Et par spørgsmål angående schæferhvalp.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-10-08 17:17

Hej.

Findes der et vægtskæma for hvad hvalpe ca. skal veje, efter hvor gammel de
er? Har fået at vide ude til hundtræning at min schæferhvalp ca. skal tage 1
kg. på pr. uge(den er 4 måneder nu), men i gennem hvor lang tid skal den
det? Hvor gammel skal en hvalp være før den må få hårde gnaveben?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : JB

Dato : 25-10-08 18:59

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tage 1 kg. på pr. uge(den er 4 måneder nu), men i gennem hvor lang tid
> skal den det? Hvor gammel skal en hvalp være før den må få hårde gnaveben?

En hanhvalp skal veje ca. det, den er i uger, indtil den er 18 uger. Så skal
den vokse langsommere. En tævehvalp skal veje lidt mindre. Du kan sagtens
give din hvalp rå ben.

Hilsen
Jytte med schæferhvalp på 5½ måned.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-10-08 16:58

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> wrote in message

> En hanhvalp skal veje ca. det, den er i uger, indtil den er 18 uger. Så
> skal den vokse langsommere. En tævehvalp skal veje lidt mindre. Du kan
> sagtens give din hvalp rå ben.

Hej.
Så passer vægten meget godt.
Det med gnave ben har jeg elleres hørt flere steder, at man ikke må give.
Noget med at deres kæber ikke er helt udvokset endnu.
Men hvis du har gode eferinger med det, så passer det vel

Fra : JB

Dato : 27-10-08 18:03

> [...]
> Noget med at deres kæber ikke er helt udvokset endnu.
> Men hvis du har gode eferinger med det, så passer det vel

Min hvalp har spist ben fra hun var 8 uger uden problemer. Hun har fået
kyllingeskrog, som hun spiser helt op. Hårde ben bliver skrællet helt. Nu
har hun jo fået de store tænder, så nu knuser hun ben.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 26-10-08 14:57

> [...]
> tage 1 kg. på pr. uge(den er 4 måneder nu), men i gennem hvor lang tid
> skal den det? Hvor gammel skal en hvalp være før den må få hårde gnaveben?

Hvilken type schæfer ?
Har du et billede af den ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-10-08 17:03

"jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message

> Hvilken type schæfer ?
Det er en langhåret schæfer.

> Har du et billede af den ?
Nej, men du kan se nogle fra samme kuld her http://www.wildmarken.dk/ klik
på "Se fotos af vores andre hvalpe"

Fra : jopa

Dato : 27-10-08 17:25

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev

> Det er en langhåret schæfer.

Ok så er det en højavlsschæfer.
De bliver jo større end den grå/sorte brugstype.

Min højavlsshæfer er ca 74 cm høj og vejer ca 50 kg.
Han er en stor bamse.
Du kan se ham her:
http://jp-web.dk/?page_id=106

Lige til din orienering hvis du ikke ved det så er langhår en fejl og de kan
aldrig godkendes eller avles videre på, men skal i bare have ham som alm
familie hund så er det jo totalt ligegyldigt.
Tillykke forøvrigt med hvalpen.
Lad ham bare tygge i ben bare ikke kogte.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-11-08 19:48

> Min højavlsshæfer er ca 74 cm høj og vejer ca 50 kg.
> Han er en stor bamse.
> Du kan se ham her:
> http://jp-web.dk/?page_id=106

Hold da op, den er flot. Nu er vores en tæve, så jeg håber ikke den bliver
lige så stor

> Lige til din orienering hvis du ikke ved det så er langhår en fejl og de
> kan aldrig godkendes eller avles videre på, men skal i bare have ham som
> alm familie hund så er det jo totalt ligegyldigt.

Ja, jeg ved godt det er en "fejl", men ikke i mine øjne. Det skal bare være
en familie hund.

> Tillykke forøvrigt med hvalpen.

Tak

> Lad ham bare tygge i ben bare ikke kogte.

Ok, tak for svar.

Fra : jopa

Dato : 02-11-08 11:35

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev

> Hold da op, den er flot. Nu er vores en tæve, så jeg håber ikke den bliver
> lige så stor

Det bliver den heller ikke bare rolig.

Ja han er flot det får jeg tit af vide når jeg har ham med i byen af de folk
der ikke straks går over på det andet fortov

Hans farfar blev Verdensvinder i 2004 og det var avl efter ham bla vi gik
efter.

> Ja, jeg ved godt det er en "fejl", men ikke i mine øjne. Det skal bare
> være en familie hund.

Det er jo også pisse bedøvende når bare man er klar over det.
Mange tror fejlagtigt at det er en speciel art af schæfer dem med langt hår

I har gjort et godt valg og skal nok få glæde af hende

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : battlefields

Dato : 27-10-08 20:08

> Nej, men du kan se nogle fra samme kuld her http://www.wildmarken.dk/
klik
> på "Se fotos af vores andre hvalpe"

Hej Jørgen
Nej! hvor ser de dejlige ud, de hygger sig da rigtigt sammen med deres mor.
Tillykke med ham .-)
Hilsen Vibeke og de 3 labradordrenge

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-11-08 19:48

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej Jørgen
> Nej! hvor ser de dejlige ud, de hygger sig da rigtigt sammen med deres
> mor.
> Tillykke med ham .-)
> Hilsen Vibeke og de 3 labradordrenge

Hej Vibeke.

Tak skal du ha'

Fra : Allan Nielsen

Dato : 28-10-08 04:48

On 27 Okt., 18:03, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
> kyllingeskrog, som hun spiser helt op. Hårde ben bliver skrællet helt.. Nu
> har hun jo fået de store tænder, så nu knuser hun ben.

Nu må jeg lige blande mig lidt!

Har ALTID hørt, at kyllingeben er "no-no" for hunde, da de knuser
benene og derved risikerer at få benstykkerne galt i halsen.
Det samme gælder grise og lammeben, da de er "bløde". Okseben er ok,
da de er stærkere

Er jeg helt galt på den?

/Allan
Grå schæfer, 4 mdr.

Fra : JB

Dato : 28-10-08 12:10

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

benene og derved risikerer at få benstykkerne galt i halsen.
Det samme gælder grise og lammeben, da de er "bløde". Okseben er ok,

Hvis kyllingebenene er rå, sker der ikke noget. Hvis man vil være på den
sikre side, kan man undlade rørknoglerne og kun give hals ryg og vinger.
Både mine to collier, og mine to dværgpinschere samt schæferhvalpen, får
kyllingeskrog mindst engang om ugen, og alt bliver ædt. De får også
hjorteben og oksestrubehoveder. Svine- og lammeben får de ikke. Men hvis jeg
kan få kalveben, får de også det. Nu er det jo sådan her, at benene helst
skal spises nogenlunde hurtigt, for hundene skal være skilt fra hinanden,
mens de spiser, ellers kan der blive slagsmål. Hyggeben får de ikke, men
hvis man kun har en hund, kan den jo sagtens få et stort ben.
men jeg kender da mange, der også giver lamme- og svineben.
Hilsen
Jytte

Fra : Allan Nielsen

Dato : 29-10-08 01:26

On 28 Okt., 12:10, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> [...]
> hvis man kun har en hund, kan den jo sagtens få et stort ben.
> men jeg kender da mange, der også giver lamme- og svineben.

Der kan man bare se :)... Det er nu sjovt at se dem boltre sig med et
godt ben :)

Takker for svar!

/Allan