Hundehus ..
Fra : oz3bto

Dato : 28-10-08 19:09

Kan sådanne købes et sted uden at de koster en bondegård ?

Bugsy er nemlig blevet så glad for at være ude at han ikke søger ind når det
regner .. han finder bare læ et sted

Fra : jopa

Dato : 28-10-08 19:53

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Kan sådanne købes et sted uden at de koster en bondegård ?

Ved jeg ikke men du kan da bygge et selv eller kige på DBA

> Bugsy er nemlig blevet så glad for at være ude at han ikke søger ind når
> det regner .. han finder bare læ et sted

Så er han en rigtig hund.
Min ligger helst ude i alt slags vejr.
Vi kom hjem en aften og fandt ham tilsneet.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 28-10-08 20:31

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Ved jeg ikke men du kan da bygge et selv eller kige på DBA

> Så er han en rigtig hund.
> Min ligger helst ude i alt slags vejr.
> Vi kom hjem en aften og fandt ham tilsneet.

Helt enig. I søndags lå Vizla og slappede af i et hjørne i haven medens
regnen silede ned over hende. Så kan hundehus være hundehus, indtil det
sætter ind med snestorm.

Mvh
Søren

Fra : oz3bto

Dato : 28-10-08 20:27

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er han en rigtig hund.
> Min ligger helst ude i alt slags vejr.
> Vi kom hjem en aften og fandt ham tilsneet.

Problemet er bare at i kraftig regn bliver han gennemblødt at tager 2-3
dage om at blive tør igen ... nogengange længere tid

Fra : jopa

Dato : 28-10-08 20:34

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Problemet er bare at i kraftig regn bliver han gennemblødt at tager 2-3
> dage om at blive tør igen ... nogengange længere tid

Ja ok en schæfer bliver ikke våd selvom det styrtregner.
Det preller stort set af.
Undtaget på de langårede typer der ikke kan tåle at være ude i regnen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-08 19:59

In news:ge7kfi$m92$1@newsbin.cybercity.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> Kan sådanne købes et sted uden at de koster en bondegård ?
>
> Bugsy er nemlig blevet så glad for at være ude at han ikke søger ind
> når det regner .. han finder bare læ et sted

Disse huse er da ikke ret dyre, og så kan man måske selv efterisolere en
smule.:

http://hjem.dk/personligt-familie/dyr/hunde/hundehuse/default.aspx

Hvis man googler, kan man også være heldig at finde de hundehuse der er
formet som igloer. Jeg ved at de er ret populære.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : oz3bto

Dato : 28-10-08 20:24

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man googler, kan man også være heldig at finde de hundehuse der er
> formet som igloer. Jeg ved at de er ret populære.

De er en hel del billigere som dem jeg havde set .. Dem jeg har kunne finde
lå i 3000+

Isolering er hvist ikk nødvendig bare der er tørvejr
En samojede burde nok kunne tåle lidt kulde :P

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-10-08 20:50

In news:ge7os7$o9d$1@newsbin.cybercity.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:

> De er en hel del billigere som dem jeg havde set .. Dem jeg har kunne
> finde lå i 3000+

Jeg fandt lige dem jeg havde set. Nu er "Poda" jo generelt ikke helt billige
med deres varer, men disse hundehuse er faktisk ikke helt tossede. Jeg kan
huske at der for et par år siden blev skrevet om dem her i gruppen, og de
var helt utroligt populære.

http://www.poda.dk/eshop/productslist.aspx?CategoryID=66&selection=2&parentID=19&children=0

> Isolering er hvist ikk nødvendig bare der er tørvejr
> En samojede burde nok kunne tåle lidt kulde :P

Nej, samojeder har jo en enormt tyk pels (lækkert), og det må være ret svært
for Bugsy at blive helt tør igen, hvis den er blevet meget våd.

Fra : Allan Nielsen

Dato : 29-10-08 01:38

On 28 Okt., 20:49, "Tove Krieger" <mini...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Nej, samojeder har jo en enormt tyk pels (lækkert), og det må være ret svært
> for Bugsy at blive helt tør igen, hvis den er blevet meget våd.

Der står ikke umiddelbart priser, men der findes 2 modeller
(Størrelser) her:
http://www.lindbergshop.dk/shop/productinfo.asp?id=9017095*

/Allan