hjælp til tydning i
Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 31-10-08 22:08

Hej til alle!

Jeg håber, at en eller anden kan hjælpe med tydning af et opslag på AO,
Hjørring amt, Hvetbo herred, Alstrup sogn 1646 - 1832, opslag 241: 1754 dåb
no. 3 på siden.

Jeg tror der står:

Domin: . post Trin 22 Septembr: .. Niels S... og Maren Christensdatter
datter Johanne

til daabens confirmation, fød d 10 sept og baaren af sin Faster Anne S.. i
Torpet.

Jeg kan ikke tyde eller gætte faderens efternavn.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 01-11-08 00:16

"Lars Iburg-Krogh" <iburg@krogh.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Torpet.
>

> Jeg kan ikke tyde eller gætte faderens efternavn.

Hej Lars

Domin: 15de post Trin. d.22de septembr:
Var Niels Svensens og Maren Christensdatters Datter
Johanne til Daabens Confirmation, fød d. 16de Sept.
og baaren af sin faster Anne Svensdr. i Torp.

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 01-11-08 00:30

Hej Flemming!
Mange tak for hjælpen, det navn kunne jeg ikke gennemskue
Med venlig hilsen,
Lars