maskin med pms? HJELP!!!
Fra : ROY ERIK SANDSTAD

Dato : 24-07-01 07:14

Hallo!
Jeg har et utrolig irriterende problem med PC'en jeg håper at dere kan
hjelpe meg med.
For ca. 2 måneder siden mens jeg satt å spillte, så klikka PC'en, skjermen
ble svart og blinka som ved standby, og hard-disk lampa lyste. Jeg måtte
trykke in slå-av knappen i 3 sekunder for at den ville slå seg av, selv om
jeg har satt den til instant-off i bios.
Så skulle jeg slå den på igjen, det gikk helt fint, til det skjedde igjen,
og igjen og igjen, alltid 42-44sec etter jeg slår den på. Det spiller ingen
rolle om hva jeg gjør, loader windows, er i bios osv.
Så, etter ei stund ga jeg opp, og prøvde av og til å slå den på, og etter
3-4 timer så funket den plutselig helt normalt.
I 2 uker. da skjedde det samme, denne gangen kunne jeg ikke bruke maskina på
12 timer eller noe sånt.
Så funka den ennå ei uke eller 2 før det skjedde igjen. da tok det enda
lengre. funka noen dager, skjedde igjen.
Så i det siste har det skjedd mye oftere. funker ikke i et døgn eller 2, så
funker den ca 12 timer.

***Hva jeg har prøvd***
-Reset'e biosen.
-Koble av untatt hard-disk.
-Ta av allt på hovedkortet, ta det ut, sette allt sammen igjen.
-Slå & banke.

Ingenting hjelper.

Her er system spec'en.

AMD Thunderbird 1ghz(ikke overklokka)
MSI K7T Pro2
ASUS GeForce2 GTS
Soundblaster Live!
512mb 133mhz SDRam
Pioneer 6x DVD
Sony 10x/6x/32x brenner
Hansol 900P skjerm

Jeg vet at det ikke er overoppheting, vifta går fint, jeg kan se på den i
bios før maskina klikker.

Håper noen gidder å lese dette & hjelpe!

Takk!

Fra : David List

Dato : 25-07-01 16:35

On Tue, 24 Jul 2001 08:14:20 +0200, ROY ERIK SANDSTAD wrote in
<996041852.852839@news2.cybercity.dk>:

> [...]
> 3-4 timer så funket den plutselig helt normalt.
> I 2 uker. da skjedde det samme, denne gangen kunne jeg ikke bruke maskina

Kontroller alle dine stik- og sokkel-forbindelser. Specielt skal du nok
lige prøve at trække grafikkortet ud af soklen, og sætte det ned i soklen
igen, og sikre dig at det sidder helt i bund i soklen.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List