Hjælp til tydning. Sønderjylland.
Fra : Skumbamsen

Dato : 02-11-08 10:36

Håber nogle kan hjælpe.
Det drejer sig om:
Døde Sønderborg 1818-1847. Opslag 240.
Samuel G. Borghardt død 15 Nov. 1835.
Står der evt hvor han er fra.
og
Døde Broager 1795-1839. Opslag 43
Maria Marcussen død 19 December 1801. Evt noget om forældrene og fødested.
På forhånd tak for hjælpen.
Ann Schwarz.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-08 12:12

"Skumbamsen" <hprj@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Døde Broager 1795-1839. Opslag 43
> Maria Marcussen død 19 December 1801. Evt noget om forældrene og fødested.

død 15 Nov
begr. 20 nov. 1835
Samuel Gottlieb Borghardt (oder Burchard)
Böttcher (bødker) hieselbst, des Karl Ludwig Borghardt in Stargard in
Pommern und seiner Ehefrau Dorothea geb .... ehel. Sohn.
Er ist zweimal verheirathet gewesen, zuerst mit der verstorbenen Anna
Catharina geb. Thomsen. Hinterlassen hat er seine zweite Ehefrau Sara
Theresia Tugendreich, geb. Hansen, und von derselben 8 Kinder:
1. Louise Catharina Cäcilia
2. Nicolai Thomas
3. Carl Gottlieb
4 Anna Dorothea
5 Brigitta Theresia
6 Asmus Wilhelm
7. Maria Theresia
8 Friedrich August

altså fra Stargard i Pommern, i dag det nordvestlige Polen.

død 19 Dec
begr 23 dec 1801
Maria, des weiland (afd.) Käthners (kådner) Lorenz Marcussen und Cathrin
gebohren.... in Böyschauholz (Bøjskovskov) eheleibl. Tochter
Verehelichet mit dem Insten (Indsidder) Jens Hansen in Broacker. Hinterlässt
aus dieser Ehe 2 Söhne Hans und Johann ludwig, umgleichen 2 Töchter Cathrin
Maria und Silla Dorthea. Alt ungefähr 80 Jahre

Inger

Fra : Skumbamsen

Dato : 02-11-08 16:51

Tusind tak for hjælpen
Ann

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> skrev i en
meddelelse news:490d8b1a$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...