

Benytter man slyngestik (hedder de vist) om håndled og remmens længde
passer, går man med kameraet hængende i 3 fingre i udbulingen på
kameraets h. side og smutter grebet,falder kameraet 2 cm og hænger så i
remmen. Eneste prblm er at det tager lidt tid at få af igen, men der er
ikke noget der kommer i vejen for obj.

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Sack

Dato : 24-10-08 16:19

> [...]
> irritationsmoment for mig. Er der nogen der har erfaring med handstraps på

Hvis du har for store hænder/lange fingre, er det ikke så brugbart
jeg benytter en, men jeg kan ikke helt bestemme mig om jeg bryder mig om det
det er rart at man ikke har den lange rem som hele tiden er i vejen, men jeg
har meget store hænder, så min handstap skal være meget løs, ellers kan jeg
ikke nå knapperne

Sack

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-10-08 17:36

Thomas Schreiber skrev:
> Jeg tilhører en gruppe der aldrig bruger kamera remmen. Faktisk er den
> et irritationsmoment for mig. Er der nogen der har erfaring med
> handstraps på slr kamera?

Jeg har ingen erfaring, men jeg har set disse links:

http://www.foto-tip.pl/sklep/product_info.php?products_id=548&language=en
http://www.fotodiox.com/shop/product_info.php?cPath=2_19&products_id=664

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : ab©

Dato : 25-10-08 14:10

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har ingen erfaring, men jeg har set disse links:
>
> http://www.foto-tip.pl/sklep/product_info.php?products_id=548&language=en

Jeg bruger disse hånd-remme fra Foto-Tip (både med og uden ekstra
håndledsrem) kunne ikke tænke mig at undvære dem, for skal man fotografere,
er det jo ikke noget med at have kameraet i en taske

Samtidig har påskrunings-anordningen et ekstra øje, der gør at den originale
rem sagtens kan fastgøres samtidigt - hvilket resulterer i, at kameraet
hænger om halsen / skulderen i "højformat".

Synes for øvrigt at Nikons standardremme er fuldt på højde med de
allerdyreste - skulle da lige være for at slippe for navnet (hader at
reklamere for noget jeg har købt og maler altid Nikon-navnet over med sort).

ab©

Fra : Per Z

Dato : 25-10-08 20:15

Hvis du bruger batterigreb er det IMO ubrugeligt.