Slægtninge i USA
Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 02-11-08 07:11

Hej
Er der nogen som kender en metode til at finde nulevende slægtninge i USA?
Jeg har fået spørgsmålet fra en som ikke er så god til engelsk og han tænkte
på om der fandtes nogle danske foreninger derovre som måske kunne hjælpe.

Hilsen
Inger Lise

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-11-08 09:26

Hej Inger lise.
Se lige denne:
http://archiver.rootsweb.ancestry.com/th/read/ROOTS/1996-09/8586
Og kniber det med engelsk, : Skriv på dansk i et dokument, og bed Gooogle om
at oversætte. Det er gratis og rimeligt udmærket.
Se http://translate.google.com/translate_t?hl=da#

Hilsen Flemming Svendsen.

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <ilf58@nakskovnet.dk> skrev i en
meddelelse news:490d448d$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Finn Frederiksen

Dato : 02-11-08 13:07

Hej,
jeg ved ikke om der stadig er liv i det omtalte projekt. Det er immervæk et
12 år gammelt indlæg i et diskussions forum, hvor der tilsyneladende ikke er
nogen svar og en søgning på Google efter en hjemmeside giver ikke
umiddelbart noget resultat.

mvh
Finn

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 02-11-08 15:29

UPS!
Det bemærkede jeg slet ikke, men måske er der muligheder her:
http://www.nytfradanmark.dk/linkVis.asp?link=20

Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 02-11-08 23:23

Jeg siger mange tak for svarene

Hilsen
Inger Lise

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-11-08 00:42

Finn Frederiksen wrote:
> [...]
> 12 år gammelt indlæg i et diskussions forum, hvor der tilsyneladende ikke er
> nogen svar og en søgning på Google efter en hjemmeside giver ikke

it is quite a standard procedure

when did they travel?

and where to?

are they still alive ?

test that in http://ssdi.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/ssdi.cgi
Social Security Death Index Interactive Search

82,737,260 Records
last updated on 10-7-2008
(not all deaths are listed)

http://www.disnorge.no/ has this
see 10 Simple Genealogy Tips for Norwegians with Family in America
http://www.disnorge.no/dn/fagstoff/slektsforskning/nybegynner/titipsusa.html

the Salvation Army may help reunite families
and the Mormons too

I made a page in 2005
"How to find your cousins abroad"
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/en/hugo.html
it needs updating but the principles are the same

Hugh W